Hmm...inte precis den spelare jag väntade på, Brendl är ett klassiskt exempel på en humörsspelare. Han har mycket talang, men "strunta i" att spela vissa matcherna. Förhoppningsvis kommer han in i laget bra, annars kan det bli problem. Kul att det händer saker iaf.
Kolla länk tips under "Dollars To Doughnuts" för att se vad han hittat på denna höst.
Han gör alltid mål, var han än spelar. Men han är den första som är klar, det kommer komma ännu "starkare" namn.
Vi har haft klart med en storstjärna redan men agenten o spelaren var inte riktigt på samma linje, det slutade med att han gick till en annan klubb dagen efter han var "klar" för oss.
Det är mycket som kunde gått bättre i år, men jag har inte gett upp hoppet än. Med rätt spelare in i truppen nu, går detta att rädda.
Nubben: Om nu den här storstjärnan var klar för Malmö men sen inte valde Malmö då kan du väl gå ut med namnet eller? Det kan ju vara kul att veta vem det var. För då kan man ju hoppas att något lika stort namn dyker upp igen.
pajo: Jag vet inte exakt vem spelaren är ju. Jag vet vilka tre namn det rör sig om, det är en av dem, men jag tycker inte det är ok att nämna två helt oskyldiga spelare i en sån här situation. Tyvärr.
Detta är det ända min lilla fågel vägrar säga i dagsläget. Spelaren var klar enligt hans agent, men morgonen efter var han tydligen inte alls klar. Så kan det gå, inte första gången sånt händer...
Eliteprospects.com (se länk) har en bra beskrivning på Brendl. Tror att han kan lyckas, om han får in några puckar i de första matcherna. Annars är risken stor att han bli en flopp. Har följt honom en del i NHL genom åren, eftersom mitt favoritlag är Philadelphia. Har därmed även en del dåliga erfarenheter av honom, men laget fick iaf Sami Kapanen för honom i en trade. :)
Men han börjar ju på en ny kula nu, förhoppningsvis är motivationen på topp.
Kul att det händer saker i laget! Men var blir det/dem stora namn av som skall locka publiken till isladan? Dyker det inte upp några stora namn så får vi hoppas på riktigt underhållande hockey istället som kan locka publiken.
Jag ser personligen hellre ett lag som kämpar sig till segrar än ett lag fyllt med stjärnor som sen inte når upp till förväntningarna.
pajo: De riktigt stora pjäserna är väldigt svåra för att inte säga omöjliga att få till spel redan nu. De kan komma efter jul, då kan de vara här i 183 dagar innan de måste strula med skatten...
Men klubben har redan haft ett par stora namn på ingånde, men Nurminen, Park och Brendl är inga dåliga killar. Sen har vi klar McLean osso, det är starkt.
Laget ser bättre ut, frågan är nu om det räcker till slutspel, eller om det behövs en eller två bitar till för att det ska lyfta rejält.
Nubben: precis nu måste det vara slut på att ligga och kriga kring kvalsträcket. Det skulle vara så skönt om vi kunde klättra upp på en stabil slutspelsplats. Så man kan få njuta av hockeyn i lungn o ro och bli kvitt sitt magsår :-)
Nubben: Har svårt att se att ni genom panikvärvningar ska kunna vända på finlandsfärjan. Det har ju varit ett tecken under ett par år nu, både för er och Brynäs att slutet är nära. Jag tror inte att två lag ramlar ur i år, men ett blir det nog. Tyvärr så står det nog mellan Malmö och Brynäs i år. Skellefteå lär nog inte missa chansen igen, däremot tror jag inte Leksand har kraften att ta steget upp. Så för min del så får ni gärna lämna platsen till Skellefteå, för ni har ju trots allt fotbollen. (p.s hälsa Mackan och Lindman d.s) Har en känsla av att dom längtar tillbaka norrut just nu.
Redhat: Det ska spelas om det först men personligen tycker jag att Skellefteås lag ser, i jämförelse med valfritt ES-lag, blekare och blekare ut för varje dag.
Nubben: Om ni ska vända på nåt för att få Malmö till slutspel så är det väl på landet. Ni kommer aldrig få en äkta hockeykultur som gör att ni kommer få ett topplag på långsikt.
Malmö ska nog hålla bra jävla koll på SkAIK denna vinter för ni kommer mötas i matcher som gäller mycket!
Swordster: Man kan ju vara stor i munnen ändå. Tydligen.... Dessutom är han ute och cyklar...på hal is dessutom. Har han redan glömt bort 1999? Kan mycket väl bli så att Modo får möta antingen Brynäs eller Malmö i slutspelet. Den äkta hockeykultur han vurmar för har ju uppkommit endast pga att man i Norrland hade tillgång till naturisar i mkt större utsträckning än längre söderut. Ser inget hinder varför Malmö inte skulle kunna bli ett topplag på lång sikt. Stor expansion i regionen är ju iaf en bra början..
