Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Lägg av

« · 133420 Till forumet

Sv: Lägg av
nek97raj:
Jag tycker faktiskt inte att MIF snålar utan det handlar om ekonomi. Det viktigaste för en förening är att ha en sund ekonomi och sen får man värva spelar efter det. Men du kankse vill värva stjärnor denna säsongen vinna eventuellt SM guld detta året och gå i konkurs året där på det håller inte. Jag tycker att MIF har gjort helt rätt satsa på egna talanger och värva mindre. Man får helt enkelt räkna med att MIF kommer att ha några mellanår ,men som sagt va man vet aldrig kanske står MIF där som SM mästare 2003 .
Kommentera

anders:

AIK hade nog inte räknat med att rasa heller eller? :)

Om Sjögren var en flopp i AIK förra säsongen... då bör vi kicka mååååånga ur dagens MIF.

Sjögren, Thomas RW 47 9 19 28

Thuresson, Marcus LW 47 10 18 28
Rydmark, Daniel CE 48 11 15 26
Mattsson, Jesper RW 49 12 10 22
Lindquist, Fredrik RW 48 5 17 22
Burakovsky, Robert RW 37 4 17 21
Hannula, Mika RW 41 10 7 17
Sandström, Tomas RW 37 8 7 15

usch va många spelare som måste sparkas... Thuresson är/ska vara en poängkung, Rydmark har iofs en defensiv roll numera men spelar man med Jussi ska man göra mer poäng isf
Mattsson en sk. målskytt 12mål mot Sjögrens 9mål och MIF var då klasser bättre än AIK ... sparka sparka!!
Ta Mika Hannula.. han måste vi ju sparka en offensiv lagd spelare som spelar 41 matcher och bara gör 17p... sparka?

eller?
Kommentera

MRX: man satsar ju inte så där värst på sina talanger. hade inte Mattsson, Suursso och magnertoft varit borta så hade de fått spela ett byte per match.
Ett generellt problem är väl att juniorerna i svensk hockey ej håller måttet,
Kommentera

Lite skönt för Linkan att han fick göra mål idag, nu när han får sova hemma hos mammsen igen...

Han är nog en av de sämsta värvningarna Mif någonsin gjort med tanke på vad snubben tjänade.
Kommentera

Magnus: Där kan jag för en gångs skull oreserverat hålla med
Kommentera

MRX: Vill givetvis inte se några fler storsatsningar med stjärnor på papperet. Det har vi väl sett nog av. Nej, jag vill se spelare som kommer ifrån Malmö eller Skåne! Och helst unga spelare,inga gamlingar eller iallafall inte många! Sedan vill jag också ha en bred trupp med rätt mix, vill helst inte se de här panikvärvningarna som har varit i Mif under några år nu!

Jag har räknat med några mellanår nu, och är inställd på att Mif kan spela i kvalserien i vår! Målet är att vi håller oss kvar. Slutspel är bara en ren bonus tycker jag!

Förhoppningsvis så är Mif tillbaka i toppen lagom till att den nya hallen står färdig?
Kommentera

Nubben: Näslund, Peter Sundström, det var killar att luta sig mot i motvinden.
Kommentera

nek97raj: Du glömmer "Syltan" han saknas om nån...
Kommentera

Nubben: Raimo Helminen, det torde vara den nyttigaste spelaren någonsin i MIF.
Kommentera

nek97raj: Självklart...

Raimo ägde...
Kommentera

3-1 nu.

franz gjorde målet nr 2 för han mkt kul :)
Kommentera

Ahh! Frazze boy!
Kommentera

Bra med ett tidigt mål fortsätt så.
Kommentera

3-1

Frans Nielsen (Peter Andersson)
Kommentera

« · 133420