Jag blev minst sagt besviken igår när jag tittade på Sverige VS Kanada. Hadelöv Var ju osäkerheten själv. Han släppte retur på retur. Jag börjar bli orolig, målvakten e ju hälften av laget sägs det. Men jag vet att Hadelöv kommer att föra Redhawks till SM-guld i vår. Kom igen nu Hadelöv, visa att du är en äkta Rödhök!
´Nu när A Hadelöv fick fjäskinbjudan av H Nilsson till SHG måste ju t om alla Mif fan inse att A Hadelöv inte är en man för Tre Kronor.A Hadelöv gör ju bort sig genom att bara visa sig .
Du är ju en skam för sverige, Hadelöv gjorde en darrig insatts men han gjorde inte bort sig, han är absolut sveriges bästa målvakt, fast han har haft en tung period, och det har alla någon gång, till och med Hasek darra i NHL i vissa matcher trots att han var världens bästa målvakt,
Hadelöv var väl okej i Målet men inte riktigt godkänd. Men vad kan man vänta sig med Peter Andersson som back, han borde leda andra lags assistliga!!! Han är otrolig, väck med honom. In med nya backar. Byta gärna ut hälften. Den positiva nya spelaren denna säsongen är Majic! Han är en fysisk spelare som i B-laget MoDo damhockey inte fick plats som en fysisk spelare. Men i MIF har han börjat spela ordentligt. Malmös försvar är skrattretande. Skaffa nya backar. Två unga starka backar. En i Svehla stilen och en i Tornbergs linje. Sen kan man fixa resten med spelarna man har. Sen ska det ju läggas till att Burra var ett bra förvärv men et var smart att ge honom ETT år bara, så han inte bara klan glida runt. Bäckman har ju inte heller imponerat dirket. Man borde kolla upp vad Timo gör eller leta upp någon med ett hjärta för Malmö. Malmö behöver nya backar som stannar nu!!!!!!! viktigt Malmö har knappt någon stomme! Petrasek kommer bli en bra stomme om han nu utvecklas lite till. Men det räcker inte med honom.!!
Nu hamnade jag lite ute i blåsväder eftersom jag menade att Hadelöv är okej som Målis men han är inte riktigt uppe i Landslagsklass än. men han kommer att vara det. Och att hans spel kan man inte klaga på med Malmös försvar.
Hadelöv är en bra målis o var godkänd igår enligt mig... Bara Stefan Liv är bättre i Elitserien... Andreas har precis som hela Malmö haft en tung period i början... Det samma gäller TIK o Zetterberg... Zäta har bara gjort 8 poäng i ES men igår var han isens kung...
HEJA Malmö och heja Timrå mina två favo lag i botten doh! Hadelöv var rätt bra kunde ju inte göra så mycket åt att Sverige backen(vem det än var)slarvade och släppte pucken förbi sig och in i mitten till perfekt läge för Kanadikerna!!! En puck som han skulle tagit var slagskottet som stutsade över en helt stilla stående Hadelöv. Vi får bara hoppas att det blir vinst mot Tjeckien(7-2) mot Finland!
Om du nu är så vis, hur kan du då påstå att Svehla är en ung back? För övrigt håller jag med om att backbesättningen är akilleshälen men detta har vi tjatat om sedan semifinalerna mot FBK och leder sålunda ingen vart. Detta är sportchefens ansvar.
Måste bara göra ett inlägg angående Von Vettets läsproblem. Den vises inlägg om två unga backar handlade om en back som har samma spelstil som Svehla, alltså inte att Svehla är ung och sedan en back med samma spelstil som Tornberg. Så antar jag att den vise menar iallafall.
Spelar man bara taktiskt rätt så är duger backarna mer än väl. Ni klagar på backarna, men faktum är att motståndarna får inte många tillfällen att skjuta vilket beror på att backarna gör ett bra jobb. Men backarna kan inte rå på att båda målvakterna har varit under isen de 15 inledande matcherna.
Målvaktens osäkerhet smittar av sig på backarna, vilket i sin tur smittar av sig på anfallarna. Så är det! Nu Hadelöv spelat i sin normala standard så vann man mot AIK, Djurgården efter straffar, förlust mot Färjestad och sen en vinst efter straffar mot Luleå. Sju poäng varav fyra var på bortais.
Peter Andersson, ni får säga vad ni vill om honom, men han är den spelaren som fått mest istid, skjutit mest i MIF mm. Alla har koncentrerat sig på att hacka ner på honom... Ni ska stötta honom dessutom har vi ett par backar som är sämre än honom.
Ligger mycket i vad Rickard säger. De senaste matcherna har försvarsspelet varit klart godkänt, problemet har väl snarast varit ineffektiviteten framåt.
Först tycker du att backarna duger sedan tycker du att vissa backar är sämre än Peter Andersson. Du kan ju inte sitta på båda stolarna. Antingen tycker man att Mif har bra eller dåliga backar. Sedan säger du att backarna blir osäkra när målvakterna inte spelar som de ska men du tror inte det kan vara samma sak åt andra hållet också. Att målvakterna kan bli osäkra när backarna slår idiotpassningar i egen zon och inte klarar av sitt defensiva jobb. Visst så är det viktigt med en säker målvakt längst bak men Hadelöv måste iallafall ha något som liknar ett försvar framför honom.
