Vad ska man säja om Jonas Finn-ohlsson då??? grabben var ju bland elitseriens sämsta spelare men endå kom han med i tre kronor, men jag tror knappast att han kommer med i år för att han nu spelar med VIK hockey istället för Dif, men men det ska bli roligt att se om Ohlsson kommer att få spela nå mer landskamper????, Om inte så är det ju ett klart bevis på att man måste vara Djurgådare för att få vara med eller ha någon sorts för kärlek till klubben.
Mikael Håkansson som kom hem till DIF nu, han fick plats på engång i Landslaget fast det finns flera Duktiga Lirare i vårt avlånga Hockey land som har varit sugen på Tre kronor och väntat på någon plats i laget i flera år. Jag tycker att det är jävligt dålig stil på Tre Kronor.
Ibland blir man bra bra fundersam.. Kan det finnas människor som tycker så olika än en själv... Jag menar Peter Andersson är inte eller har ALDRIG varit en av Eurpoas bästa backar!!!! När i så fall var det??? Och att påstå att han är det nu.. ojojoj såg ni inte Hockey-VM i våras... Det var visst en gubbe med #55 i Tre Kronor som i slow motion fart gång på gång försökte åka upp med pucken själv i anfallszon och det slutade alltid med antingen att han tappade den eller så kom han till blå o flippade in den i zon när torpederna i sekunder redan fått stått kvar på blå o väntat på honom och därmed tappa all sin speed...
Ja, visst är det jobbigt att så många DIFare måste slita ut sig i landslagströjan medans de andra killarna tränar finlir med sina respektive lag. Men men, så är det... det kostar att ligga på topp. Är man bäst får man ställa upp helt enkelt. Vi alla vill ju Sveriges bästa, eller hur?
Tjena alla! Elitserien närmar sig med stormsteg och jag vill bara påmina alla om att det HÖG TID att betala in för resan till Södertälje i premiären. Det är en kortresa vi snackar. Betala in 250 spänn på postgiro 6006996-0 under förutsättning att du är medlem vilket du kan bli samtidigt genom att betala ytterligare 200 kronor. ALLTSÅ!! Betala in till Södertäljeresan 18/9 NUUU!!! Vi ska stödja vårat lag redan från början! Visa att du är ett riktigt fans nu, det finns ingen anledning att utebli från resan. Förresten, betala 500 så är du med på AIK-resan på Lördagen också...!!!
jag skulle vilja veta hur många det är som tror att malmö tar sm guld denna säsong.Och om det är någon som är sugen på att anordna en hockey fest med mig.Jag vill ha så många svar som möjligt går
Äsch, jag tog typ 40 bilder i Ängelholm, och man kan ju inte ta med alla direkt. *** Förresten, inom kort tid bör vårt arkiv bestående av 306 bilder fyllas på ytterligare! Kika in :-))
Rickard: P. Andersson VAR en av europas bästa backar. På femtiotalet, när han fortfarande kunde ha lugg om han ville. Och han har väl varit tvungen att lära sig stå på rätt plats eftersom han inte är så rörlig längre. Eller vänta nu... Ska jag yttra mig i den frågan? Jag är ju Brynäsare, vi har ju tidernas slöaste skridskoåkare i Pär Djoos... Och honom gillar jag ju! Öh... HEJA Andersson!!! :-))
Arthur Dent---> P. Andersson är bland Europas bästa backar, därmed inte sagt spelare. Han besitter en enorm rutin, är rikigt seg i benen men det kompenserar han med sin enorma förmåga att alltid stå på rätt plats.
JaOw... okey eftersom jag inte sätt Malmö på någon träning i år så kan jag inte utala mig om laget. Men det ser jävligt bra ut måste jag erkänna om man titta på alla träningmatcher MIF har vunnit. Men dom har bara vunnit en match av tre möjlig elitlag. Dom loosade mot Luleå och FBK. Men det spelar la ingen större roll men men vi får inte ta något förgivet. Men det är bara hoppas att dom kommer top tre i år för det är mycket troligt. Men måste bara fråga en sak. Hur fan kan Åhlund vara påväg till ett division ett lag fatta nada? Köp Åhlund för han platsa den kan jag lova. //MICKE
Tycker egentligen lika som dig men man får ju tänka på att det är enklast också att ta in dom som redan är insatta i systemet man ska spela i Landslaget nu när man bestämt sig för att göra ett försök med den sk. "Torpedhockeyn" där med .. men apropå bäst så lär man ju trots allt säga att två SM-Guld väger tungt :))
Ps. Att P.Andersson skulle vara en av Europas bästa spelare är väl att ta i så det ryker om det ... för kanske! Ds.
