Eeee...skrattar du åt MIF??? Personligen tycker jag detta är ganska intressant, äntligen kommer det visa sig vilka som är supporters och vilka som är ryggdunkare.
Det finns ingen moral, där är felet tror jag. Kanske mina kompisar har haft rätt hela tiden. Det går inte att hela tiden köpa nya spelare för då kommer inte laget ha någon moral kvar till slut. Så länge spelarna får pengar så bryr dom sig inte om ifall man förlorar eller inte. MIF kommer åka ur Elitserien i år, det tror jag. Det kommer bli för långt avstånd till de övriga topplagen. Dessutom är sjävlförtroendet i botten nu kan jag tänka mig.
så man har inte rätt att kritisera det lag man håller på, när dom spelar pinsamt dåligt... tror du att bäckman efter matchen säger till spelarna bra kämpat, träning på tisdag...det tror inte jag..tror att han säger ett o annat...
Om det är som du säger skulle definitvt inte DIF tagit guld i fjol och de kommer säkerligen åka ur i år. Att MIF skulle åka ur ser jag som helt osannolikt, även om de förlorar 30 matcher till.
Klart man älskar MIF Vi kanske får se fram mot en härlig Allsvensk säsong nästa år. Då kanske vi kan spela ut några lag i alla fall :-) Nu har man iaf bytt till Ola Nilsson, men jag tror inte det gör någon skillnad i denna match. Man skäms över att vara MIF supporter så här långt. Men samtidigt kan man ju inte byta favoritlag bara för att det går dåligt. Å andra sidan känns det som man börjar bry sig mindre och mindre om hockeyn i helhet när det går dåligt för MIF. Kanske man ska sluta att bry sig helt, för då brukar det gå bättre :-)
Nära 6-0 där också Jag måste säga att jag skäms över Redhawks insats så här långt. Varför bytte man namn på laget förresten, det verkar inte ha gjort någon skillnad. Nu är det 4-3 läge för HV71, så snart kommer 6an.
Detta är tragiskt. Det håller inte att säga "målskyttet funkar inte som det ska" eller "vi gör trots allt en bra match" när vi läcker som såll bakåt. Verkar som man kan åka och se MIF på närmare håll nästa säsong, Ljungby och Tingsryd t ex...
1998 Per Bäckman ny coach, sjätte plats i serien efter en formidabel vårsäsong. Länge och väl låg laget tolva och sist (!) under hösten. Leksand slogs ut i kvartsfinal, ett mål fattades sedan för finalspel, stryk i fjärde semifinalen i förlängningen mot Djurgården. Hasse Jonsson, Peter Forsberg och Niklas Sundström världsmästare i Zürich under Kent Forsbergs ledning.
Malmö är tunga, gamla, omotiverade. Ålder lika med erfarenhet, låt spelarna improvisera mera. Störtsa problemet är Bäckman och Johansson. Det har en coach som är van att jobba med snabba tekniska spelare. Den andra coachen, som basunera, dompterar kompromislöst sina villkor, funkar inte hos erfarna spelare som MIF har. Den osannolika duon funkar inte, eller som Brasse sa i Fem myror är fler än fyra elefanter, Fel! Fel! FEl! En ska bort!
Pinsamt...Skärpning för fan...