När man inte själv har en gästbok som folk skriver i så bör man inte klaga.
Sen att det är mer eller mindre folk på i denna gästbok spelar ingen roll. Tar man denna gästbok och jämför med Rs.com:s gästbok så är skillnaden att här finns det fler personer som skriver i rs.com är det du Rickard till 85% som skriver..ta bort alla dina inlägg och det finns knappt 10inlägg i gästboken.
Har inte sagt att det är bättre på Redhawks Supports gästbok, det är det absolut inte. Men med tanke på hur många som är inne och besöker officiella och enbart bara går in på hockeysnack så tycker jag att det är dött här. Ser du i propertion med vad rs.com har i besökare jämfört med officiella/madhawks/enbart hockeysnack har i besöksantal så ligger rs.com väldigt bra till.
Replik till JoJo angående Frans Nielsen: Han är ung och har framtiden för sig sedan kanske han inte öser in poäng men i dreamteam behöver man inte göra det. Han kan göra ett gediget arbete och få pluspoäng. Och vem vet han kanske gör några riktigt bra matcher och sedan är han väl inte någon ful spelare så många minuspoäng lär han väl inte riskera att få. Sedan hade jag ju flera andra spelare som kommer att producera poäng så då kan man ju lika gärna ha Frans med i laget. Eller har du något emot honom som hockeyspelare???
Okej Anders... Måste först å främst säga att ditt Dream Team kommer gå över pengarna som är tillåtna... Och sen undrar jag hur i helvete du kan ha med Frans Nielsen i ett Dream Team? Jag undrar med andra ord vad du grundar detta på.
Och för att vi ska dra detta vidare så kommer mitt Dream team i nuläget >>>
Målvakt: Martin Gerber, Färjestad... Stabilt försvar = stabil målvakt. Han har en tendens att bli ojämn men i det stora hela tjänar man på denna målvakten.
Backar: Joakim Lundberg, Malmö... Inte ett misstag, väldigt bra med defensivt, drar inte på sig onödigt tjafs. Greger Artursson, Färjestad... Stabil back som gör en hel del poäng. Inte allt för busig heller. Kan löna sig.
Forwards: Miroslav Hlinka, MoDo... Har imponerat stort på många och kostar kanske inte allt för mycket? Landslagsspelare som underskattas. Dieter Kalt, Färjestad... Har formligen ÖST in poäng under försäsongen i Färjestad. Ett givet KLIPP! Jesper Mattsson, Malmö... Värderas strax under stjärnorna men gör minst lika mycket mål. Målskytten i mitt Dream team.
Tränare ska man inte ha med va?? Isåfall är Per Bäckman given =)
Ja så börjar då äntligen den ultimata hockeytävlingen Dream-Team! Hoppas att det har tillkommit fler förändringar till årets tävling som då t ex poäng för plus/minus-statistik. Det är enligt mig vansinnigt att inte ha med detta. I NHL så räknas detta som än mer viktigare än hur många poäng man gör i poängligan. Denna statistik visar mer hur bra en hockeyspelare är, vilken allroundförmåga han har. Om han enbart är offensivt lagd och "skiter" i det defensiva jobbet. För i dagens hockey måste man dra sitt strå till stacken då det gäller det defensiva arbetet över hela plan och inte bara i den egna defensiva zonen. Men här håller ju de svenska spelarna både i NHL, Europa o elitserien världsklass!
Sedan hoppas jag att det blir lättare att följa med i poängberäkningen. För hur noga man än är ibland så felar det ändå i poängberäkningen på ett antal enskilda spelare. Det verkar som att de inte har koll på sina listor ibland. Sedan detta med pluspoängen. Ibland får t ex en spelare som har gjort tre mål inga plus alls, mycket underligt. Men vem vet förbättringarna kanske redan är gjorda och vi får se en ännu bättre dreamteam-tävling.
Här nedan följer ett lag som kan anses som konkurrenskraftigt. Jag vet i skrivande stund inte vad varje enskild spelare kostar så laget kanske är långt över 6 miljoner.
Målvakt: Andreas Hadelöv (Tillsammans med Rönnqvist elitseriens bäste) Back: Per Gustafsson (Stark back i både 5mot5 som PP o BP) Back: Peter Andersson (Har skällt lite på hans sega skridskoåkning men han kommer göra många poäng i speciellt PP-spel) Forward: Frans Nielsen (Måste bara ha med MIF:s superdansk, han kan verkligen blomma ut redan nu, hoppas så iallafall) Forward: Niklas Andersson (Frölundas bäste anfallare och en het kandidat till att vinna poängligan) Forward: Jörgen Jönsson (FBK:s poängkung och elitseriens bäste spelare, en perfekt allroundspelare, bra överallt)
Någon annan som har ett bättre lag så är det bara att hänga på här så att vi får lite liv i MIF Redhawks del av hockeysnack!!!!!