Redhat: "...för ni har ju trots allt fotbollen" jag, som har varit runt i olika delar av Sverige, varav tre år i ofrivillig exil i Umeå, kan med fog säga att "vi" har mer av allting, jämfört med Norrland i allmänhet.
Poffa: ja, där har du (delvis) rätt (andelen skogskubikmeter per hektar i skogsmark är ca 2,5 gånger högre än i ex.vis Ångermanland), i synnerhet mindre mindervärdeskomplex.
Stefan: Vadå kaxig helt plötsligt? Jag har länge sagt att MIF aldrig kommer klara sig, ni har inte ett tillräckligt intresse för hockey i er region. Ni har tydligen inte en ekonomi längre som gör att ni på konstgjortsätt kan hålla er kvar.. Vill spelare harva i kvalserierna varje år eller vill de spela slutspel?
Naturisarna är väl att gå lite väl långt tillbaka? Saker händer fortare än så och man har haft tillgång till konstgjorda isar väldigt länge så att skylla på det är inget som håller.
Det tjeckiska nyförvärvet Pavel Brendl får lämna Malmö Redhawks.
Pavel Brendl anslöt till truppen på måndagens träning. Igår spelade han match mot Danmarks landslag. Och det var det enda vi fick se av det tjeckiska underbarnet i Redhawks för den här gången.
- Pavel håller inte måttet. Han hade säkert gjort det om kanske 10 matcher, men så länge har vi inte tid att vänta. Vi kan inte ta in någon till laget som inte går direkt in och förstärker, meddelar Stefan Krüeger.
Avtalet med Brendl gällde provspel först, för att se om han kunde tillföra Redhawks det man önskade. Det kunde han alltså inte, och Malmö Redhawks önskar Pavel Brendl lycka till i framtiden.
nek97raj: Den där Stefan Krüeger förefaller vara en av de mest inkompetenta idrottledare som nånsin visat sig på en arena. Har han träffat rätt nångång?
nek97raj: Det är riktigt att inte satsa på någon som är ett osäkert kort. Men om man inte presenterar en "ersättare" till Brendl så vet jag inte om jag tycker detta är så bra.
Han är en utpräglad målskytt, och jag tror nog han hade tillfört en hel del. Men som sagt, just nu letar man efter spelare som kan gå direkt in i laget o höja de övriga...
Nubben: Med tanke på att man presenterade Brendl som en av pusselbitarna i lagbygget så vore det märkligt om det inte dyker upp ett nytt namn snart. Annars har ledningen lagt ner en massa onödig tid på scouting och pappers göra.
Så här sa Krüeger om Brendl. (resten står i länken)
"Snarare en Jaromir Jagr-typ. En kille med tuff attityd, anser Krüeger."
Märkligt att man inte ger en sådan talang lite mer tid. En träning och en match är inte mycket. Fast samtidigt så har vi inte så mycket tid och därför hoppas jag att ett annat namn dyker upp snart. Annars är jag rädd för att detta inte kommer räcka.
Det är inte lönt att bry er om honom, han varknar till någon gång per år, går in i alla olika lags gästböcker och kritiserar allt som har med klubben att göra.
Snälla människor, låt spud leva i lugn o ro... Skit i honom helt enkelt.
pajo: Jag såg Brendl på träningen. Han såg loj ut.
Har även sett en del matcher med honom i NHL (Philadelphia). O då var det minsann inget lojt alls över honom. Om han kommit till klubben o spelat en hel säsong, är jag övertygad om att han varit med i toppen av skytteligan.
Men som sagt. Klubben är ute efter spelare som kan producera direkt. Jag såg inte matchen mot Danmark, men jag förmodar att han sög duktigt rent fysiskt...
Jag fick nog då, det är inte precis bara här i vår gästbok som du är "mindre omtyckt". Ett råd från en lugn skåning:
Tagga ner! Njut av livet o se på bra hockey. Har något att säga efter det var så god, men att bara hålla på o kasta skit på spelare ledare leder väl ingen vart... Det är banne mig inte den förste du hoppar på nu.
Nubben: Det är mycket möjligt men jag tycke att han kunde fått lite mer tid på sig. Ledningen har ju trots allt fått nys om killen och lagt ner lite tid på att få hit honom.
Kreuger tror det är som att beställa käk på McD. Man går bara fram till kassan sen får man nåt som är färdigt.. Klart man inte kan värva en snubbe som inte spelat på ett tag och tro han levererar på engång.
Nubben: Det är väl tyvärr så men jag tror ju knapast att han dök upp självmant på en träning och frågade om han inte kunde få hjälpa till :-) Jag hoppas bara att det dyker upp en riktigt bra spelare som tar den platsen.
spud: Han fick ett provkontrakt, just för att man skulle se vilken fysiskform han höll. Det visade sig att han tränat för dåligt på egen hand o därför blev det bara ett kort test.
Sen måste jag bara säga det här... Det var inte Herr Kreuger som "värvade" Brendl. Tänkte att det kanske kunde intressera dig.