Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Forum

« · 3388 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Klart man tjuvkikar lite
Hehe helt underbart! Varför se på en bra film när man kan ha minst lika roligt med att titta på vad andra i Hockeysnack sysslar med...

Fan- en massa romanser kommer att nå klimax när säsongen börjar. Kan se bilden av två turturduvor som kelas lite oskyldigt i periodpauserna....
- Skickar brev till..., tjuvkikar på..... oskyldigt så det förslår.

Det som saknas är dock: - Har sex med......
Å andra sidan kanske det skulle inverka på den personliga integriteten.
På måndag kommer hallen att byta namn till lusthuset- jag tänker ändå koncentrera mig på nyförvärven! Vi ses då!
Kommentera

Sv: STICK
Självklart ska man här kunna diskutera mellan supportrar snacka o ha skoj men det enda GONE har som adress e att klanka ner en massa skit o allt och tro att han vet allt här i världen, SJÄLVKLART kan lite Hat kärlek upp komma det är gu det som e roligt men inom vissa gränser för ståss,

Att skriva att Malmö inte är eller har varit ett viktigt namn i Elitserien är vell att överdriva eller??, det är då som jag tycker att har man inget annat att komma med en sådant HAT hela tiden kan man vell lika väl hålla sig borta. NOG för att jag hatar Djurgården men att säja att dom inte förtjänar att vara i Elitserien skulle jag alldrig kunna säja.

Det vore gu ingen debatt om alla skulle skriva sådana medelanden

PS!

jag tror knappast att man är omogen för att man kallar Djurgårdens så kallade klack på 10 pers mellan 5-10 år, har du kollat på någon DIF match i globen under grundserien "tror knappast det" för att DIF har en ruggigt dåligt hemma publik för att vara Sveriges "HU" bästa lag.
Kommentera

Jag tycker det är helt underbart med synpunkter från anndra supporters från typ Dif,HV71 & alla anndra mer sånt det sätter lite krydda på moset så att säga. RYDMARK ÄR KUNGEN. Jag vet det. Kram Mif tobbe
Kommentera

19 Nicke: Nu är det du som är hyfsat omogen och beter dig som en 5-10 åring. Detta forum som vilket annat på hockeysnack är till för att dela med sig av sin personliga uppfattnig- eller hur?

Vad gäller Difs vara eller inte vara i hockeysnack så är det säkerligen så att de är varmt välkomna av webmaster, klart Dif skulle tas emot eftersom man är ett mkt stort hockeylag i Sverige, med mkt duktiga supportrar dessutom.

Tycker inte se ngt fel i diskussionen som var, dessutom så försökte och fick Nubben ett slut på debatten, där han fick ett svar och nöjde sig sannerligen med det.
Men om det är så att ni Mif- supportrar hellre föredrar att enbart Mifare ska skriva så säg det- de flesta kommer säkert att acceptera det. Jag trodde bara att ni som de flesta andra hockeysupportrar verkligen ville möta andra likasinnade från andra klubbar och ställa saker till rätta om det visar sig att den som skriver har fel.

Jag var mkt nöjd med era svar och var tacksam över det, sedan att jag kanske har svårt att ändra min alldeles personliga uppfattning om just den saken är en annan femma.
Kommentera

STICK
GONE, bara för att inte Djurgården har nå hockeysnack uppe så behöver du inte komma o kladda på MIF/s Bok, Men det e vell inte så konstigt iför sig efter som att Djurgårdens hockey klack består av ca 10 personer som är mellan 5-10 år.
Kommentera

Tabell
Jag tror att tabellen kommer att se ut så här.

1. Frölunda (En bra trupp med Conny i spetsen)
2. Färjestad (Stark trupp, Bra ledning)
3. Djurgården (Trots så många förluster ett bra lag)
4. Malmö IF (Räcker inte ända fram men kan överaska i slutspel)
5. Luleå HC (Överaskar och hamnar på den övre halvan trots förlusten av Renberg)
6. Timrå (Överaskar med sina nya spelare)
7. Brynäs (Suverän 1:a femma men laget i helhet håller inte ända fram)
8. MoDo (Bäckman var bra, Birthén floppar rejält)
9. HV 71 (Inget slutspel i år heller, alldeles för många spelarförluster)
10. Södertälje (Några bra nyförvärv men SSK håller inte i längden)
11. Linköping (Saknar elitserierutin)
12. AIK (AIK:s så kallade nysatsning floppar rejält, för många juniorer och för lite veteraner)

