Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Frölunda - Malmö

« · 164683 Till forumet

Frölunda - Malmö
Välkomna till Scandinavium på Torsdag. Då ska det bli hockeyfest och målkalas. Räkna med ett grymt bombardemang mot bortakassen, för nu strider vi för 3 poäng!!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Malmö
Klinth:
Det kommer att bli en härlig fight men Mif vinner genom att sätta
3.an i tom bur! Mitt tips blir 1-3 till Mif
Kommentera

det kommer sannerligen bli en härlig match uppe i göteborg, dock en fruktansvärt svår sådan..och då tänker jag ur båda lagens synvinkel, VF är sveriges bästa lag & MIF är i strålande form och har precis inkasserat sin första bortavinst...tror på oavgjort efter 60 min, sen vinner MIF på straffar...Hannula sätter den avgörande straffen, lite överraskande men alla hans skott går in nu så.. =)
Kommentera

Merla: Helt oväntat så tror jag då på Frölundaseger ;-)

Resultatet blir 5-2 (förhoppningsvis) i en rolig och fartfylld match.

Det enda som oroar mig är om båda Hadelöv och Hannula har en kanondag båda två just den dagen, då kan det bli tal om oavgjort, kanske ;-)
Kommentera

Klinth:jo, men våra backar måste också ha en bra dag...annars kan inte ens hadelöv rädda oss =( men det e väl så att VF e klara favoriter till att ta 3 poäng imorgon, men MIF e outsiders =)
Kommentera

Merla: Vi får väl se, favoritskap hör väl inte till Frölundas vardag direkt ;-) Men det har ju utvecklat sig så nu, och jag klagar då rakt inte ;-)
Kommentera

mif-4ever: Den som lever får se.
Kommentera

Det finns två saker som talar för Mif:

1. Vi är inne i en makalös formtopp och det mesta går in.
2. Vi har tagit poäng av Frölunda i båda mötena hittils, 4 av 6 poäng.

Resten talar för Frölunda.

Får Mif ta ledningen kan det bli kul men att jaga i Scandinavium är inte lätt när Frölunda är så bra som de är just nu. Frölunda och Mif är de formstarkaste lagen efter uppehållet med 14 tagna poäng av 18 möjliga.

Tips: 4-2 till Frölunda, sista i tom bur.
Kommentera

Magnus: har en sak till som talar för MIF.... Frölunda verkar inte vara lika på hugget dom senaste 2 matcherna som tidigare.
Kommentera

MoK GG: Allt annat än VF-seger är en stor sensation, men, pucken är rund (i en dimension iaf).
Kommentera

Mitt tips

D blir jämnt åfåmål så ja tror

2-3 e str
Kommentera

Jag tror att Mif kommer ta hem en seger...tips: 2-4
Frölunda kan nog bli allt mer mätta av alla segrar och om vi är hungriga nog kan det nog gå vägen.
Kommentera

kungjussi: Har Malmös spelare varit på Robinsonön i 8 veckor utan mat? Om inte så är dom inte hungriga nog!

Frölundaseger kan ni nog räkna med, även om dom kanske inte är 100%-iga för tillfället.
Kommentera

Klinth:D skulle va samma sak fö Frölunda
Kommentera

CoolaKoffe: ?

Frölunda är hungriga nog, de har 11000 på läktaren som sporrar dom till vinst, oavsett motsånd!!!
Kommentera

Klinth:Och?? när d va 11 000 sist då va d inte så vassa
Kommentera

CoolaKoffe: 2 poäng är inte kattpiss!!!

Då var det ju i princip spel mot ett mål, och Norrena var knappt svettig. 48-18 i skott, inte så vassa???

Den stora frågan är om Malmö klarar av att spela så fruktansvärt skicklig deffensiv hockey, och samtidigt ha så bra utdelning på sina få chanser, som Timrå hade!?!

I kväll får vi veta.....
Kommentera

Klinth: Nä, men pågarna har malle så det räcker!
Kommentera

nek97raj: Jag har ingen aning vad "malle" är, förkortning av Marielle eller?

Oavsett vad det är så säger jag bara: Upp till bevis!
Kommentera

Klinth:

vet inte jag heller vad Malle betyder.

