Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Majic

Majic
Nu har jag läst alla inlägg har under, o jag måste säga att vissa har helt rätt för sig... Klart att han måste visa framfötterna, men det jag såg av honom förra säsongen lovar gott...
Kommentera

Sv: Majic
Majic har 18+22 på 54 internationella matcher i Team Canada. Säsongen 98/99 gjorde han 16+28 på 33 matcher i ECHL. Nog kan han göra mål också.
Jag tycker också det lovar gott

Är truppen spikad nu ?
Kommentera

Precis, o kan folk bara titta på vad en spelare presterar framåt ? man behöver defencivt skickliga spelare osso... det flesta ser bara på statistik, o glömer bort det viktiga, hur han är som person o hur han kommer att passa in i laget o spelet... o när man ser på det, så ser det riktigt lovande ut...
Kommentera

Visst är det viktigt att se till annat än statistiken, något annat har jag aldrig menat. Det är väl antagligen också som defensiv forward han är värvad kan jag tänka mig.

Fast de där målen han gjort internationellt kanske man ska ta med en nypa salt, han har mig veterligen aldrig spelat i ett kanadensiskt landslag värt namnet, utan var med ett tag i en av de där team canada-upplagorna som består av klubblösa och mer eller mindre heltidsanställda spelare och turnerar runt och möter diverse nationer och klubblag.

Missförstå mig nu rätt; Visst visar det att han kan göra mål och visst tror jag att han kan bli en tillgång för MIF om han bara ger sig fan på det. Jag är inte fullt så skeptisk som jag nog kan låta till killen men han har en hel del att bevisa, vilket jag dock är fullständigt övertygad om att han också kommer att göra. Välkommen till Malmö mr. Majic :-)

En sak till bara: Vem det nu var som skrev på madhawks att han kan vara en framtida kedjekamrat till Jussi, tror du/ni verkligen det? Är det inte mer troligt att Rydmark som verkar vara en bättre version av samma spelartyp får den rollen om man vill ha ett sådant par? Jag har svårt att se Majic och Jussi i samma kedja, åtminstone till en början, skulle sen Majic få en toppensäsong så kanske men till enbörjanm tror jag väl knappt det.
Kommentera

ja du, jag förstår precis vad du menar...

Men jag vet inte riktigt om Rydmark är ett så bra alternativ till Jussi... Rydmark är ju inte jämn, och det Jussi behöver är en jämn stabil spelare som vet sin uppgift i laget...
Jag är inte säker på att Rydmark är den typen nu längre, men vi får som sagt vänta o se... Det är ju inte vårt jobb att ta ut laget, det är ju därför vi har tagit ner Bäckman och johansson..
Kommentera

Jo visst, men tycka och spekulera kan vi ju.
Det är ju trots allt därför vi vistas på det här forumet eller communityn eller va fan de nu vill kallas för :)

Dessutom tror jag att folk som Rydmark och Linkan med flera kommer att spela bättre än vad de gjorde förra säsongen, de har ju lite att bevisa för sig själva, tränarna och publiken
Dessutom vill spelare som Malmström, Hanulla, Wahlberg och Ola Nilsson bevisa att det inte var nån engångsföreteelse att de gjorde bra ifrån sig.
Det ser bättre och bättre ut tycker jag
Kommentera

Truppen lär nu med största sannolikhet vara spikad, men man ska aldrig säga aldrig.
Dock - om vi nu låtsas att den är det har vi alltså:
Målvakter: 2 (Hadelöv, Nilsson)
Backar: 8 (Petrasek, Lundberg, Due-Boje, Hasselblad, Persson, Norgren, Andersson, Öhman)
Centrar: 4 (Wahlberg, Thuresson, Rydmark, Majic)
Ytterforwards: 8(Malmström, Hammar, Magnertoft, Riihijärvi, Mattsson, Lindqvist, Sandström, Hannula).

Ser bra ut tycker jag! Tror att de spelare som kommer göra bättre säsonger än fjolårets är många. Malmström, Hannula, Wahlberg och Linkan slutade alla bra. Petrasek kommer kanske överraska i konkurrensen. Kanske kan Hammar lossna?
Kommentera

letar febrilt igenom backuppsättningen men finner med bedrövelse i sinnet det väntade, att du har utelämnat Tornberg. Är det definitivt nu?

Både Hammar, Mattsson och Magnertoft är lite grann sånna spelare som har varit "lovande" hur många säsonger som helst nu. Inte alls otroligt i mina ögon att någon eller några av dem får ett lyft och blommar ut helt i och med de nya tränarna.
Kan ju dessvärre bli precis tvärt om också...
Kommentera

« · 1501