Betala in 250 :- på postgiro 6006996-0 med REDHAWKS SUPPORT som betalningsmottagare. Skriv Södertäljeresan och glöm inte namn, adress, telefonnummer och personnummer. Gör detta och du är med o STORBUSSEN till Södertälje i premiären.
Du måste givetvis vara medlem. Men bli det samtidigt genom att betala ytterligare 200 :-...
Jag har ännu inte fått in tredje periodens målskyttar, men i övrigt är det 1-0 06.42 Peter Andersson (Nielsen, Thuresson) 1-1 10.02 Daniel Wallin (Hermansson) 2-1 11.36 Thomas Sandström (Hannula, Lundberg) 3-1 13.04 Henrik Malmström (Hasselblad) 4-1 15.21 Jesper Mattsson (u.ass) 5-1 16.20 Fredrik Lindqvist (Malmström) 5-2 19.08 Martin Ericsson (Månsson) 6-3 gjordes av Mattias Månsson, men övriga uppgifter uppdateras om en stund på matchref.sidan.
Så var Mif:s första och sista hemma-träningsmatch slut och det blev en promenad seger mot Rögle som skrevs till 7-3. Mif styrde och ställde och avgjorde matchen i första perioden, precis som det skulle vara.
Mif leder med 4-1 med bara någon minut kvar av första. Rögle totalt förnedrat och slår till icing konstant. Mif har spelat massor av pp, Rögle inget. Rögles mål en målvaktstavla.
Håller med dig Jojo... Dom som väljer fotbollen framför MIF - RBK är inga riktiga Fans..... Men jag får väl tyvärr välja fotbollen eftersom jag inte kan ta mig in. Det är ju inte så lätt när man både bor i Staffanstorp och har en massa läxor..... Men ni kan räkna med att jag kommer på hemmapremiären mot Djurgår'n!!!!!
Hockeymagasinet har granskat de nya poängkungarna och de rankar Davidsson-Huusko som nr 1-2.Jag tror det ligger något i vad de skriver.Sahlstedt rankars nr 10. FORZA HV.
Kan ju börja med en liten sång: Vi reste ner till Malmö När det var derbydax Vi räknade med stämning Och Malmö-svinens kax Men allting var som vanligt Som det alltid har vatt´ De är så djävla usla Att man får nästan spatt!!!!
Ska vi ta en till?? okay då:
Vad ska vi göra med Malmöklacken? Vad ska vi göra med Malmöklacken? Vad ska vi göra med Malmöklacken, När vi vunnit matchen? Släng dem i pisserännan! Släng dem i pisserännan! Släng dem i pisserännan, När vi vunnit matchen!
Det enda som kommer anordnas i Tifo-väg är Konfetti, Overheadflagga samt Megaflaggor framför klacken. Kan nog bli riktigt snyggt. Tyvärr är det problem med Tifo då det är mörkt i hallen under en lång stund den perioden ett tifo ska anordnas.
Hoppas vi får se tunga,tuna MIF krossa en å annan lapp. Tänk att få se söderberg gå sönder efter en ruskigt tung tackling mitt på banan. visst har jag varit borta från klacken i 1 år,men jag följer det hela från sittplats. Ha det bäst alla vänner. Men man hoppas ju att Petra,Anna och Caroline tar över, för ni hörs ju lite klent.
Ja jag hoppas också på Fransmannen eller "Fralle" som han även kallas men jag tycker ingen bör sätta för stor press på den 17-årige pojken. Tänk på en annan gammal bekanting - "Stalle" - som inte blommade ut förrän han var 21... Jag tror Frans har en lysande framtid i MIF och det är inte omöjligt att han blir förste dansk i Ennhåell. Men ge grabben lite tid och förståelse...
Låter kanske inte klokt men jag tror nog att det kan bli han för nu har vi ett tränarpar som är kända för att låta de unga komma fram och spela i A-laget. Hoppas verkligen att unge Frans blommar ut redan den här säsongen och att flera unga miffare följer i hans spår redan i år och åren efter. Och att MIF i slutändan blir som t ex MoDo och tar upp yngre spelare i leden istället för att som nu köpa in gamla föredettingar som har sett sina bästa hockeyår och nu endast spelar för lönen och inte alltid tar i. Med juniorer så vet man att de iallafall alltid gör sitt bästa. Detta kan trots allt bli ett bra år för vårt kära MIF Redhawks!!!!!!!
Det är ju inte speciellt märkligt att DIF har flest spelare med i landslaget just nu. Det vore väl snarare märkligt om landets bästa lag inte hade ett flertal "bästa" spelare också.
Men sånt där svänger. I slutet av 80-talet var det v i s s dominans av FBK, Brynäs har haft sin era. DIF-eran är nog slut om ett par år och en annan klubb dominerar. Snart är det MIF:s tur. Dessutom vill jag minnas att MIF hade dominans någon turnering i mitten av 90-talet, runt tiden för ert SM-guld?