Det här är vad jag tror!
Hejdå!
Kommentera

Sv: till alla okunniga
Nuppen: Vad är det med dig nu då? Vore du läskunnig så kunde du ta och följa tråden och se vad jag har skrivit om Percy. Eftersom så inte verkar vara fallet kan du väl fråga din mamma eller någon om de kan hjälpa dig. Som svar på dina frågor kan jag säga att jag bor i Stockholm och jag vet allt jag behöver veta om Percy. Kan nämnas att jag varit hemma hos honom i Bryssel. Ang. att ta reda på fakta, så ska du nog rannsaka dig själv en smula.
Kommentera

hävelid
har hävelid fått ett nytt kontrakt med Anaheim eller inte?
sett att han fortfarande kan vara aktuell...
Kommentera

till alla okunniga
till Gone: var bor du ? vad vet du om Percy egentligen ?

till alla som fortsätter den här diskussionen: lägg ner nu

vi kommer ingenvart, det enda som jag verkligen lackar på är att folk som bor typ i 08:e land lägger sig i o vet inget om vad som egentligen är fallet.... Jag lägger mig fan heller i era saker, för det vet jag för lite om, ta reda på alla fakta innan ni ger er in i siskussioner....
Kommentera

Sv: Vem ska ni tacka
Till er som tror att Percy har satsat pengar på MIF säger bara att ni har fel. Percy har Lånat pengar till Mif och han får tillbacka dessa pengar när det går bra för Mif.tro mig. nån som vet. det är bara business. och han gjorde bra affår. Red
Kommentera

Det var ett j*vla tjat om pengar hela tiden. Självklart är det nyckeln till mycket, men det är långt ifrån allt. Percy är affärsman, och han har investerat hyfsat i sin hockeyklubb, men mif varken är, eller har varit, ett speciellt viktigt namn i elitserien. För att bli det krävs kontinuitet och det är det många andra som sköter bättre.
Kommentera

Jag kan inte mer än att tacka för svaren på det jag var fundersam över.

Innan vi glömmer detta så vill jag gärna kommentera några saker:

# Visst är det kul att ha pengar på banken?? ( Återigen kommer jag tillbaka till kärnan- pengar...)
Alla kan väl skapa ett ES- lag, nu var det visst Percy som kom på den ideén, det ska han ha en eloge för av er Miffare.

# Frågan är om det någonsin kommit ett Malmö IF i hockeyns eliserie om inte Percy hade funnits med i bilden?
Kanske är det bra att ha en miljard eller så om man ska göra en dröm till verklighet?! Tror inte att ngn som satt på 40-50 miljoner skulle ta den risk som "dollarmiljonären" (låter så äckligt mkt när man säger miljarder) gjorde.

# Frågan kvarstår dock: Hade Mif funnits om inte Percy klivit in???
Sedan att karln är "diktator" förstår jag inte riktigt.... Finns det såna i Sverige år 2001?? Har för mig att vi levt i en demokrati sedan åtminstone den dag jag blev till.

Slutligen vill jag bara lyckönska Mif och laget inför säsongen som kommer. Må bästa laget vinna, hoppas domarna lärt sig sitt jobb, att Fagerlund tar sitt ansvar, att Zetterberg fortsätter dominera, att Pekka fortfarande är en legend i Mif och att Percy håller igen vad gäller spelarköp- annars blir det orättvist, fan mannen ifråga skulle kunna köpa allt om han ville. Känns inte som fair play om "Peeeercy" öppnar valvet!!

End of diskussion.
Kommentera

Nubben: Jo, det var därför jag blev lite förbannad för alla tror att Percy är en ängel och pungar in x antal miljoner efter x antal miljoner i MIF, vilket inte är sant! Det ända som sponsrar från Percy, om man kan säga det, är PNB. Inget annat!

Men nu lägger vi ner debatten!
Kommentera

Håller med dig till viss del, o ja vi lägger ner nu.... jag bara lackar när folk som inte känner någon lägger sig i o säger saker som de inte vet något om, det måste du ju förstå, eller hur.....
Kommentera

Jo, jag har både pratat med Percy personligen och dom som jobbat runt han i MIF. Percy är en väldigt trevlig person, precis som du beskriver honom Nubben, men när det gäller MIF så är han som en diktator och det är det jag inte gillar med honom.

