Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Djurgården fick tillbaka sina 10 poäng

« · 59506 Till forumet

Djurgården fick tillbaka sina 10 poäng
Tjabba Kastatrof nu kan inte MIF komma fyra längre de har chansen å komma femma för svenska ishockeyförbundet har ändrat sig så fick tillbaka sina 10 poäng fast de får betala böter "200 000 kr"

De va nyheten
Kommentera

Sv: Djurgården fick tillbaka sina 10 poäng
Ah, det spelar ingen roll tycker jag, detta "fusk" är inget mot USAs i OS.
Kommentera

Gone, om det hade varit något annat lag än just djörgör'n som "slarvat" (Inte hållt sig till regelboken), då ahd man med all säkerhet dragit bort deras vunna poäng...

Men det var ju djörgör'n som hade gjort missen då måste man ju blunda och ge dem en lite nvarning och en lite nböter istället, patetsiakt av svenska hockeyförbundet i min ögon...

Har man regler så ska de fan följas.

Men nu lägger vi ner det, orkar inte babbla om sånt crap nu...
Kommentera

Att det finns idioter som är så hemmablinda att de inte förstår att det INTE är för att gynna DIF de får tillbaka poängen är mest sorgligt. DIF blev straffade och andra lag råkade i klistret, det är därför poängen är tillbakagivna och inte av någon annan anledning. Är det några regler som inte är följda i nuläget? Straffet kan bli poängavdrag ELLER böter, och med facit i hand valde förbundet böter för att det gav rättvisast resultat för alla. Vill ni nå fjärdeplatsen i fortsättningen får ni se till att ta era egna poäng och inte sitta och lipa för att andra lag får behålla sina.
Kommentera

Det var iaf skönt att de fick böter, även om jag gärna hade sett ett hårdare straff.
Kommentera

Gone

Det rätta straffet har nu givits, eftersom andra lag skulle ha fått mer/mindre poäng pga DIFs slarv.

Fast jag tycker att istället för att ge/ta bort poäng till andra lag så skulle man BARA dra av 10poäng för DIF och inte ge till några andra lag. Det skulle bara missgynna DIF och inga andra lag.

Som det är nu så tjänar DIF på att bara få böta 200.000kr då de kommer att komma topp 4 och därmed få en ev. extra hemmamatch... så bötesbeloppet borde ha varit högre.

Fast som du säger, vill man nå fjärdeplatsen så ska man se till att ta poängen och inte räkna med att DIF ska fortsätta att försöka att bli av med dem.

Är säker på att hade det varit Luleå, MoDo, MIF eller nått annat lag så hade straffet varit högre än de 200.000kr som det nu blev.
Kommentera

« · 59506