Kvalserie?

« · 11039 Till forumet

Kvalserie?
Känns tyvärr som våra farhågor kommer besannas: MIF håller inte i år. Vad hade vi väntat oss av detta mediokra gäng? Bäckis är ingen trollkarl. Att behålla dessa stabbiga backar är ju rena självmordet!
Kommentera

Sv: Kvalserie?
Slår vad om att du inte sett en match i år? Malmö var absolut inte dåliga mot Djurgården. Det är bara att målskyttet inte kommit igång, och när det väl kommer igång så ska du få se.
Kommentera

VÅRA farhågor??? Vilka då, du och vilka fler? För att MIF skulle hamna i kvalserien måste halva truppen bli långtidsskadad det kan jag lova. "Detta mediokra gäng" är definitivt inte sämre än förra säsongens "mediokra gäng". Tycker man att förra säsongen var medioker, ja då har man krav som inte ens är realistiska i fantasin.

Men eftersom du nu tycker att det är ett "mediokert gäng" har jag ett tips. Håll på något annat lag, varför inte välja nytt lag varje år för att försäkra dig om att slippa hålla på ett "mediokert gäng" någonsin. Huvudsaken är att du inte låtsas vara Miffare för det är du inte. Illusionen att Mif skulle kunna bli som 91-95 igen är just bara en illusion, den tiden kommer aldrig tillbaka...för något lag.
Kommentera

Visst, MIF kommer att bli bättre ju längre säsongen går men jag tycker inte de är ett topplag utan håller till mer i mitten av tabellen. Laget är alltför ålderstiget, det räcker att ha högst en spelare som ligger kring 35-årsstrecket nu har MIF fem (Sandström, Andersson, Hasselblad, Due-Boje o Öhman) och det är för mycket. Det här togs ju upp i radiosporten innan serien startade att åldersfördelningen i elitserien är tvådelad, spelare mellan 20-25 och 30-35. Alltså saknas många av dem mellan 25-30, förklaringen är enkel. Dessa spelare finns i andra ligor i Europa och i NHL samt övriga nordamerika. Spelare i den här åldern är i sin bästa ålder rent hockeymässigt och detta skulle elitserien behöva mer utav. Vi har istället unga hungriga spelare i 20-årsåldern vilket är jättebra men sedan har vi då dessa gamlingar närmare 35 som är "mätta" på hockey och inte alltid tar i och mer spelar för lönen. De har vunnit sina guld och känner inte samma glöd längre. Alla känner givetvis inte så men många. Även i MIF.
Kommentera

jag tror att anders från vetlanda kan ha rätt i att det är många gamlingar och många unga i elitserien.

vad jag däremot inte kan hålla med om är att gamlingarna skulle vara mätta på elithockey. jag hoppas att malmö är en så pass proffesionell klubb att dom inte har mätta spelare i laget.

dessutom tror jag att spelarna du nämde har en så bra inställning till elithockey att dom lägger av när dom är mätta på den.

ha det bra
Kommentera

Håller med cbraw, är man "mätt" gör man som Roger Hansson och varvar ner i Allsvenskan där man kan leka och dominera. Söker man sig tillbaka till Elitserien efter proffsäventyr i utlandet tyder det på att man fortfarande är sugen på hockey på högsta möjliga nivå. Åldern är totalt oväsentlig, visst kan en gammling vara lite segare men det uppvägs oftast av en ovärderlig rutin.
Kommentera

SVAR TILL ANDERS!!!!!!!!!!

Det var ju fan vad man hela tiden klagar på Malmö och deras spelare, kom igen nu och heja fram laget.sluta va sa jäkla fixerad vid hur gamla spelarna är kom inte och säg att Sandström,Andersson, Due boije och Öhman är sämre än dom yngre för det är bullshit.
Kommentera

« · 11039