Att låta sin fru gå igenom alla papper och verka som spion för honom. Nej, han borde sköta det bättre. Det är min mening, men alla har inte samma mening.

Tycker vi ska lägga ner den här debatten, för den leder ingetvart. Percy är kung av MIF och kommer så förbli tills någon avsätter honom.
Kommentera

Jag har bara en sak att säga till alla som har lagt i sig i den här Percy diskussionen..... Ni som inte bor här nere i skåne vet näst in till inget om Percy, allt ni hör om honom kommer från Tv och tidningar, o då vet vi ju hur mycket sanning som kommer ur det.... Percy är en riktigt trevlig person om man bara har pratat med honom, han kan uppfattas som bobbig o kaxig, men det är hanverkligen inte.... Och alla ni som tror att det är hens "fel" att alla spelare gick till mif i början av 90-talet måsteju verkligen lära er att rikta er ilska på RÄTT PERSON ! han höll fan heller någon pistol mot någon, utan det var spelarna själva som valde att gå hit, Malmö är sveriges vackraste stad, och vi har ett av Sveriges bästahockeylag. När ska resten av det Svenska folket förstå detta ?

Sen finns det bara en sak till att säga, alla får tycka vad de vill ,emn man får fan heller kasta ur sig skit hur som helst....
Kommentera

Jo, visst skapade Percy oss ett ES-lag. Och det är jag extremt glad för. Han har hjälpt oss med skatteskulden. Men alla pengar får han tillbaka, med ränta! Att påstå att MIF har bland dom dyraste trupperna är att ta i. MIF ligger lönemässigt runt 6-7 i Elitserien.

Sen måste jag fråga en sak? Varför tror alla att Percy pungar in miljon efter miljon i MIF. Det gör han inte! Han har inte satsat en krona i MIF (förrutom då MIF gick upp och skatteskulden, men dom pengarna har han fått tillbaka).
Kommentera

Herregud vad mycket bortskämda malmöslynglar det har uppkommit. Ni hade inget hockeylag.. Percy skapade ett åt er. Nu har han efter att pungat upp massor med miljoner och betalt skatteskulder för klubben varit lite försiktig med värvningarna och många av er skriker skandal... hallåååå??? ni har säkert redan en spelartrupp som är bland de tre dyraste i elitserien? med en hel del landslagsspelare.. dessutom två nya tränare som har för vana att göra succé... Jag tycker ni borde hylla er ordförande och vakta er tunga så att han inte gör en Cragnotti (Lazio) och struntar i allt.. Utan Percy ett fattigare Malmö...
Kommentera

Sluta racka ner på Percy
Sluta nu med era dumma komentarer om Percy, alla ni som säger att han är ett svin o.s.v vet ju verkligen inte något om honom..... vissta han är en affärsman, o han tjänar pengar på mif förtillfället.... men det är väl för fan inget fel på det, eller ? Percy har verkligen gjort enormt mycket för sporten, och ni som klagar på honom o så borde nog kolla upp era fakta innan ni uttalar er, ni får tycka ved ni vill, men ni behöver fan heller smutskasta Percy här.....

Tezzan såg ditt inlägg , hehe

det får vara allt för nu....
Kommentera

Allt är mycket enkelt, Percy har använt "experter" som berättat vilka kontrakt som kan skrivas utan att vara olagliga. Percy, som är en byggare och ingen j*vla advokat, skrivar givetvis de kontrakt som "experterna" förordar. Att han skulle fatta att det var olagligt så är lika troligt som om jag skulle bli statsminister. Om man inte kan en sak anlitar man någon som säger sig kunna det och litar på det, folk anliter exempelvis PNB för att bygga hus och det gör dem. Att kalla det för "Percys fel" att det blev som det blev är att kalla alla som inte kan allt för idioter.

Att Percy överhuvudtaget valde att betala skatteskulden är unikt, har någon annan ordförande i någon skatteskuldtyngd klubb gjort det? Nä, just det. Det kallar jag ett gigantiskt Mif-hjärta, han kunde valt att skita i allt som de flesta "skyldiga" i andra lag gjort...att han betalde är inget han tjänar på...inget alls.
Kommentera

Percy
Vem är Percy Nilsson???
Grisuppfödare??

