Jag tycker att MIF spelade bra idag. Ingen hade väl räknat med vinst mot serieledarna som har 12 raka utan förlust. Nu 13. 3-1 är acceptabelt. Med tanke på att de gjorde 2 av sina mål i powerplay och sista i tom bur. Bra av xavier majic att göra ett tidigt mål i början på 3:e Hadelöv kanon. landslags klass, verkligen.
Kämpa på nu. En vinst mot lule är ni värda efter denna afton. Jönsapågen fraun skaune
Bra insats av MIF ikväll mot FBK. Eftersom FBK avgjorde med mål i tom bur så var det inte lätt för dem att slå hål på vårat Mif. Hoppas att samma inställning och kampvilja finns kvar till lördagsmatchen mot Luleå. Där har vi en större chans att vinna, dock får vi inte underskatta Luleå. För de är precis som Mif tillbaka från formsvackan. Det lär bli en tät och tuff match mellan två av elitseriens verkliga tungviktare!!!!!!
Matchens gigant var utan tvekan Andreas Hadelöv. Han var grymt bra, spelar han så här kommer mif få många poäng med sig. Ett tag i 3:e perioden kändes det som fbk försökte, försökte o allt sluta med att Hadelöv hade pucken i handsken eller liknande.. Fast Fbk var helt klart värda o vinna, se har det lilla extra som mif inte har, om mif nu kommer att få det. Idag var det första gången jag såg Fbk´s kaffe arena, hmm första jag tänkte på var ett fängelse, tyckte den va rätt ful, fast den var helt ok där inne.
Ingen hade väl räknat med vinst mot serieledarna som har 12 raka utan förlust. Nu 13. 3-1 är acceptabelt. Med tanke på
att de gjorde 2 av sina mål i powerplay och sista i tom bur.
Bra av xavier majic att göra ett tidigt mål i början på 3:e
Hadelöv kanon. landslags klass, verkligen.
Kämpa på nu. En vinst mot lule är ni värda efter denna afton.
Jönsapågen fraun skaune