Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Johan Davidsson

Johan Davidsson
Efter artikeln i Expressen om Johan Davidsson så ringde jag upp och frågade Stephan Lundh om Davidsson var aktuell för MIF
Lillis svarade så här:
-Nej, vi är inte intresserade av Davidsson, han är inte den typ av spelare vi söker, vi söker en defensiv anfallare. Vi var dock i kontakt med Davidsson strax innan VM i år, men då vílle han till NHL.

Summa= Ingen Davidsson i MIF trots att Expressen och Madhawks skriver att han kan hamna i Skåne
Kommentera

Sv: Johan Davidsson
Lillis måste vara den sämsta sportchef som någonsin existerat! Varför i helvete jagar man en defensiv forward???? Kim Staal är så vitt jag vet en offensiv CENTER!!! Va fan pysslar dem med... man får spel... Att ha 3 centrar håller INTE i längden. Och Lindquist och Jussi som centrar är enligt mig väldigt osäkra kort. Det är fan alltså... En center ska fan in i truppen... NU!
Kommentera

ähh finns inget som säger att man är dålig för att man jagar en defensiv center. Säg att man nu vill ha en defensiv center i första femman för att ge möjlighet till Riihijärvi att spela ännu offensivare då han slipper ta det defensiva ansvaret.

Fast det är som du säger mer logiskt att man ersätter en offensiv spelare med en offensiv men men..

Linkan som center är väl inget osäkert kort? Han spelade center i Djurgården och det gjorde han bra, sen att han var mindre bra förra året är en helt annan sak....törs lova att Linkan blir f-n så mycket bättre i år.

Dessutom är det inte ens säkert att man kommer att värva någon mer spelare, man funderar på att plocka upp nån junior istället och skulle man behöva värva en anfallare så har man på sig till den sista januari 2002
Kommentera

Visst, Jussi kan spela offensivare om han har en defensiv center bredvid sig... Helt sant.

Angående att Linkan ska spela center så är jag starkt emot det. Av en enda anledning... Micke Wahlberg är center! Innebär alltså att Linquist inte kommer spela i samma kedja som Hannula och Wahlberg. Och jag tycker det är extremt synd då Hannula och Wahlberg är beroende av en som kan lägga oväntade passningar och samtidigt är Lindquist beroende av två herrar som jobbar extremt hårt och vågar ta smällar. Vill aboslut inte bryta den kedjan!!! Ska dem ta upp någon junior, ska det vara en center för Linkan är i mina tankar en forward som leker runt tillsammans med Hannula och Wahlberg.

Och precis som du säger har dem på sig till Januari 2002 att värva spelare vilket innebär att om junioren som ska plockas upp inte håller måttet måste en center värvas omedelbart.
Kommentera

exakt.... och så lär det nog bli oxå om den ev. junioren floppar.
Vi får vänta och se, men Gahn eller Peltonen hade jag tyvärr gärna sett i MIF men så blidde det tyvärr inte.
Kommentera