Men Percy kan hockey. Han har ett enormt hjärta för klubben och han (tillsammans med ett par andra killar) har tagit hockeyn till Skåne och Hela Sverige.
Jag tycker dock inte att lag som Luleå och Brynäs har så värst bra trupper. Mora, LHC hade varit lååångt ner om det inte vore för deras mycket lyckade värvningar.
Jag hoppas och tror på 14 lag i ES nästa år. Rögle, Leksand och Skellefteå upp till ES. Så kan Luleå få åka ner ett år o fixa om lite i sin styrelse, det hade de behövt.
Men som supportet ska du inte komma o försöka intal mig att det är kört för oss. det är 9 poäng till slutspel. Det är verkligen ingen omöjlighet. O det är än mindre poäng för att komma över kvalstrecket. Aldrig... Aldrig... Aldrig ger vi upp.
mok: Pengarna som de skulle få här hos oss, skulle inte komma från klubben.
De kommer från Krafttaget (en samling hängivna företag som vill hjälpa klubben i framtiden). Om bara de stora velat komma hade de varit här. Det som är saken är att Malmö har inte låst upp några platser.
Man får ju bara ha 2 icke EU spelare under lockouten, där är flera lag i ES som har kontrakt med icke EU resterande säsong.
Men nog snackat om det här nu. Ni får väl försöka ha en god jul iaf. Även om ni nu inte har den fina "Malmö-julen". Med 1 plus grad, regn och blåst. Visst är det underbart...
Nubben: Vart pengarna kommer ifrån är mindre intressant. Tror ändå inte MIF kan erbjuda samma löner som vissa andra lag men tror som sagt inte mängden pengar är det mest avgörande för NHL spelare som söker sej hit som inte har svenskt ursprung.
Är det inte 3 icke EU/EES spelare man får ha i truppen?
God Jul du med och hoppas på en bättre fortsättning för er. Malmö jul.. den brukar vi ha i Götet med men idag är det -1 och halvklart.
Nubben: Jag har inte "märkt" något ord. MOK frägar om man får ha 3 icke EU/EES spelare i truppen? Du svarar 2 st. Jag försöker inte spela Allan om du tror det! God Jul på dig och hoppas att Malmö kravlar uppp sig några platser i elitserien så ni slipper spela kval till våren
Kan säga en sak som kanske intresserar de flesta här inne...
Man har 3 st spelare med mycket hög status i NHL "på ingång". Det är som vanligt fler klubbar som rycker o drar i dessa namn. Men alla de här tre har sett det som en mycket intressant uppgift, att komma till seriens jumbo och hjälpa oss uppåt. Eller i en eventuell kvalserie. De flesta vill spela hockey och trivas socialt, det kommer de få här nere i Malmö. Det är mer privata saker som avgör än var lagen ligger i tabellen. Iaf enligt de här tre spelarna. Kolla alla NHL-killar som åkt hem, de har inte trivts privat, det är nr ett. Att erbjuda spelarna en kanon lösning för hela familjen om det behövs.
Sen är Kim Johnsson fortfarande hög aktuell. Jag pratade med honom så sent som igår och han har verkligen inte stängt någon dörr.
Hoppet lever. Malmö kommer vara med i ES många år framöver, frågan är nu bara på vilket sätt man klarar sig kvar.
De spelarna som jag har fått höra, de är verkligen klass-spelare. Helt klart i samma klass som de namn som nämnts i media.
Men som sagt, den som lever får se. Varje fönster hittills har ju som sagt slutat i en viss besvikelse. Jag vet inte vad jag ska tro nu, men allt jag kan säga är att man jobbar hårt inom klubben.
MrRedhawks: Han har faktiskt aldrig sagt att någon spelare varit klar som sedan inte varit klar, vad jag kommer ihåg iaf.
Sen hade jag inte sagt nej till Martin Havlat, även om jag undrar varför han redan spelat för 2 olika klubbar denna säsong (lämnade nyligen Dynamo Moskva).