P.Andersson är en av bästa spelare i EUROPA om du vill veta Dan. du skulle ha sett honom på träningen idag tillsammans med Lilja, då ingen kunde komma förbi dessa två.och sen jag har sett honom spela tillsammans med Öhman i 2 tränings matcher mot RBK &HV71 och killen har spelat minst 30minuter speltid tror jag,så bra han är,bästa köp MIF gjorde verkligen i år.nää du kom och titta på träningen mellan 10-11 på morgonen och se,du ändrar dig fort. ha det bra. Heya Boys. wheatus regerar eller hur johan (lund) :-)))) kasim
Jag personligen tycker det är för jä***gt att man tar ut så många djurgårdare när det finns många bättre spelare att välja mellan, både i MIF och andra elitserielag. bara för att man är 08:a betyder det inte att man är bäst på hockey.
Jojo: Har ni lagt upp alla bilder från Ä-holm? För vad jag minns så tog du en bild på mig och mina polare(3"småkillar") inklusive 2 andra tjejer..... Så varför har ni inte lagt ut den på Madhawks?!?
Är det mer än jag som har en stor längtan att säsongen skall starta.Ni kan alltid skriva det.Jag såg att kim Jonsen tränade med Malmö det var roligt att han ställer upp med det jag undrar hur det går för honom i Philidelpha är det någon som har tankar om det så hör av er.Med många hälsningar Malmö
Dan BÄckman: Årets miffare må vara gamla men ingen av dem har nog nånsin haft mer glöd under grillorna än jut nu. Till och med Peter Hasselblad visade prov på riktiga sprintertakter i Boden. Jag har enormt stora förhoppningar på årets trupp då jag tycker att Gud&Bäckis verkar ha nåt stort på gång... De har järnkoll på läget - och de har förmågan att v i n n a...
Sluta hacka på laget utan inse att vi antagligen hamnar 1-3 i tabellen. Kaxigt tips? Inte alls.
Vi sitter i detta avlånga land och ser hockey som bara blr sämre och sämre. Samtidigt så blir det bara dyrare och dyrare. Fattar det inte riktigt. De spelare som underhöll oss med propaganda hockey låt oss säga -94, finns inte i denna gärdsgårdserie mer. De har stuckit dit $ glimmar. Så kontentan blir att vi får tillbaka spelare som inte är hungriga längre, som bara vill ha ut de här sista 100.000:- eller mer innnan karriären är över. Vi skaffar Norgren!! Manne som inte har ett rätt. Andersson, hm, 37 och over the hill. Köp honom en egen puck, och be honom ta av skydden, för det går inte fort framåt. Snirkla i åttor kan väl alla. Nä vänner, när priserna var så att alla kunde se hockey, då hade vi:Persson,Svehla,Näslund,Byakin,Helminen m.fl. Det var tider det. Nu e det en B-liga för tonåringar och hemvändande pensionärer.
RödHökern: Du kan inte ha sett nån träningsmatch i år!!! Om du tycker MIF behöver en gammal avdankad gnagare/leksing i det lag vi har har du verkligen inte stet de spelare vi har!! De har imponerat stort och är enligt många en starkare guldkandidat än till exempel Djurgården. Hellkvist hade inte petat någon i dagens trupp. Inte ens 17-årige Frans Nielsen som spelar storartat. Du behöver inte ta i med dina hårda handskar för någon Loppa ska vi då inte ha i MIF!
