Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

INFÖR MATCHEN!!!

« · 10698 Till forumet

INFÖR MATCHEN!!!
STEFAN: Varför blir det alldrig nå rubriker inför matcherna nå längre?!

Är det slut med det eller vadå?!

MIF-DIF

4-3

FORZA MALMÖ!
Kommentera

Sv: INFÖR MATCHEN!!!
det kan du fråga MIFs styrelse.

Jag har fått order om att tränarna SKA ringa mig före och efter VARJE match och så länge de INTE gör det så blir det inget "inför match" och inga tränar kommentarer efter matchen.
Kommentera

Ok: Stefan!

Tackar för svaret ialla fall. inget illa menat i mitt medelande även fast det ser ut som jag skrev det med ironi..
Kommentera

4.5 period och fortfarande inget mål
Ska det vara så himla svårt att sätta dit en puck ??
Kommentera

Luleå verkar också ha lika svårt att näta i år. Tur att vi inte är ensamma om det iaf :-)
Kommentera

Men när ska målet komma egentligen ?
Vi som hade det bästa målsnittet på försäsongen :-(
Det verkar som att spelarna är helt ur form nu, åtminstonde verkar självförtroendet inte finnas.
Kommentera

Målen borde komma någon gång, frågan e bara när.
Men skulle inte förvåna mig ifall mif inte gör mål idag heller.
Känns som dif redan har vunnit matchen.. 0-2 nu..
Kommentera

Nä nu ger jag upp på MIF!
Nu har de skämt ut sig alltför mycket!!
Jag har varit troget fan ända sedan 1992 :-(
Men jag har aldrig sett MIF spela så här dåligt!
0-6 i målskillnad på 5 perioder är nästan snudd på fiasko!!!!

Bäckman frälsare??, nä det verkar inte så :-(
Kommentera

Nej det verkar inte bli något mål idag heller. Om de nu gör mål så är det ändå försent, de kommer aldrig vända 0-2 mot ett lag som Djurgården. Ja vi får väl räkna med att vara sist i tabellen ett tag framöver ser det ut som. Förhoppningsvis får Bäckman ornding på grabbarna men det ser mörkt ut.
Jag undrar vart självförtroendet från försäsongen har tagit vägen?
Mot de allsvenska lagen hade vi inte alls något problem. Kanske har man helt enkelt mött för lätta lag innan säsongen. Vi har ju bara spelat mot ett Elitserielag innan säsongen och det var Södertälje. När man tittar på Modo och de andra lagen så har det valt en tuffare försäsong. Jag tror att det är viktigt att man inte väljer för lätta lag för då kanske man inte kommer in i det riktiga Elitserie tempot när det väl drar ihop sig.
Det verkar också som att vi saknar en naturlig målskytt som Kim Staal. Nu har vi bara Rihijärvi som är en duktig målskytt. Jag tror MIF måste hitta en riktig måltjuv innan vi glider alltför långt ner i tabellen.
Titta på Södertälje, de har gjort riktigt bra värningar i år. En spelare som Juha Lind vore inte helt fel att ha i vårat lag. Det är ju tragiskt att Percy hjälper andra Elitserielag också. Det kommer i längden inte att hålla eftersom spelarna inte vet vilket lag deras ordförande egentligen har sitt hjärta hos. Peter Larson verkar också vara en riktigt bra värning för Södertälje. MIF har tyvärr bara värvat Peter Andersson som iofs håller hög klass vissa stunder.
Hoppas de sätter in Frans Nielsen snart för jag tror MIF kan behöva lite danskt blod. Kanske Frans är våran ersättare till Kim Staal. Jag hoppas iaf att man får i ordning på målskyttet för det är inte bra att komma långt bak i tabellen redan i början.

Forza MIF!!
Kommentera

MIF mötte även Färjestad 1-2, Luleå 1-4 samt Hv71 8-5 under försäsongen.
Kommentera

Okej.
Det verkar inte spela någon roll nu iaf.
Djurgården gjorde just 0-3 :-(
0-7 i målskillnad alltså. MIF är solklart sist i tabellen.
Kommentera

Kan vi fans tolerera att man inte gör mål på 2 hela matcher ??
Vad ska vi göra för att MIF ska bli ett bra lag igen. Det verkar ju inte finnas någon lösning på krisen i MIF. Man kan ju inte bara värva spelare hela tiden heller. Finns det inte några unga hungriga spelare i juniorlaget som kan hoppa in ?
Kommentera

Ja det ser inge vidare ut nu,
fast det e lika bra att de har problem nu än i slutspelet.
Mif hade väl problem med att göra mål några matcher i rad föra säsongen med?
Kommentera

Vad händer 0-1 0-2 0-3 Hallå vad håller ni på med??!!!!!!

Nog att vi spelar jävligt dåligt men ska vi inte kunna gjöra 1 enda mål på snart 6 p, fyy fan vad tråkigt, och nu spräcker vi ju sviten mot DIF också.....

GO Natt!
Kommentera

Ja det är en jäkla tur att det är nu som vi har problem och inte senare. Jag minns förra året hade Modo en formsvacka på 10 förluster i rad. Jag förstår hur modoiterna måste ha känt sig då. Visserligen låg Modo bra till i tabellen.
Vi har inte råd att förlora 10 matcher i rad nu i början men det verkar inte bättre. Det kommer dröja ett tag innan spelarna förstår hur Bäckman tänker.
Kommentera

måål!

HANNULA e mitt nya gull :)
Kommentera

Jag har iofs inte sett hur MIF har spelat under dessa mållösa matcher men det verkar bara som att självförtroendet saknas, åtmistonden är jag har sett på sporten. Mif har just nu sitt 4e powerplay i matchen men verkar ändå inte kunna göra mål.
Men vi är inte ensamma om måltorkan, Luleå har gått mållös hittills också. Just nu leder Brynäs med 2-0 mot Luleå som är i samma sits som oss. Men Luleå hade man ju tippat som ett bottenlag redan innan säsongen. Detta måste dock vara första gången som jag känner sympati med Luleå fans.
Just nu kom det första målet också och det var ingen mindre än Mika Hannula :-)
Kommentera

Hannula borde få mkt istid han kämpar jämt mkt.
O nu gjorde han mål o det lär öka hans istid.

Fast mif förlorar nog matchen mot dif ändå..
Fast 1 mål e bättre än inget alls :)
Kommentera

« · 10698