Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Man skäms!!

« · 17771 Till forumet

Man skäms!!
Usch säger jag bara, MIF förlorar ännu en måste match. Som det ser ut nu, blir det ingen bättring väldigt snart, typ följande matcher, tror jag att det blir svårt att ta sig till slutspel. De ska såfall vara glada om de slipper kvala. Det är för visso väldigt många matcher kvar, men så kan man inte tänka för länge, titta bara på MFF när de åkte ur Allsvenskan. De trodde att det skulle lösa sig men så fel de hade.

Blir smått förbannad på Bäckman när man läser och hör han säga att MIF spelar bra. Hur i he-te kan man säga så?! Jag kan inte se hur de kan spela bra om de förlorar varenda match. Vi är värdelösa på att hålla tätt, otroligt omständiga på att göra mål samt vi tydligen måste ha öppet mål för att vilja skjuta. Och även då misslyckas vi. När Lillis och Wikegård kom till klubben, det första de de sa var att de skulle skjuta mer, skjut så ofta du får chansen, även när det inte är läge, för den kan trilla in och det har vi sett den göra så många gånger. Ett exempel är när Öhman sköt från blålinjen på Tim Thomas som stod och sov och fumlade in pucken. Och det är inte enda gången ett slumpskott blivit mål. Mitt tips är skjut så ofta ni kan och hjälp backarna att hålla tätt.

Sen förstår jag inte varför han inte kastar om ordentligt i femmorna, som det är idag fungerar det inte. Samt kanske ge juniårerna en chans. Kanske dags att kasta in Frans Nielsen. I MoDo var han inte rädd för att ge juniårerna chansen, vad är det som hindrar honom nu?! Vi har ju jättemånga otroligt duktiga juniårer som bara väntar på att få en chans, ge dem chansen, kan iallafall inte gå sämre än nu. Om inte Bäckman hittar på något snart kanske det är dags att låta han gå och sätta in Lillis i båset istället, han åstadkom iallafall något under sin tid tillsammans med Wikegård, kanske kan bli bra med han och Gunnar i båset. Vilket fall som helst så måste något hända väldigt snart, så här kan det inte fortsätta.

Kan tänka mig att det finns en del som tycker jag överreagerar, men detta beror såfall bara på att jag älskar mitt lag och bryr mig om det. Därför kräver jag en förändring och förbättring. Kom ihåg att förändring är något positivt. MIF mot SM-Guld 2002
Kommentera

Sv: Man skäms!!
Bra sagt dansken99
Har inget att invända mot ditt inlägg
Kommentera

Något måste hända, men i sanningens namn var Mif inte speciellt bra under Lillis och Wikegård heller. Men bättre än vad de är nu. Känns patetiskt men man drömmer sig tillbaka till Lahtinens dagar...
Kommentera

Publiken buade till och med i slutminutrarna i denna match. Avgå Bäckman skrek man dessutom. Själv tror jag att Bäckman/Johansson inte går särskilt bra ihop. 2 hetlevrade tränare är ingen bra kombination. Det hade varit bättre om vi hade en som skällde till och en ledare som kom med tips och analyser. Wikegård/Lundh är nog bättre taktikter än både Johansson och Bäckman. De nya tränarna lever mycket på sitt temperament som inte verkar ge någon verkan på MIF spelarn. Jag tycker också att Johansson har kommit mycket i skymundan i, åtminstonde i massmedia. Man har knappt sett att han är med i båset.
Kommentera

En sak är iaf klar, ledningen måste göra något. De kan inte längre blunda för det faktum att vi inte håller högre klass. Något måste göras och det är ledningens uppgift. Kanske en av tränarna måste gå samt att man MÅSTE köpa nya backar.
Kommentera

Bäckis/Johansson funkar utmärkt ihop, men de kan inte trolla. Det är absolut inte deras fel att det är som det är, de har sunda idéer. Kloka tankar om hur hockey ska spelas, bara det att vissa spelare i laget inte klarar av sitt jobb.
Kommentera

Percys köbekagor börjar bli för gamla!!!!
Kommentera

Fy f-n vad DÅLIGT av tv-sporten, en enda elitseriematch klarar de av att visa höjdpunkterna från den? Nej!! matchen spelades inte i Stockholm så det var ingen som orkade filma den!

Usch och för det betalar man tv-licens!
Kommentera

NU TAR OLDBOYS INTE POÄNG HEMMA ENS DET ÄR FÖR SORGLIGT
Kommentera

ANDERSSON HADE VISST ASSIST IDAG DÅ ÄR VÄL TID ATT FÖRLÄNGA KONTRAKTET NÄ SPARKA GAMMLINGEN
Kommentera

Vet inte hur bra kontakter Lundh har, men Sandström som spelat tusen år i NHL måste ha massor av trådar i Nordamerika. Använd hans kontakter för att få hit en ruggig målskytt och två kloka backar som inte spelar allt för Nordamerikanskt...det funkar ju inte i sverige.
Kommentera

Nu få det vara nog!
Är tragiskt att se att tabellen ljuger INTE.
MIF är absolut det sämsta laget idagsläget.
En massa överbetalda divor som INTE gör mycket.

Nä, Percy, har har du ett STORT bekymmer att lösa.
För det behövs radikala saker för att MIF inte ska riskera
att trilla ur Elitserien.

Slutspel kan vi helt glömma med denna usla spelartrupp.

Dags att satsa, och att satsa rätt.
Går INTE att köpa en massa gamla och förbrukade spelare
som INTE längre håller Elitserie klass.

