JAG HÅLLER MED HELMUT!!!!!!! Sluta klaga på våra backar, jag tycker Öhman och Hasselblad spelat bra tillsammans.Hasselblad är ju inte så snabb men det kompleteras med Öhman som har mera fart under skridskorna. Fan Öhman är ju riktigt snabb på rören, men det ser kanske inte så ut eftersom han är stor. Nä den där Nubben verkar helt lam vem håller han som våra bästa backar tro nu.Jag tycker givetvis också det kommer att bli bra när Andersson kommer tillbaka.
Sluta klaga på Hasselblad och Öhman, vad jag vet så har dom två varit inne på mint baklänges mål dom här matcherna, dom har varit stabila, klaga på dom som ska ha det jag kan hålla med om att det i bland inte går så fort för Hasselblad men varför blanda in Öhman i det,jag har varit på träningar där han åkt om ganska många när dom haft tävlingar vem som åker fortast.Öhman har också producerat ganska många poäng dom senaste matcherna.Tittar du aldrig på hockey eller? du verkar fatta noll om stabila backar.Vad tycker du om Petrasek, Nordgren en massa dumma onödiga utvisningar m.m Men det kan ju bara bli bättre , inte fel när Anderssom kommer tillbaka han behövs.Heja Malmö i dag krossa FBK
Det är sant, men det du sa om backparet bakom hannula kedjan stämmer ju bara till viss del... Vi går ju runt på 3 backpar och 4 kedjor som det rullar på, ibland har de t.ex "fjuss" (Hasselblad) o Öhman bakom sig (hemsk tanke)...
Där har vi det segaste och orörligaste backparet i Elitserien. Så fort vi möter lag som har snabba forwards som trampar loss lite är det backparet inne på FLERA baklängesmål...
Det håller helt klart inte i ett slutspel, det MÅSTE Bäckis o Gunnar veta vid det här laget...
Klockren analys nubben. Lite trist är det att det har gått så himla tungt för Matsson den här säsongen. Thure-kedjan hade varit riktigt vass med en spelglad Thure, en nätande Jeppe och en passande Linkan..
Malmström spelade väl ett tag med Rydmark och Jussi tidigare i säsongen. Då gick det väl hyfsat.
Burra har varit en besvikelse tycker jag. Visst gör han schnygga passar ibland, men det är ju inte därför han togs in i laget (väl !!).
Majic verkar lite ojämn. Ett tag gjorde han ett riktigt bra jobb, nu ser man knappt av honom..
Mackan, Wahla och Hannula rockar... Sen har dom ju 2 av våra kanske stabilaste backar bakom sig, Norgren och Lundberg.
Henke borde helt klart få en chans till att visa at han ska lira i de bästa kedjorna, vi har en kedja som man absolut inte ska ändra på:
Magnertoft, Wahla o Hannula. Mattsson, Thure o Linkan fungerar osso bra.
Men den så kallade första linen har inte alls varit bra de senaste veckorna. Jussi o Rydmark fungerar bra, men bort med Burra, låter bra med Malmström i den kedjan...
Sen kan man ha Majic inne mycket i viktiga tekningar och i defesivt jobb, Hammar o Burra borde få mindre istid, de har floppat den här säsongen...