JS
Kommentera

Jo, visst har vi Percy att tacka att vi är i Elitserien. Men så vidare stort MIF-hjärta kan han trots inte ha. Sitter med 1,5 miljarder på banken, dvs 1500 miljoner, och dom 30 miljonerna han lånade ut är en bråkdel av sin förmögenhet. Hade jag varit Percy så hade jag återinvesterat i klubben för dom pengarna som han lånade ut.

Förresten, varför ska MIF då betala skatteskulden som han själv orsakat genom att skriva idiotkontrakt som man nästan kunde lista ut med lite i huvudet att man nån gång skulle åka fast?

Vi har mycket att tacka Percy, men också mycket skit han ställt till med. Bl a då skatteskulden mm.
Kommentera

Vem ska ni tacka
Ursäkta en dum fråga men: Vem var personen som lyckades att skapa ett ESlag i Malmö??
Jag har hela tiden trott att det varit Percy, eftersom han har figurerat som frontfigur sedan den dagen för Malmö var att ta sig till elitserien?! Nu har jag tydligen fel efter kommentarer som: "Percy är en jä....a idiot...", "vad har Percy gjort...." etc.

Tycker nog att ni skall tacka Percy för det han har åstadkommit. Må hända att karln är snål, girig osv.....
Jag tror att man kan beteckna honom som en affärsman! Vem av er skulle satsa hela sin förmögenhet efter ett jävla slit i hela ert liv, för att inte hoppas att få ngt tillbaka av det??? Den som säger att man skulle göra det ljuger!!
Däremot sållar jag mig till den skala som INTE tycker att ni värvat klokt. Den ni har att tro på är Bäckis. Han kan vända ett "looserlag" (inte sagt att ni är det) till ett vinnande.....

Om jag inte missminner mig hade ni en mkt bra tränare som fick gå pga av sina mindre uppskattade beslut. Bäckis kan bli likadan om det inte går vägen. Det som talar för Bäckman är att han har mindre antal spelare med den "stjärnstatus" som den där finska tränaren hade......
Jag har satt Mif som en Joker i år som kan gå hur långt som helst. Lycka till!
Tiksupporter.
Kommentera

Sv: Till Ford Perfect
Nu när vi grävt ner stridsyxan; hur ser Malmös lag ut inför säsongstarten tycker du? Har varit ovanligt tyst om er inför i år, annars brukar det stå spaltmeter om alla Malmös vilda värvningar... Peter Andersson vet jag, men är det nåt att ha det? Egentligen? I övrigt har jag noll koll och funderar hur ni själva tycker att det ser ut.
Kommentera

Sv: RS Uppdatering
Härligt att se dig också... Vet inte varför men man får väl vara snäll tillbaka! Min sida stinker ja, men den stinker iallafall inte lika mycket som hela Ängelholm... Förresten, har du förmågan att lukta på en internetsida? Coolt som satan isåfall!
Ni kommer inte ens gå upp till Elitserien så sluta drömma va... Vi är Sveriges bästa lag... Inse! Sen har vi även Sveriges snyggaste, bästa och coolaste klack! Ses om en vecka!
Kommentera

Härligt att se dig jojo, vi har ju träffats förr, du och jag!!!! din sida stinker ju bara, och för den delen så kommer vi att ta sm-guld innan ni gör det igen,, hehe, vilka saftig nyförvärv ni har!!!!
Kommentera

VARFÖR
varför byta Malmö iF till enbart MIF Redhawks, dåligt tycker jag personligen för att Malmö IF är bara inte ett vanligt klubb namn för fansen utan ett namn som både betyder stolthet kärlek, enda sedan MIF kom till Eliten på 90-talet så var namnet Malmö IF hatade över hela hockey sverige" även i dag också men ej lika myckt". När det drog i hop sig till hockey mot vilket lag som helst så var det Malmö IF mot resten av världen, Redhawks som kom till på senare dagar har också en historia kanske inte allt för rolig men ett namn som behövdes, ett namn som symbolicerar det framtia MIF, men jag tycker att namnet Malmö IF ska inte kastas bort si så där, det är inte en så lång period sm MIF vart i Eliten men under dom här 11 åren så har namnet Malmö IF skapat en ganska stor historia endå, Även fast jag självklart älskar MIF REDHAWKS så vill man endå hålla sig lite till kulturen,
Kommentera