Sen om det är enbart backarnas fel går väl att diskutera men de har minst lika stor del i Mifs inledning som Andreas o Ola har. Även anfallarna kan nog lägga en skuld till detta och då tänker jag inte bara på deras ineffektivitet framåt utan också deras defensiva spel. Eftersom vi har lite osäkra tunga pjäser i försvaret så måste anfallarna hjälpa till desto mer och det har de gjort föregående säsonger men i år har det varit lite si och så med det. Sedan kan jag väl hålla med dig lite om att kritiken mot Peter Andersson kanske har varit lite väl häftig men faktum är att hans vansinniga passningar i egen zon har resulterat i flera onödiga baklängesmål. Har man varit med så länge som Peter så tycker jag man kan begära att han spelar ett säkert spel och inte lirar alltför mycket. Inget fel med det men nu behöver vi ett tryggt och säkert grundspel och inte en massa individuella shower!!!
Ja Anders, om du nu är så säker på din svenska och går i polekik med mig där du gör dig lustig och tillskriver mig dyslektiska problem, är det friskt vågat att basera detta på ett antagande. Jag citerar Den Vise: "Skaffa nya backar. Två unga starka backar. En i Svehla stilen och en i Tornbergs linje".
Jag ANTAR att det står två unga backar. I sammanhanget refererar skribenten till två fd. MIF-spelare; R. Svehla och J. Tornberg.
Jag tycker själv att det är givande att debattera men jag ser till att ha på fötterna innan jag angriper någon annan på forumet. Ett gott råd är att du i fortsättningen står upp för dina argument och istället för att grunda dessa på vaga subjektiva tolkningar. Tänk på att perceptionen är selktiv lille vän.
Ja Anders, om du nu är så säker på din svenska och går i polekik med mig där du gör dig lustig och tillskriver mig dyslektiska problem, är det friskt vågat att basera detta på ett antagande. Jag citerar Den Vise: "Skaffa nya backar. Två unga starka backar. En i Svehla stilen och en i Tornbergs linje".
Jag ANTAR att det står två unga backar. I sammanhanget refererar skribenten till två fd. MIF-spelare; R. Svehla och J. Tornberg.
Jag tycker själv att det är givande att debattera men jag ser till att ha på fötterna innan jag angriper någon annan på forumet. Ett gott råd är att du i fortsättningen står upp för dina argument och istället för att grunda dessa på vaga subjektiva tolkningar. Tänk på att perceptionen är selektiv lille vän. Detta gör att din tolkning kan vara nog så korrekt som min och har således ingenting med läsproblem eller sinnesslöhet att göra.
Två unga backar. En i Svehla stilen och en i Tornbergs linje.
Den vise menar då två UNGA backar som har samma spelstilar som Svehla resp. Tornberg. Alltså samma spelstil och inget annat. Jag antog att du läste fel eller förstod fel, alltså så menar jag inte att du skulle ha dyslektiska problem. Jag antog att du förstod vad jag menade. För den skull behöver du inte behandla mig som att jag inte vore vatten värd men du tycker väl om att trycka ner andra människor med ditt överintellektuella språk. Hade du inte missuppfattat mig så hade vi sluppit den här meningslösa debatten!!!!!!!!!!!
Anders, backar som Svehla växer inte på träd! Kunde man bara få Öhman att spela mer fysiskt (karln väger ju ändock 98kg) och med större marginaler, så vore mycket vunnet. När Öhman var som bäst var han en ypperlig spelande back, men som alla vet avtar snabbheten med åren. Samma kan sägas om Andersson. Alltså, likt de gyllene säsongerna 92-94 ska det göra onta att vistas i Mifs zon för motståndarna. Hoppas Bäckman & Johansson inskärper detta. Femte matchen mot MoDo 1994 är ett utmärkt exempel: De sista tio minuterna kom inte "Foppa" m.fl. in i Malmös zon. Rent allmänt är det för lite tacklingar i svensk hockey. Det är ju inte bandy, för faen.
Anders: Är det något fel i vad jag skrev? MIF:s backar duger, men det finns backar som är bättre och sämre än Peter Andersson i MIF. Jag sitter inte på två stolar. Alla spelare i MIF är väl inte lika bra, men backbesättningen duger.
Vad jag förstår så har du inte sett en enda MIF-match i år. Alltså så baserar du allting på hur tidningarna skriver och hur tv-sporten målar upp MIF:s problem. En back kan väl inte hjälpa att Hadelöv släpper in ett slagskott som avlossats precis utanför MIF:s defensiva blå? Hadelöv var oskymd och skulle normalt plocka pucken i sömnen. Backarnas fel igen, precis som de flesta säger. Det är just det som ger osäkerhet. Kolla en match vet jag, då hade du nog förstått en och annan del istället för att vräka ut dig en massa som knappt stämmer.
Rickard: Du har helt rätt jag har inte sett någon match hittills i år men medias analys av Mif känns igen från föregående säsonger. Och de gånger jag sett Mif innan så har försvaret varit rent ut sagt bedrövligt. Och jag kan fortfarande INTE fatta hur man kunde skriva ett tvåårskontrakt med Hasselblad, inget ont mot honom men han är 35 år och han har aldrig varit kvick på grillorna och inte lär han bli det heller. Jag tycker inte att man skall bygga ett försvar på spelare som hade sin höjdpunkt i början av 90-talet. Det finns yngre backar, se bara på de andra elitlagen, de får ju tag på backar av yngre modeller. Men Mif satsar på "pensionärer", men varför gör man då detta? Kanske kan du ge mig ett svar på detta!
Sedan så kan jag inte se Mif lika ofta som dig, jag bor i Vetlanda som ligger 35 mil ifrån Malmö och du bor tydligen i Malmö och har betydligt närmare än mig vilket då också blir betydligt billigare för dig än för mig. Min syn på Malmös spel grundar sig på media och då framförallt radiosporten som inte är så 08-fixerade och malmöhatiska som övriga mediavärlden, undantaget Mats Strandberg!