Häärligt en ny match. Botten möte. För min del så blir det riktigt tungt ifall det blir förlust efter som minh polare som jag delar lägenhet med är leksand supporter, så idag hoppas jag på vinst. set att man har tappat intresset har försvunnit för min del nu är jag tillbaks igen. Och det är tro det eller ej på grund av att man ser på percys pågar, suget kommere tillbaks efter varje avsnitt, visst försvinner det lite efter varje match...
Matchen i kväll då? Jag tippar att Leksand vinner.
Percy har tydligen "krävt vinst" och när han gör det brukar MIF tagga till sig rejält och ge bossen vad han kräver.
Vi har ju faktiskt ett enormt sparkapital i årets lag - som enligt mig är bättre än förra årets lag. Sundblad hade behövt en riktigt pucksäker och passningssäker center brevid sig - inte Frans utan Thuresson som vi ju inte hade råd med för vi tog hem Staalmannen istället vilket jag givetvis tycker var vettigt. (Phu)
Hadelöv har varit bra, och Nihlstorp har definitivt inte gjort bort sig.
Stalle kommer göra massor av mål, chanserna finns där och snart lossnar det och då stänker han in 10 av bara farten.
Rydmark måste börja producera. Man kan verkligen inte skylla på att han har sämre kedjepolare i år. Jussi spelar han fortfarande med till och från, och annars bruklar ju Valdix finnas där och han är ju ungefär lika bra som Hannula (dvs ingen stjärna i MIF).
Sista meningen lär jag väl få kritik för... *fniss* :)
Knegoff: Hannula var en stjärna i Mif men inte för Mif. Han körde sitt eget race och brydde sig väl igentligen inte om märket på tröjan utan mer om namnet på ryggen. Men du får hålla med om att han trots det var viktigt för Mif, även om det inte verkade vara högsta prioritet för honom. Jag hade inte börjat gråta om han kom tillbaka om man säger så, inte Thure heller.
Förövrigt har ju Suursoo, Mattsson, Rydmark och Sundblad haft ungefär samma inledning som Thuresson hade i fjol, vi får hoppas att de får samma avslut på säsongern som han i fjol. Då blir det garanterat slutspel! :)
Magnus: Jag såg på mIf-redhawks i går på tvn. tänk att det kan vara så spännde fast man är BIFare. Hittils har jag inte missat ett avsnitt. För er skull och spelarnas skull hoppas jag att Mif vinner ikväll så det blir lite glada miner...
maria29: Jag trodde i min enfald att bara folk som håller på Mif skulle tycka att det är något att se! Känns inte som om jag hade orkat se något liknade med något annat lag, inte följt det slaviskt som nu i varje fall. :)
Magnus: Riktigt så är det inte. För min del är det kul att se vad som händer runt omkring ett hockeylag. Visst många saker är väl självklara men det är kul och se vem som är bakom hjälmen ibland oxå. Och visst hade det ju varit betydligt roligare med BIF istället.
Nubben: Ja, dessvärre gör vi inte mål!!! Vi hade behövt leda med ett par. När vi inte får utdelning har matcher en tendens att falla oss ur händerna. Ett exempel på bra effektivitet framför mål i kväll:
Matchen i kväll då? Jag tippar att Leksand vinner.