Nubben:Varför låter du dig retas så mycket av Djurgårdens publik?Om dom nu är patetiska eller usla så bry dig inte om det.Försök att få den bästa publiken i Malmö istället så får Stockholmarna något att eftersträva.Du vet väl att tidningarna brukar bedöma hur bra publikstöd ett lag har i olika sporter,Minns jag rätt vann Hammarbys bajenfans i fotbollen och sen tror jag att mitt lilla Timrå kom som bästa hockeypublik sist..(PS.Du ville att jag skulle skriva nåt inlägg,så nu är det gjort.Inget illa menat)
Kommentera

Du är j uen rolig prick du ju.... bara skriver inlägg för att reta upp folk..... heh, har du inget bättre för dig ? men men, det kvittar ju, det var ju bra att u inte menade det du skrev iaf.... det var ju inte direkt de smartaste inlägget jag sätt..... men men som sagt vi lägger ner.... tyckte bara att det var komiskt, :)
Kommentera

Ok ok. Lugn och fin. Ville bråka lite bara... Nu tar vi och skakar hand allihopa.
Mitt förslag är att man spelar tills alla har gjort lika många mål. Mest rättvist så... :-))
Kommentera

Till Ford Perfect
Du får väl tycka vad du vill, men jag har fan heller haft för mig det du säger, hejar ramsor ? var hittar du dem ? O hatar djurgåårn gör jag inte, men jag hatar djurgåårns kaxiga fans.... det enda jag egentilgen retar mig på när det gäller djurgåårn så e det deras USLA publik, det är nog det mest patetiska i hela detta avlånga land.... men men, du får ju tycka vad du vill, men INGEN kan hävda att publiken i Globen är någat att hänga i granen..... usch, blir förbannad bara jag tänker på det.....
Kommentera

Sv: Ny i gänget här
Det är en ganska intressant diskussion som föregår här inne, måste haka på trots att jag är en FBK:are.

En poäng som jag tycker är intressant är hur svårt vissa lag har för varandra. Färjestad brukar ha ganska lätt för Malmö men väldigt svårt för djurgården. Malmö å andra sidan brukar ofta spöa djurgården.

Anledningen är att olika spelstilar passar olika bra med varandra. Färjestad spelar en klassisk "totalhockey" som bygger på att samtliga 5 spelare är med och snurrar i motståndarzonen. Det Färjestad förlorade på mot Djurgården är att dif:s spelförstörande forchecking inte gav Färjestads backar tillräckligt med tid att sätta igång uppspelen. DIF.s hockey är ju knappast vacker men ganska effektiv mot lag som FBK. FBK's styrka är främst mot lag som inte forcheckar för då kan FBK's stjärnor (ja, jag tycker vi har en hel del stjärnor) få rejäl snurr på motståndarna. MIF väljer ofta att inte forchecka så hårt vilket passar FBK perfa.

Varför MIF ofta spöar djurgården vet jag dock inte, men det kanske någon vänlig Miffare kan svara på.

Måste avslutningsvis säga att jag tror MIF blir grymt farliga i år. Vi i FBK har tappat några bra spelare (Hamr, Berglund, Virta) och inte direkt värvat några stjärnor. En ny och bra målvakt bör dock innebära att vi är ungefär lika slagkraftiga ifjol. Tror det står mellan MIF, dif och FBK för slutseger i serien.
Kommentera

Sv: Anders
Nubben: Läser småleende ditt arga inlägg. Men jag har läst dina tidigare också, och hittills har du inte haft många rätt lär jag säga. Försök se till att du har nåt konkret att komma med om du vill föra en diskussion, istället för hejaramsor och slagord typ Hata Djurgårn och Malmö vinner SM-guld...
Kommentera

Sv: GULD
Ganska patetiskt att ta upp 16guld som bevis på att DIF är bästa
laget. Visst dif har oftast ett riktigt bra lag. Det nekar nog ingen till.
Inte heller nekar jag till att trots alla förluster så kommer troligast
dif att hålla till i toppen i år igen.
Men dessa 16guld som alla skryter om, ja vad kan man säga det
som skulle kunna räknas för att göra det hela lite mera rättvist
är väl att räkna guld från då Elitserien startade (när det nu var 73-74-75 kommar inte ihåg) istället för att räkna upp guld då det fanns bara 2 lag som typ fanns som var värt ett namn.
Nu leder nog Dif guld tabellen även om man räknar från elitserien
men det är lite bättre jämnförelse att skryta med.
Kommentera

