Sumo: Tre villkor måste uppfyllas för detta: i) MIF hamnar på bland de två sistai ES ii) Rögle når superallsvenskan iii) Rögle når kvalserien Åtminstone vad avser ii) & iii) så verkar det ju i nuläget osannolikt...
Sumo: Knegoff skrev ju också att du höll på cluben, med det menar han Linköpings HockeyClub. Tände det inte till i maskineriet mellan öronen?=)
Tror på Mifseger ikväll, men 5-1 som vissa tror att det blir tror inte jag. 4-2 blir mitt tips. Det viktigaste är tre poäng, sedan om det blir storseger eller jämnt är ointressant!
Överstegrisen: Håller ej med helt där, storseger är att föredra av främst två skäl: Pro primo: Målskillnaden. Pro secundo: Man slipper vanka omkring som en äggasjuk höna framför sportradions vidriga utsändningar, och kan istället avslappnat sitta ner i den nedsuttna fåtöljen. Tyvärr tror jag på ännu en gastkramande match
nek97raj: Finns en STOR nackdel med de få gånger Mif vinner stort. Då tror de helt plötsligt att de är skitbra och oslagbara. Resultatet blir då oftast att de förlorar mycket sedan. T ex när de slog Frölunda för några år sedan borta med 10-1 så förlorade de sedan matchen efter (kommer ej ihåg vilka de mötte) och spelade riktigt dåligt om jag inte minns fel.
Nu trodde jag att fått blodad tand efter vändningen mot Frölunda. Men det är tyvärr precis som vanligt. Inställningen bland en del spelare i Mif Redhawks är USEL. Våra så kallade stjärnor som t ex Rydmark, Jussi, Suursoo, Sundblad m.m. är så förbannat osynliga ibland och tar inte tag i spelet och visar de övriga att nu ska vi vinna.
Tror det är dags att rensa bort de primadonnor vi har i laget och satsa på spelare som vill kämpa för Mif och inte för sin feta lön!!!
Hoppas Lillis bänkar divorna vi har i laget!!! In med juniorer, de kanske inte har kunnandet men de vet iallafall hur man kämpar!!!
Överstegrisen: Du har en poäng där. jag börjar tyvärr att misstänka att det inte är inställningens fel. kanske är nämnda spelare inte bättre i dagsläget? jag tycket att Gunnar Johansson har rätt i det han sa i "Percys pågar": Nu måste man göra någon förändring, det går inte bara att köra på som om inger hänt, när spelet helt gått i baklås.