Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Fan vad patetiskt

« · 312829 Till forumet

Fan vad patetiskt
Hur kan ni budgetera med 4900 i snitt... Vakna för fan..
Kommentera

Sv: Fan vad patetiskt
pajo: I dagsläget får vi väl iofs varaglada för alla som vill betala för att se hockey i Malmö, folk är så förbannat bortskämda i Malmö (gäller alla storstäder för den delen) att man vägrar stödja lag som inte slåss om guldet. Det är jäkligt trist och då blir man lite avundsjuk på de lag som ligger i på mindre orter där det enda (mer eller mindre) nöjet är att se hockey. De får ju folk oavsett om det går bra eller dåligt.

Sumo: Det kan tyckas mycket med tanke på att snittet var 4500 i fjol. Givetvis är allt under 6000 pers en skadal i storstäder och en SKAM för folket som bor där. SKÄMMES TA MEJ FAN! Som Robinson Erold hade sagt! :)
Kommentera

Magnus: Att du ens orkar svara... :)
Kommentera

Knegoff: Tyder väl på att jag inte har mycket för mig just nu kanske? :)
Kommentera

Magnus: Ja! Rögle leder just nu med 1-0 mot Troja med Robban i mål. Han har en lång väg att vandra, slå ut både Stoffe och Hadelöv i MIF... känns omöjligt.
Kommentera

Knegoff: Inte ofta man ser en malmöit jubla när Rögle leder:-)
Kommentera

Dragan 2k: Det gör jag verkligen inte heller. Aldrig.
Kommentera

Knegoff: Robbans chans är väl om Nihlstorp inte pallar trycket, vilket jag tycker han gör bra.
Kommentera

Magnus: Maaah, Nihlstorp var en katastrof i första perioden igår. Katastrof!
Kommentera

Knegoff: Han är bara 19 år, det är tillåtet att falla igenom ibland. Hadelöv har också varit katastrof ibland vilket är mindre bra.
Kommentera

Magnus: Visst, men med två gratismål och vips 0-2 så var man inte så förstående ska jag meddela. Men han spelade upp sig, trots det tycker jag det var hans sämsta elitserieinsats hittills.
Kommentera

Sumo: Vid närmare eftertanke, vadå 4900? 4400 har Mif räknat på i sin budget om jag förtår det hela rätt. 4900 måste vara fel.
Kommentera

Knegoff: Har du något personligt emot Nihlstorp? Var istället glad att Mif har fått fram en bra målvakt som dessutom är ung. Eller du kanske vill att Mif ska börja köpa stjärnmålvakter som förr?
Kommentera

Överstegrisen: Jag har definitivt inget personligt mot Stoffe. Rent allmänt kan jag säga att jag är för att stötta SAMTLIGA spelare vi har, inte som vissa stå och räcka finger åt Peter Andersson (som dessutom är vår bäste back). Däremot kan jag säga att jag var jävligt lkack när han bjöd Frölunda på 1-0 och 2-0. Men givetvis vill jag att han lyckas!!!

Obs! Min negativa inställning började med att jag såg honom i J20. Där var han allt som oftast helt katastrofal och släppte returer rakt ut i slottet på löpande band. Ändå tog Lillis honom till A-laget, det skrämmer mig. Lillis har sett grabbens storhet före alla andra med andra ord! :)

Magnus: Bra kämpat. Thuresson ligger trea (tror jag) i div.1-laget Riessersees poängliga i Tyskland efter två riktigt avdankade jänkare. :)
Kommentera

På hockeyligan kan man se vilka lag som har mest puplik osv, Mif ligger klart sist, + att de har spelat mer hemma matcher än de andra lagen. Fast det kom knappast som någotr nyhet bara jävligt trist..
Kommentera

Magnus: Det spelar ingen roll för med så dålig hockey kommer snittet inte att hamna på över 3500
Kommentera

« · 312829