Jag har funderat en del efter att jag skrev mitt långa inlägg här på hockeysnack om min negativa inställning till MIF. Och det som jag nu ändrar inställning till är MIF:s backar. Jag har nog varit lite för hård mot dem. T ex Peter Andersson kommer förmodligen att göra en mycket bra säsong i Malmö. Och även Hasselblad är en duktig back likaså Due-Boje har nog sina kvaliteter. Det som jag menade var att alla backarna är så stora och tunga i sin spelstil och jag är rädd att många lag kommer att snurra upp dem i den egen defensiv zon. Däremot så tror jag att de utan några större problem hänger med i det offensiva spelet. Vi får väl se vad som händer!!!
Kommentera

Ny i gänget här
Nyss reggat mej här, och läst massa inlägg om blandannat DIF...

Min kommentar är helt enkelt att man uppe i Stockholm inte skall vara så himla; "Vi är guds skapelser allihopa"

Jag är själv MIF fan, och känner att Malmö IF är verkligen laget i mitt hjärta, men jag lixom alla andra dödliga kan varjefall inse att andra lag även dem kan spela bra...

FBK och DIF vart de två dominerande lagen ifjor,helt klart, och de var de rätta lagen som möttes i finalen. Tyvärr förmådde inte FBK upp till sin rätta nivå.

Malmös säsong 00/01 vart väl sådär, som nämnt tidigare är vi fortfarande för ojämna i liret, ibland toppen matcher ibland botten matcher....det vart INGET skoj o sitta i karlstads ishall som MIFFARE när vi förlorade med 2-7...
men ur färjestads synvinkel, så spelade dem topphockey, medans MIF såg slaget ut efter 10min i första perioden...

det vart allt jag hade på tankarna!!!
hare!!
Kommentera

Nubben: Pungar in pengar??? Han är den snålaste människan på denna jord. Den satsningen MIF gjorde i början av 90-talet med Percys pengar, det har han fått tillbaka med ränta. Allt ska han ha tillbaka. Han har inte satsat en enda krona i MIF, han använder MIF för att profilera PNB och inget annat!

Att Kim Staal lämnade MIF är Percys fel! Att ge ett sådant skamligt förslag till Kim, två gånger mindre än vad Marcus Thuresson får. Att ni sedan klagar på att MIF värvar spelare som Due-Boje mm är också Percys fel! De är billiga och då får han snabbare tillbaka de pengar han lånade ut till MIF:s skatteskuld. Den som han själv är ansvarig för. Så fort MIF försöker värva någon lite dyrare spelare, då säger Percy att han är för dyr mm.
Kommentera

jojo:
Ett tipps, klicka på besvara nästa gång så slipper du bryta tråden, mycket enklare om man vill veta vad saken handlar om.
Kommentera

fortsättning
Det var also inte menat till dig Anders eller så, utan de som sa att de hatade Percy.... bara så att du inte missuppfattar igen , :)
Kommentera

NU lackar jag TOTALT ! Percy är något av det bästa som har hänt svent hockey (även fotboll o handboll), hur fan kan man hata en person som pungar in pengar i hockeyn ? det är sin sak att man kan tycka att det är förjävligt om spelare från ens klubb går till en annan, MEN DET ÄR FAN HELLER INTE PRECYS FEL ! om det är någon som folk ska vara förbannade på är det ju på de spelare som lämnar..... o INTE på Percy..... vad har han nu egentligen gjort som är så fel, varför hata mannen?

Ni som säger att ni hatar Percy borde skämmas....
Kommentera

SM GULD
MIF REDHAWKS HAR DET BÄSTA LÄGET FÖR SM-GULD DENNA SÄSONG!!
Kommentera

Jag bor eller gjorde det iallfall tils nyligen i värmland, och där hejjar typ alla på FBK, men det tycker jag bara e skoj, trots att det går bättre för fbk.
Men sak samma var man bor hejar man på mif så gör man.
Och Percy är inte så älskad här heller, men vem bryr sig?