JaOw. Lästa att Stefan Hellqvist och Fredrik Öberg blivi hemskickade till Sverige igen. Undra vilken klubb dom kommer spela i nästa år. Det vore ju inte dumt att försöka få hit Hellqvist. Han är en utmärkt spelare för MIF. Percy se till att han kommer hit så jag slipper ta i med hård handskana. //Micke
Faasen va dåligt. Webben är ju toppen. Om man är ute o reser kan man ändå föja matcherna online. i vissa fall kan man ju tom lyssna på webradio, som bortamatcherna mot brörklöven förra säsongen. Nån som vet vart man kan vända sig om man vill "trycka på" och uppmuntra styrelsen till att satsa mer pengar ?
Stefan: Jag tycker det är dåligt av MIF... men det känns igen! I Kim Staal hade vi en toppspelare... som man tog för given och därför försvann han. Man hade "Sveriges bästa sportsida" men då tog man den för given... webmastern (du, Stefan) skulle liksom bara tröga på när man kan göra allt så j-la mycket bättre! Detta inser inte MIF, tydligen. Eller sorry, Ishockeyföreningen MIF Redhawks *ursäktar grodan*. Man får visst inte kalla dem Malmö, Malmö IF, Mif eller MIF längre. Väntar fortfarande på brevet till supporterklubben då man undanber ramsor som har med dessa namn att göra - att man istället skulle kunna göra tjäcka ramsor med "Redhawks" osv... Tycker hela karusellen är patetisk. MIF är MIF och kommer alltid så förbli. Känns pinsamt att läsa om "Redhawks" i media när det egentligen är MIF de menar. Spelarna anser nog inte att de spelar i Ishockeyföreningen MIF Redhawks, utan ja just det, i MIF! Svammel svammel från min sida. Slutsats: Kalla er själva för MIF för det gör alla andra. Och satsa på hemsidan. *** www.madhawks.com
Vet inte om nu har märkt att innehållet på Officiella sidan har minskats ned pga en markeing mot MIFs styrelse att det behövs satsas lite mer pengar på it, som det är nu så sköt allt av mig. Alla uppdateringar sker via ftp och upp på nätet istället för som så många andra gör via diverse databaser och script vilket skulle underlätta arbetet med hemsidan och även så att kansliet skulle kunna kunna uppdatera Officiella hemsidan.
Var precis inne på SSKs hemsida till och med dem har fått igenom att man lättare kan sköta en hemsida med script.
hagge23: Vilket rykte är det de inte ska förstöra? Att Wolfpack är en enda stor klase medgångare som låter ruggigt illa även i sin egen hall, eller? :) Skämt åsido - jag förstår vad du menar. Tycker själv illa om rötägg - som tur är existerar dessa i princip inte här hos oss, något jag är tacksam för. Något jag är stolt över är att MIF har trogna fans som reser överallt oavsett vad för att stötta MIF. Få elitserielag kan skryta med detta. *** Till sist... BODEN 2001 - Jomenvisst, vi var där! :)
Sist jag pratade med "Lillis" så var inte Hävelid aktuell längre eftersom han hade fått två intressanta bud från NHL. Men ännu har han inte skrivit på för någon klubb, som vem vet... kanske...
Säsongströjorna har alltid släppts i mitten av säsongen. Men förra säsongen var dom ovanligt tidiga, tror det var i slutet av september, början av oktober de kom. Rätta mig om jag har fel. Får hoppas att dom kom tidigt i år igen.
Jojo>>>Shorts? Nä, då är man inte amatör, då är man kamikaze... Brrr... (fast på nåt sätt är det lite skönt däruppe för man kan pissa mitt i vintern utan att förfrysa, något som är tamejfan omöjligt söder om Sundsvall....)
Näpp, dags att packa, imorgonbitti (07.45) går jollen till Åland - äntligen får man se sitt lag igen, det var ju över en vecka sedan!!!
Nån som vet nåt om Hävelid? Att han inte fick nytt kontrakt av Anaheim var det sista jag hörde. Malmös trupp är ju spikad men man vet ju aldrig. När brukar dom nya säsongströjorna släppas? Måste ha en ny till Colorado-matcherna.