Men en sak vet jag att jag ser hellre MIF skjuter 5skott och alla 5 målen och låter Norrena/Lundqvist stå i mål utan att behövas svettas än att man skjuter 38 skott och gör 2mål och samma målvakter får svettas en massa.
Kommentera

Stefan: Syftar du på något speciellt med din kommentar, eller är den bara av allmänt slag?
Kommentera

Klinth: malle betyder kraft/ styrka på skånska, kom nu ihåg detta vackra uttryck!
Kommentera

Klinth:

Då var det ju i princip spel mot ett mål, och Norrena var knappt svettig. 48-18 i skott, inte så vassa???
Kommentera

Klinth: VF-Timrå, måhända?
Kommentera

Klinth: "upp till bevis själv", det var länge sedan VF tog en fullpoängare mot MIF. Ok, visst är Frölunda favoriter, men, pucken är rund (i en dimension)!
Kommentera

Stefan: Litta knallpulver, de skotten?
Kommentera

nek97raj: Visst är det "upp till bevis" även för Frölunda. Detta är inte på något sätt en enkel eller billig match, det kommer att krävas mycket av Frölunda för att vinna.
Den stora grejen är att dom är såpass starka att det kommer att bli fruktansvärt tufft för Malmö att vinna, eller plocka poäng.
Det hade varit en annan sak i Malmö, men nu är det i Scandinavium, inför 11000 fans!
Frölunda blir fruktansvärt svårslagna i kväll!!!

Om Malmö skulle råka vinna i kväll, så vet jag att jag kommer att få äta upp det här, och det gör jag så gärna i sådana fall ;-)
Kommentera

nek97raj: Tack för språklektionen ;-)
Kommentera

Stefan: Åkaj, du menar så.

Man kan ju se det som så, att VF var inneffektiva framåt, vilket de oxå var. Mycket tack vare enormt bra spel av Kapanen, och en duktigt deffensiv uppställning av Timrå.

Dessutom spelade Frölunda nästan hela tiden med "en pass för mycket". Det har Conny garanterat tagit ur dom tills ikväll.

Kommer Malmö att spela på samma sätt? Kan Hadelöv göra en lika stark insats som Kapanen? Möjligt, men jag är tveksam.

Att Frölunda spelar en underbar anfallshockey, speciellt på hemmaplan, behöver vi väl inte ens diskutera? Dom är riktigt bra och farliga i Scandinavium, och skall Malmö vinna, eller ta poäng i kväll, så kommer det att krävas enormt mycket.

Vi får snart veta...
Kommentera

Klinth: Ingen fara, man ska ju kunna sticka ut hakan. och, visst, allt annat än tre poäng till Frölunda är ju en sensation!
Kommentera

nek97raj: Jo, det är en del av tjusningen med hockey, allt snack och tjöt runt omkring. Men vinner Malmö över Frölunda, så får jag allt krypa till korset. Det får jag vara stor nog att bju på, det är ju så det är ;-)

You win some, you loose some
Kommentera

Klinth: Nog så sant!
Kommentera

Klinth:

har själv tippat 5-2,6-2 till Frölunda ikväll... tror inte på speciellt stor chans för MIF seger men det trodde jag inte inför förra matchen heller mot VF :)
Kommentera

Stefan: vafan, kör du med finskt tippande?! Nä, 3-4 slutar matchen.
Kommentera

VF har visserligen favoritskapet i denna match, och de leder ju med 2-0. Men mif har alltid en tendens till att vända matcherna i skandinavium, ofta till straffar... Vet inte vad det beror på, om mif är ett hjärnspöke, eller om det beror på att mif spelar grishockey... jag tror på det sistnämnda... ;)
Kommentera

skalpjägaren: Vad härligt det var att frölunda satte dit röd hökarna.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Ja, det är alltid lika gött!
Kommentera

*drömmer mig tillbaka till 1-10 vinsten mot vf*
Kommentera

Merla: Fortsätt ni att leva i det förgångna, så vinner vi sm-guld...
Kommentera

skalpjägaren & BORÅSINDIAN: Frölunda duskuteras lämpligen i ett Frölunda forum och inte på ett Mif forum.
Kommentera

skalpjägaren:ja, gärna...en 1-10 vinst mot VF kan man drömma om hur mkt som helst =)
Kommentera

Merla: Kvalet till elitserien 1989:
Malmö IF - Västra Frölunda 1-10

Fortsätt drömma...
Kommentera

skalpjägaren:jag lever i 2000-talet, inte 80 =)
Kommentera

Merla: varför drar du då upp gamla matcher själv från början?
Man börjar ju fundera vilket årtal du befinner dig i.
Kommentera

« · 164683