// Mvh Thomas
Kommentera

En förklaring till alla MIF-fans angående att jag anses för negativ!

Okej, jag kanske har varit lite överdrivet negativ. Men detta har sin grund i att jag är så grymt besviken på att MIF inte har kunnat presentera bättre nyförvärv än vad man har gjort samt att man har bestämt sig för att behålla Hasselblad och Due-Boje som jag personligen inte har något emot som människor däremot så anser jag att de har gjort sitt när det gäller elitseriespel, de hänger helt enkelt inte med längre. Köpet av Peter Andersson tycker jag är ett av de sämsta köp MIF någonsin har gjort, han är 36 år och seg som ett kylskåp, i och för sig så kompenserar han detta med att han är väldigt teknisk och så har han ett hyfsat spelsinne men han fyller på den grupp av tunga och sega backar som MIF redan har för många av. Det är inget fel med att ha tunga backar men nu har ju MIF enbart det. Det är väl enbart Öhman som kan räknas som en "lättviktare" i sammanhanget, han är ju också en tung back men hans fina skridskoskicklighet kompenserar detta. Sedan så tycker jag att det är bättre att hålla en låg profil inför säsongen och kanske vara lite negativ dock ej så mycket som jag kanske har varit.

Men jag vill inte bli så besviken som jag blev efter säsongen 96/97 då MIF hade det bästa lag på papperet som inte vare sig klubben eller elitserien i övrigt hade sett tidigare. Jag var säker på att guldet skulle hamna i Malmö men istället höll de på att missa slutspelet och sedan åker de ut mot Leksand och förlorar den fjärde kvartsfinalmatchen HEMMA med 0-5!!! BEDRÖVLIGT!!!!!!!

Den enda säsongen som jag är riktigt nöjd med förutom guldåren är 98/99 då de plötsligt visade upp ett enormt säkert och tryggt spel speciellt i egen zon och för första gången på väldigt länge så säkrade de en slutspelsplats en 4-5 omgångar innan SM började. Slutspelet gick ju också bra det året, först så slog de ut mästarna FBK i kvarten varav den fjärde matchen som blev den avgörande måste gå till historien som en av dom mest svängigaste och underhållande matcherna i ett SM-slutspel någonsin. Stenhårt och jämnt i två perioder, 2-2 inför den sista ordinarie perioden och först så exploderade FBK med att göra tre raka mål och då var jag nästan säker på att matchen och slutspelet var kört. För hade de förlorat den matchen så tror jag inte att de hade haft en chans uppe i Karlstad igen, tyvärr. Men det otroliga hände att MIF knappade in och lyckades kvittera och inte nog med det så lyckades de även sätta segerpucken i slutminuterna. Jag tror det var Micke Lindholm som avgjorde. Jag fullkomligt exploderade av glädje i tv-soffan. FBK:s fans skyllde en del av förlusten på sin målvakt Kimmo Lecklin och visst så blev han lite darrig när MIF knappade in men han hade inte världens bästa hjälp av sina backar. Sedan så pressade MIF suveräna MoDo och var på vippen att få till en femte och avgörande match upp i Ö-vik. I den fjärde semifinalmatchen så var planens gigant en miffare nämligen en av de tre superbackar som MIF hade - Kim Johnsson, han var grymt bra och till och med Bäckis erkände det efter matchen. Och de övriga superbackarna i MIF var Hävelid o Tornberg.

Nåväl, efter denna säsongen så trodde jag att MIF återigen skulle bli ett stabilt topplag. Men icke det, om det berodde på att vi tappade några starka kort och ersättningarna inte var bra låter jag vara osagt. Men värvningarna på senare år av Hasselblad, Due-Boje och Rydmark har inte varit bra. Rydmark har jag haft svårt för länge, han var ruskigt bra i SM-94 då han plockade bort Foppa i finalen genom sina psykningar och visade hockeysverige att han var en av dom bästa tekarna. Men sedan har han blivit sämre och sämre dock endast i MIF-dressen och när han var över i NHL. När han däremot spelade i VIK så tycker jag han skötte sig exemplariskt. Men han kanske skall spela i ett sämre lag när han samtidigt har börjat tappa mer och mer av sitt fina spel.