Vad gäller Fingal Ohlsson ser jag det som ett uttryck för Hardy humor... jag trodde det var 1 april.
Meningen var dessutom att Finnolle bara skulle träna med landslaget och bara finnas med som reserv ifall det behövers nån mer spelare. Dom behövde en kille som var villig att med kort varsel dra till Arlanda och flyga till Finland, i grund och botten enbart för att ge järnet på träning.
Nån som tror att Thuresson eller Linkan valt att tacka ja om Hardy ringt och sagt "Åk till flyget NU, du får en halvtimme på dig, du ska till Helsingfors för att TRÄNA med landslaget. Spela får du nog inte"?
Djurgården tappar spelare efter spelare till NHL och många av dem hade inte försvunnit om de INTE hade varit med i landslaget.
Nu har inte MIF med några utspelare förutom Hadelöv och därmed minskar chansen att NHL får upp ögonen för nån oxå.
Men visst det är betydligt mycket roligare att se ett landslag med spelare från andra klubbar än bara Djurgården, fast med en djurgårdstränare (fd) i Tre Kronors bås så blir man inte speciellt förvånad när det dyker upp en massa Djurgårdare i Tre Kronor.
Ta Lillis och WIkegård de handplockade gamla Djurgårdsspelare till MIF. Varför? För att de visste hur de var som spelare precis som Hardy vet hur Nord, Falk, Ottosson mfl är som spelare.
Och så länge Tre Kronor går bra så finns det ingen anledning att klaga.
GONE, du tycks inte fatta poängen med de hela, jag tycker också att DIF har en rad härliga spelare exempl, Micke Johansson med flera, men det handlar inte om det, Om du frågar om jag hatar Hardy så är svaret ja, men jag tycker fortfarande att han e en bra coach, kanske just därför som jag hatar han så mycket,
men men på tal om landslaget så tycker jag att Djurgårds spelare har lättare till att ta en plats i Tre kronor, Och man måste vell inte vara Svensk mästare för att få ta en plats i laget, det finns som sackt flera duktiga spelare i landet som är minst lika duktiga som vissa Djurgårds spelare som har tagits ut i landslaget och dom spelarna måste ju också få en ?schans? att få visa upp sig, Man kan vell för fan inte skita i alla spelare som inte är van vid att spela Torped hockey heller, det är det som jag tycker är så jävla dåligt,
Det handlar inte om vilket lag som är bäst eller sämst i Elitserien, Finns det någon spelare som spelar bra och stabilt under elitserien så själv klart ska vell han då få pröva på och spela i landslaget, man kan ju inte bara skita i han på grund ut av att hans lag eller tränare inte har lärt han den tekniken som Djurgården spelar och som man senare lagt in i Tre Kronor.....
Gone: Jodå, jag håller på sätt och vis med dig. Och vad gäller förra årets landslag så kunde de ha fått ställa ut HELA Djurgården på isen, just med tanke på systemet.
Men samtidigt, du måste ju förstå att det sticker i ögonen på folk? Jag förstår varför Finn-Olle blev uttagen, men jag anser ändå att det var ett hån mot övriga hockeysverige. Det måste ha funnits en handfull spelare per elitlag, lågt räknat, som var bättre än honom? Ett landslag är till för hela landet, och om folk tappar känslan för Tre Kronor så är väl inte det så konstigt? Och Hardy, all respekt för honom, borde kanske ha tänkt två gånger innan han tog ut just Finn-Olle, just med tanke på ovanstående. Jag har ingenting emot Hardy, tvärtom. Och jag har heller ingenting emot Djurgården. Ni var väl värda SM-guldet ifjol och året före, och det har jag inga problem att erkänna.
Således hackar jag inte, men jag förstår varför folk blir förbannade och i slutänden så kommer det att ta sig uttryck i någon sorts Djurgårdshat som den anrika och fina klubben absolut inte har förtjänat.
Musse var med i landslaget redan innan han åkte över atlanten. Att han inte kunde vara med när han var på andra sidan förstår säkert du med. Att han kan, och ska, vara med när han är här borde du också kunna förstå, om du förstår dig på ishockey.
Finn-Olle affären förklarades på ett för mig klart godkänt sätt av att det snabbt behövdes en spelare som var insatt i systemet då landslaget samtidigt drabbades av flertalet skador.
Det är fan helt otroligt vad det ska hackas på DIF hela tiden, är det inte domare som är jäviga så gynnas de i landslagsuttagningar. Skärp er istället och acceptera att DIF är Sveriges bästa lag, och då platsar flest spelare i landslaget.
Vi låter helt enkelt Anderssons resultat i vinter tala för sig, då får vi se vad han är. Jag behöver väl inte säga att det kommer bli succé? Det är givet...