Jag vill bara säga att jag, en MYCKET fanatisk FBK supporter förstår er kritik av våra supporters. Det finns väldigt många som är medgångssupportrar. Men vad ni också måste tänka på är hur OTROLIGT bortskämda vi har varit med framgång de senaste 20 åren. Därför tollererar vi inte att inte vara bäst. För andra lag är det OK att komma trea i serien men inte för fbk.
Er klack var imponerande stor i sista semin om man ser till läget ni var i!!! eloge till er!
de första 5-7 matcherna i fjol var det dåligt med folk på matcherna men efter det tror jag det var lapp på luckan VARJE match. Om det inte var fullt så berodde det på att motståndarlaget inte kom med nån klack.
Dessutom vill jag från värmland be om ursäkt för den idiotiska grej som hände i Grums! Den sk FBK supportern är inte speciellt populär i våra led nu och jag hoppas att inte han svärtar ner våran (kassa) klacks rykte bara för denna händelse.. Ni får gärna ha lite hatkänslor till klacken och laget i övrigt. MIF är väl inte det mest populära laget här uppe heller om man säger så. Men jag hoppas att inte den idioten ska förstöra vårat rykte.
Hoppas att ni kommer till vår nya fina LLA kommande säsong, det kommer bli fest!!!
Vi börjar med dig Hägglund... Något mordhot har inte skett med dig... Däremot har jag fått höra i min lur saker som "Du ska dö jävla Malmö-hora!". Skulle aldrig falla mig in att hota en kille som dig som har som vana att åka ut från arenor... Man minns i vintras när du skulle göra påhopp mot oss och vakterna slänger ut dig med huvet före... STARKT. Angående Hitler-hälsningen jag skulle gjort så kan jag säga att jag har åsikter om saker och ting, men det var inget jag vädrade i Kinnarps Arena Fredagen den 17 Aug. Vakterna hade stenkoll och Lillis hade bra koll också. Fattar inte vad du Robert Hägglund får ut av att gå emot oss så enormt mycket? Börjar blanda in polis och ringa ner vårat kansli när vi är totalt oskyldiga. Är du fortfarande sur för att det var DU som åkte ut från arenan i vintras på grund av att DU ville ge oss på käften? Lägg ner... Vi är flera vittnen på att vi är oskyldiga och jag har era heta sms kvar som var i denna stilen "prata sanning danskjävlar, vi syns på stan sen!" Jag tolkar det som ett rent hot. *** Diferent: Så du säger att tält i Boden är för amatörer =) jaja.. Kan ju tala om att vi gick runt i shorts i Lule 6 Jan i år så amatörer är man la inte !! =) *** Får tacka alla som som står på min/vår sida i alla jävla huliganfall... Det finns ett hat från Hägglund, jag vet... Men han är alltid likadan.. Falska anklagelser kan man faktiskt åka dit för... Konstigt att bara han såg den här Hitler-hälsningen? Jag menar att över 1000 pers i hallen, ja då måste ju fler ha sett det och dessutom måste ju "guljackorna" också ha sett något... men men... Robban lider av något slags komplex mot mig/Madhawks/MIF-Fans skulle jag tro. *** Förresten, läckert reportage i tidningen om Boden-kungarna!!! haha... Vi börjar redan på försäsongen med att bete oss som riktiga Media-horor! HÄRLIGT! BODEN 2001 - VI VAR DÄR !
Boden ligger i norra allsvenskan och visst så är de på papperet ett "lätt" motstånd för MIF men man skall tänka på att lag från de nedre serierna ger allt när de möter elitserielag. Sedan så ville väl MIF visa att de kan bättre än vad de visade dagen innan mot Luleå. För Luleå besegrade ju MIF pågrund av att det blev grinigt o MIF drabbades av utvisningar. Luleå gjorde ju två av de tre målen i PP och det är ju i och för sig bra men det behövde tydligen fult spel från MIF för att Luleå skulle ha en chans. Sedan är det skillnad på träningsmatcher o seriematcher. Man ger inte 110% i träningsmatcherna eller rättare sagt det är inte samma sorts spel.