Ni skall också veta att det inte är lätt att hålla på MIF när man som jag bor i Småland och HV är nästintill det enda som regerar. Och MIF är hatlaget över alla. Att som innan inför varje säsong vara oerhört positiv och tro på SM-guld och för det mesta få äta upp varenda ord har inte alltid varit så lätt. Det är ju lättare att bo i Malmö där majoriteten håller på MIF och där de flesta tycker likadant. Här i Småland så är verkligen MIF ett verkligt HATLAG och Percy Nilsson en oerhört HATAD person, tyvärr. Men det är ändå underbart när det går bra för MIF och man kan jävlas med alla. Nåväl, jag skall sluta med att vara så negativ men jag vidhåller att jag inte är nöjd med nyförvärven och flera andra namn i truppen. Men vem vet Bäckis och Gunnar kanske kan få dem att streta åt samma håll och då blir jag den som får äta upp varenda ord och mening av negativ kritik som jag har riktat mot laget, tränarna m.m. här på hockeysnack. Givetvis vill jag att MIF allltid skall vinna och självklart så önskar jag mig ett SM-guld åt MIF inför varje ny säsong. MIF Redhawks är och förblir laget i mitt hjärta.
Kommentera

RS Uppdatering
vafan: Jag vet inte om du driver med mig eller va fan som helst, men att påstå att Redhawks Support har bättre uppdatering än någon annan är som att påstå att Rögle tar Sm-Guld. Fast det är klart... Jag vet ju inte va du jämför med... Du kanske jämför med The Reds hemsida??? (Den som inte ens existerar!)... För jävelen, blir så satans irriterad på sånna inlägg som inte vet ett skit om situtionen :-) Vi är störst, bäst och snyggast!! INSE fakta! Och ja, jag skryter!
Kommentera

Sv: Varför
Va ... Var det här man snackade DIF??? :))
Heja Gone ...
Kommentera

Varför
Varför, varför, vafrör? det frågar jag mig... varför ska vi behöva höra på alla djurgårdare, jo för NI har INGEN EGEN kanal... det är ju skammligt... fixa det o sluta snacka om DIF här nu... har du något att säg om MIF så ut med det... men sluta tjata om ert lilla lag i norr... Jag går inte in i andras kanaler o skriver en massa om MIF, vaför skulle jag göra det ? så lägg ner allt det här nu, heller inga inlägg än inlägg om dif... e trött på allt tjat nu...

Gone: man taggar för att du kunde erkänna lite i alla fall... hehe
Kommentera

hmm Lillebror, lillebror som alldrig förlorar mot svenska mästarna Djurgården, NI ska vara glada att ni inte fått möta Malmö i slutspelet, För att ni vet att vi skulle ta er lika lätt idag som vi tog er 92, Jag lägger ner GULD snacket nu, men man kan inte låta bli o skratta till dina patetiska inlägg,

Djurgården e ett lag som tror att dom e det bästa som har hänt svensk hockey, det kan man både läsa i tidningar media.
Kommentera

Småskrattar lite när jag sitter och läser debatten som förs här. Så länge du sparkar på Malmö, Gone, så ska jag låta dig hållas... :-)
Håller faktiskt med dig i ditt resonemang. Man vinner inte SM-titlar på tur, man gör det på skickligt lagbygge och långsiktigt planerande. Det är ingen tillfällighet att Djurgården har 16 titlar och alltid är ett topplag.
Kommentera

Visst, ni har några duktiga individer i ert bygge, tyvärr räcker inte det så långt, åtminstone inte hela vägen. Och visst, ni har en jättefin klack, jätteduktig tränare och jättefin dialekt. Vi nöjer oss med att ha det bästa laget. Och förresten... vi har inte vunnit två år... vi har vunnit sexton.
Kommentera

Gone , vi är ingen lillebror det är det vi menar... vi har Sveriges bästa klack... bästa hemsidor, bästa målvakt (Hadelöv), bärsta forward (Rihijärvi), bästa tfänare (Bäckman)... Det dif har är en PINSAM hemma publik, det är den ablsout sämsta publiken i hela sverige... ett fullsatt globen låter ungefär lika mycket som det gör på MIF:s träningar... det ÄR PINSAMT att "sveriges bästa lag" det tog emot att säga det, men ni har ju vunnit 2 år så den bjuder jag på...

som sagt publiken i Globen suger... patetisk... men det var allt för nu...
Kommentera

« · 3388 · »