Japp, då var han klar. Somik! Igår när jag pratade med min fågel vad det just denne Somik som vi talade om. Jag har sett honom i många matcher för Philadelphia och gillar verkligen hans spelstil. Om han kommer hit till oss för att verkligen spela och kämpa på. Då kommer det blir en jätte tillgång. Bara han får spela med rätt killar.
Sen har ju Sydsvenskan fått nys på en del namn osso (bättre sent än aldrig som det heter) :P
Det blir intressat ända fram till måndag det här ;)
Nubben: Hur många namn rör det sig om. enligt sydsvenskan jagar man 3 spelare till men där var inte Jussi inräknad så det innebär väl att han är ett avslutat kapitel???
MrRedhawks: Där är fler NHL-killar som är aktuella. Men som sagt, lagom är bäst. Man ska inte ta in för många killar heller.
Att få igång målskyttet är prioritet nr 1. Men jag personligen skulle vilja se en riktigt bra back i truppen. Eller iaf en forward som kan agera "pointman" på blålinjen vid PP. Har man en kanon skytt där kommer PP bli effektivt. antingen så stänker han in massvis med mål, eller så blir det styrningar. Om boxen plockar bort skytter blir där luckor för de adnra 4 i PP-uppställningen. Vi MÅSTE ha en spelare som är ett riktigt hot i PP.
Nubben: ja men varför tog man inte chansen och värvade Hannes Hyvönnen han skulle varit mycket efektiv i powerplay för att han har ett sånt grymt skott.
MrRedhawks: Det är min åsikt, inte alla som vill ha samma spelare till klubben. Jag personligen anser att det är en sån spelare vi saknat hela säsongen.
Hobér vill tydligen "bara" ha en grym tekare, och sen utpräglade målskyttar. Hans hockeyfilosofi överenstämmer inte alls med min iaf.
Har varit rätt lite kvitter här på ett tag nu tycker jag...
Jag har ju pluggat för fullt, o nu i helgen låg man på sjukhus o fick sin fot opererad. Men nu när man bara ligger hemma o slår ihjäl tid så kan man ju ringa o kolla läget i klubben.
Jag har EN rätt fin sak att säga iaf. (Som vanligt inga namn) Man måste trots allt hålla vad man lovat. Men där är en back med stor NHL rutin som ligger i förhandlingar med klubben.
Nubben: Låter mumma med en back av den kalibern. Du känner inte till hur det ser ut för övrigt? Gahn och Ling jagas dom överhuvudtaget av Mif? Ha det så bra och krya på dig!
MrRedhawks: Har du någonsin räknat in David Ling? Det är ingen som påstått att han är aktuell för Malmö ens. Om vi kan räkna bort Casparsson återstår alltjämt att se. Men jag håller mina tummar för att vi får tag i en bättre back än så.
Till er alla: Allt jag säger nu är att man har flera spelare av hög kaliber som är intresserade. Sen hur det slutar, det vet man ju aldrig.
Men med förra säsongen i åtanke så ropar jag inte hej förrän vi är enda inne i kaklet!
Sen har jag iaf en liten sak som kanske kan intressera er. Snackade med en viss Kim för inte så länge sen. Han kan mycket väl tänka sig Malmö nästa år. Dock beroende på NHL o vissa andra detaljer...
Den som levet får se! Nu ska jag lägga mig med benet i luften igen. woho... vilken sommar *suck*
Men Percy kan hockey. Han har ett enormt hjärta för klubben och han (tillsammans med ett par andra killar) har tagit hockeyn till Skåne och Hela Sverige.
Jag tycker dock inte att lag som Luleå och Brynäs har så värst bra trupper. Mora, LHC hade varit lååångt ner om det inte vore för deras mycket lyckade värvningar.
Jag hoppas och tror på 14 lag i ES nästa år. Rögle, Leksand och Skellefteå upp till ES. Så kan Luleå få åka ner ett år o fixa om lite i sin styrelse, det hade de behövt.
Men som supportet ska du inte komma o försöka intal mig att det är kört för oss. det är 9 poäng till slutspel. Det är verkligen ingen omöjlighet. O det är än mindre poäng för att komma över kvalstrecket.
Aldrig... Aldrig... Aldrig ger vi upp.