Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Man skäms!!

« · 17771 Till forumet

Man skäms!!
Usch säger jag bara, MIF förlorar ännu en måste match. Som det ser ut nu, blir det ingen bättring väldigt snart, typ följande matcher, tror jag att det blir svårt att ta sig till slutspel. De ska såfall vara glada om de slipper kvala. Det är för visso väldigt många matcher kvar, men så kan man inte tänka för länge, titta bara på MFF när de åkte ur Allsvenskan. De trodde att det skulle lösa sig men så fel de hade.

Blir smått förbannad på Bäckman när man läser och hör han säga att MIF spelar bra. Hur i he-te kan man säga så?! Jag kan inte se hur de kan spela bra om de förlorar varenda match. Vi är värdelösa på att hålla tätt, otroligt omständiga på att göra mål samt vi tydligen måste ha öppet mål för att vilja skjuta. Och även då misslyckas vi. När Lillis och Wikegård kom till klubben, det första de de sa var att de skulle skjuta mer, skjut så ofta du får chansen, även när det inte är läge, för den kan trilla in och det har vi sett den göra så många gånger. Ett exempel är när Öhman sköt från blålinjen på Tim Thomas som stod och sov och fumlade in pucken. Och det är inte enda gången ett slumpskott blivit mål. Mitt tips är skjut så ofta ni kan och hjälp backarna att hålla tätt.

Sen förstår jag inte varför han inte kastar om ordentligt i femmorna, som det är idag fungerar det inte. Samt kanske ge juniårerna en chans. Kanske dags att kasta in Frans Nielsen. I MoDo var han inte rädd för att ge juniårerna chansen, vad är det som hindrar honom nu?! Vi har ju jättemånga otroligt duktiga juniårer som bara väntar på att få en chans, ge dem chansen, kan iallafall inte gå sämre än nu. Om inte Bäckman hittar på något snart kanske det är dags att låta han gå och sätta in Lillis i båset istället, han åstadkom iallafall något under sin tid tillsammans med Wikegård, kanske kan bli bra med han och Gunnar i båset. Vilket fall som helst så måste något hända väldigt snart, så här kan det inte fortsätta.

Kan tänka mig att det finns en del som tycker jag överreagerar, men detta beror såfall bara på att jag älskar mitt lag och bryr mig om det. Därför kräver jag en förändring och förbättring. Kom ihåg att förändring är något positivt. MIF mot SM-Guld 2002
Kommentera

« · 17771