Stefan: Ja, låter inte som en kanonvärvning direkt... Man hade ju hoppats att recyclingen skulle ha upphört. Åhlund var rätt överviktig redan när han gjorde krisinhopp i Timrå.
jo men vi vet ju vad Åhlund kan prestera på isen för MIF för 10år sedan det får vi inte glömma, han har säkerligen blivit bättre under dessa 10år som gått :D
Nu skall man iofs inte såga en värvning som inte har skett än men det låter inget vidare på förhand, det kanske visar sig att han blir en succe men jag har svårt att se det.
Hade sett bättre ut med en värvning a Patrik Juhlin om man skall värva en äldre spelare? Julle har haft näsa för mål tidigare säsonger i Schweiz om jag inte misstar mig och nån dag är det nog dags för Sverige även där.
Angående Åhlund så är det han själv som kontaktat Mif och hört sig för. Om han skulle "värvas" förmodar jag att han skall tjäna som utfylland i de kedjor som finns till för att spela 0-0. Har ingen koll på vad han kan nu, förr var han en gud på skridskor men det har jag svårt att tro om honom nu. En rutinerad utfyllnadsspelare som är billig för klubben. Rutinen lär behövas framöver, han är trots allt en av få i Mifs trupp som spelat kvalserie de senaste åren (Gud förbjude att den rutinen skall behövas när 50 omgångar är spelade).
Magnus: Ja, jag såg det, och instämmer i förhoppningen. Det gäller att matcha in dessa herrar, då tydligen Valdix & Björk är borta för jvm spel då Mif möter mardrömsmotståndaren no. 1, MoDo annandagjul.
vilket visar att det riktigt är kris i laguttagningarna.
Vas precis tillbaka efter en lång reabilitering och går efter två J20 matcher raka vägen in i a-laget som han spelat EN match för tidigare.
Söderberg var med på swehockey även mot Linköping men även där visar det på exempel i den tunna truppen då Söderberg enligt uppgift inte vill spela med a-alaget denna säsong utan fortsätta utvecklas i J20 ett år till och blivit lovad detta. Trots det så är han i a-laget idag rätt eller fel bra fråga.
Verkar som om fler spelare än Åhlund är på väg in... vad skall vi tippa på? Musakka, Sälle, Burra x2, Sjögren, Pekka Lindmark? :)
Stefan: Jag personligen tycker det är mycket bra, visar att det finns folk som bryr sig om klubben, när äldre spelare med ett förflutet i MIF vill vara med o hjälpa laget.
För att komma upp över strecket kan man inte bara plocka upp lovande spelare, ta in några äldre rävar osso, då kommer vi klara det här. Jag brukar ALLTID säga att man ska satsa på talangerna. Men idag förstår jag verkligen Lillis o de andra i MIF-ledningen. De gör ALLT för klubben, tycker verkligen de ska ha en eloge efter den här säsongen när ES-kontraktet är säkrat och framtiden något ljusare igen...
Till alla: Jag är iaf trött på allt gnäll osm varit den här säsongen. Man kommer ingenstans genom att gnälla o "tycka synd om sig själv" för att man håller på ett lag i de nedre regionerna. Det vänder, var så säkra !
aldrig slagit det att man kan värva spelare i 25-30års ålder också? Man behöver inte värva en talang på 15-21år eller en rutinerad räv på 35+ som har spelat i MIF tidigare för 10år seda.
Jag säger inget om att satsa på talanger men jag vill inte se mer gamla ex.miffare i laget med betoning på gamla bara att se tillbaka i tiden på gamla ex.miffare som kommit tillbaka Peter Andersson, Öhman, Hasselblad, Burra, Svanberg och nu ev Åhlund också.
Inte konstigt att man oroar sig för att Johan Sälle, Joakim Musakka, BUrra mfl skall komma tillbaka igen... man kan aldrig vara säker med MIFs värvningspolicy...
Och ja man kan gärna värva en 41åring om han håller klassen men han MÅSTE inte ha ett förflutet i Malmö Isstadion som MIFs värvningar idag verkar ha som krav.
Vad väntar annars härnäst? Roger Hansson, Pekka Lindmark, Ilja Byakin, Marko Palo?