Härligt är bara namnt .Mif vann 2 turneringar på en vecka !!!! jag kommer inte ihåg när detta har hänt senast. men bra jobbat och ser fram emot rolig säsong.det ser lovande ut verkligen. och igår på första sidan Sydsvenskan fanns bild på våra härliga MIFFARE JOHAN C.&JOJO. med en tält utanför ishallen i Boden . bara lyfta på hatten för dessa killar. ha det bra & Heya Boys . kasim
Såg att MIF läxade upp Boden nu i eftermiddags med 10-4, mycket härligt att se. Jag antar att MIF även vann denna turnering, jag har inte järnkoll på det. Men de besegrade ju Kärpät o vann straffarna där, förlorade mot Luleå men vann straffarna där så de borde väl inneha förstaplatsen. Hur som helst de gör mycket mål och det är härligt. Hoppas att veckorna går fort nu så att elitserien äntligen kan börja!!!!!!!!
anders: Magnertoft: debuterade i a-laget 93-94 o är fort kvar Thuresson: Kom till MIF inför 97-98 från TPS åbo Mattsson: Kom från St John mitt under 97-98 Wahlberg: Kom från SSK till säsongen 2000-01 Hammar: Kom från Troja till säsongen 98-99 Malmström: Debuterade i a-laget 98-99 Petrasek: Kom från HV 71 till säsongen 99-00 Lundberg: Kom från VIK till säsongen 00-01 Hasselblad: Kom från London till säsongen 99-00 O.Nilsson: Debuterade i a-laget 99-00
Tjena övriga miffare i landet. Jag undrar om någon därute har någon koll på hur många säsonger följande miffare har i MIF och räkna då inte in den följande säsongen. Och med säsonger så menar jag säsonger i rad som när det gäller Jesper Mattsson, han var ju med o vann SM 94, sedan blev han proffs och så kom han tillbaka. Det är alltså från det år han kom tillbaka som jag räknar på samtliga spelare. Håller på och lägger upp ett register med samtliga elitserielags spelare. Kan ju va bra och ha. Här följer spelarna. Marcus Magnertoft Marcus Thuresson Jesper Mattsson Mikael Wahlberg Jan Hammar Henrik Malmström David Petrasek Joakim Lundberg Peter Hasselblad Ola Nilsson
19Nicke: Visst veijo är inge bättre han heller, även om han använde sig av en lite finare ordbok. Skulle tro att den enda anledningen till att han skrev som han skrev var att reta upp såna dig. Varför bara inte ignorera ett sånt löjligt inlägg. Du behöver kanske inte bli vän med en Rögle supporter, men jag undrar hur ser du på derbymatcherna? Längtar du till dem och tycker du att det är kul att se matcherna, eller vill du att Rögle helst av allt inte skulle finnas.
Jag är Timrå supporter och jag har några kompisar som håller på ärkerivalen Sundsvall. Visst vi retas och så, går det dåligt för nåt av lagen så får de andra höra det, men vi hatar inte varandra.
Ibland låter det som om det skulle vara Hells Angels mot Bandidos i den där gbn mellan MIF o RBK.
PS: Jag tror Filip syftade på mig men det vore ju bra om han skrev till vem han menar när han svarar på inlägg
Jag är i alla fall jävligt stolt för att vara MIF supporter och kommer så att förbli livet ut. Men om dina medelanden under syftar på mig så förstår jag inte riktigt vad du vill få ut av dom??.
Rätta mig snälla om det e ett missförstånd från min sida.
det enda du har rätt med är att man ska njuta av hockeyn. vad räknar du med när Rögles supportrar har bettet sej värre än mifs som e i vanliga ärväldigt fredliga det handlar ju för fan om vem som e bäst i skåne men det är mif så det behöver man inte diskutera om vem som är störst det är vi som är störstbåde på plan och på läktaren vi kommer alltid vara skånes stolthet fuck dem som säger nåt annat
Mikael Håkansson som kom hem till DIF nu, han fick plats på engång i Landslaget fast det finns flera Duktiga Lirare i vårt avlånga Hockey land som har varit sugen på Tre kronor och väntat på någon plats i laget i flera år. Jag tycker att det är jävligt dålig stil på Tre Kronor.