Detta är en match som bara Malmö ska vinna.Instälningen är det ända som kan göra att det går snett .Jag tror dock att Malmö vinner ganska så enkelt med 5-1.Vakna Jussi, Matthiasson o Savage
garfield: Jo, inte för att han är super beroende av just mål. Men om han varken sprätter dit målen eller assisterar till en hel del... Då blir han väldigt, väldigt besviken på sig själv. Så mycket kan jag säga.
Jag hoppas att spelarna går in med 100 % inställning annars så kan Nybro bli en otäck överraskning.Tror nog att de skall klara av dom.Jag tippar 4-1 till de våra.
Visst kan alla lag skrälla. Det är ju en sk bragd att vinna över forna ES-laget MIF, men jag tror att grabbarna är fokuserade på att verkligen visa att de tänker tillhöra toppen i årets AS. Tror fortfarande på att matchen slutar 4-2 och att Matthiasson gör en kanon match. Helst nåt mål.
Mr pesemist: Hirsch är en fantom, otroligt skicklig målvakt. Matthiasson vill jag se mer av, mycket mer. Sjögren gör sitt jobb, 1+2 idag (hittills) vilket är mer än vad jag begär från hans sida.
nek97raj: Ja du. Det blev ju lite mer mål än vad jag hade trott. Härligt spel av pågarna. Gott det och bra för grabbarnas självförtroende. ES, snart är vi tillbaka. Detta kommer att bli en mycket roligare säsong än i fjol.
garfield: Att börja ropa att ni snart är tillbaka efter en 10-3 vinst mot Nybro , är väl att ta ut uppflyttingen i förskott. Du måste också tänka på att vi i Leksand är bra mycket närmare KS än er . 'Vi behöver bara fortsätta att förlora , men ni måste vinna . Vilket är mycket svårare , vi möts i vår .
Vilket då medför att MIF i KS kommer att ha högre tempo, starkare självförtroende och agera som en lagmaskin. Tror kanske inte att vi slutar 1a i serien men givetvis räknar jag att laget placerar sig bland toppen. Tycker det vore ett fiasko annars.
nek97raj: Förvisso har du helt rätt. Det kommer bli en lång vandring för vårt gäng. Men så länge de har fokus på att prestera bra resultat oavsett om de vinner eller ej så ser jag inte några större hinder i serien. Kommer grabbarna däremot in i "hänga med huvudet och inte kämpa stilen". Då kan det bli tungt både för laget och oss fans.