Ta Sandströms, Lindqvists, Anderssons, Due Bojes löner och köp hem Kim Johnsson och Andreas Lilja.

Tycker det är dags att vi supportrar VERKLIGEN visar vårt missnöje.

För vem vill gå och se ishockey om det fortsätter så här...?

MIF :-(

MIF REDHAWKS ÄR ETT GÄNG FÖRLORARE!!!!!!!
Kommentera

Mif:s j-backar verkar vara om möjligt ännu svagare än backarna i A-laget.
Kommentera

Jag tror att ett par snabba puckskickliga backar plus att värva pitsburghs sparkade tränare Ivan Hlinka skulle få fart på gubbarna
Kommentera

Det kan inte vara möjligt att j-backarna skulle vara sämre än gammlingarna så kassa är det inte möjligt att vara
Kommentera

Förresten är inte burra på väg hem?
Kommentera

Angånde tv-sporten.
När mif spela förra söndagen mot frölunda visade de väl inget heller? och vad jag kommer ihåg var det också ända matchen den dagen..

Som tur e betalar jag ingen tv-licens ;)

Och om mif säger jag bara suck...
Kommentera

inte en gammling till han spelar bara för pengarna inget HJÄRTA
Kommentera

Burra skulle i varjefall stöka till lite han är ju lite speciel
Kommentera

Släpper A-laget in 4 puckar bakåt släpper j-20 in 9

Resultaten:
Huddinge-Mif 9-1
Mif-Rögle 6-5
Brynäs-Mif 3-1
AIK-Mif 5-3
Hammarby-Mif 9-5
Mif-Leksand 4-3 straffar
Mif-Mora 6-2
Mif-Frölunda 1-2
Mif-Södertälje 5-8
Kommentera

Percys köbekagor är helt enkelt för gamla!
Kommentera

Jag säger bara ta fram plånboken och få tillbaka Ivan Hlinka till europa han ä europas bästa coach kolla bara vad han har gjort med tjeckiens landslag
Kommentera

Låt stå!
Kommentera

Håller med dig Magnus att det inte är Bäckman/Johansson fel att laget ligger så långt ner i tabellen, jag skulle egentligen vilja säja att det är själva föreningens fel.

MIF åkte ut med buller och bång redan i fjol årets semifinal mot FBK. man hadde också redan förra året problem med back sidan och att en del forwards inte spelade upp sig till den lön som dom tjänade, föreningen och Percy viste redan om då att MIF hadde stora problem, Vi förlorade Super dansken Staal, och vi förlorade då MIF/s bästa back Johan Thornberg inför årets Elitserie.

Föreningen sattsar istället på att ta hem Peter Andersson samt att man förlänger kontraktet med Hasselblad, man skaffar in nya tränar paret Bäckman/Johansson som väljer att ta ett alvarligt snack med Thomas Sandström som redan då förra året tappade motivationen och funderarde på att lägga av, Föreningen MIF REDHAWKS tror istället på att Bäckman/Johansson skall kunna förvandla MIF/s så länge tröga och gamla lag till unga och spel sugna igen.

Men det håller ju inte, Bäckman och Gunnar kan inte trolla och det måste man nu inse innan det här går för långt. Men som MIF/are hoppas man ju och endå så tror man på att dom skall lyckas.

Vi får bara hoppas på att MIF/nu som Curre Lundmark sa i förra veckan, kolla på spela marknaden efter ett par nya backar, för att det är ju verkligen mest på back sidan som MIF har problem på.
Kommentera

En liten rättelse, Tornberg vare Mif:s bästa offensiva back. Defensivt var han inte bättre än Hasselblad. Men hans offensiv och snabbhet hade behövts i uppspelen nu när inte Andersson kan göra sina smörpass längre vad det verkar.
Kommentera

Låt stå!
Kommentera

Instämmer helt. Men när Johansson och Bäckman hade färjestad för några år sedan gick det heller inte så bra. Och det var också ett rätt gammalt lag. Man kanske kan dra den slutsatsen att Bäckans stil att leda lag ger mer på unga hungriga spelare som blir motiverade av hans gapande medans dom äldre inte riktigt bryr sig pga. lite mättnad kanske
Kommentera

Bäckman/Johansson tog väl SM-Guld med FBK om jag inte missminner mig...det är ganska bra tycker jag.
Kommentera

Inte alla år va?
Kommentera

Låt stå!
Kommentera

Det är tur att Percy finns i MIF tänk bara på stackars Luleå dom har det ännu värre
Kommentera

Låt stå!
Kommentera

Det märks att du är från Ängelholm
Kommentera

Kan percy spela hockey???
Kommentera

Det var ett jävla tjat om köbekagor hur är det med ordförådet??
Kommentera

Jo det är bra med ordförådet, men det finns någon som sköter censuren som hela tiden plockar bort detta inlägg. Trots att jag skrivit låt stå!
Kommentera

spelar ingen roll om du skriver låt stå vill dom ta bort ditt inlägg så gör dom det har du inte fattat det änu??
Kommentera

Jo men nu har det fått stå kvar rätt länge så det lönar sig kanske att va lite envis ändå. Kanske Era spelare skulle vara det på isen oxå?
Kommentera

Dom har iallafall inte fått stryk av Gislaved det har ju rögle
Kommentera

Titta i tabellen.
Låt stå!
Nu hade dom tagit bort det igen, löjligt!
Kommentera

Låt stå!
Kommentera

Var tvungen att kolla det där macallen, och visst har du rätt ;-) Rögle har torskat mot älgarna från smålandskogen. För två år sedan. Men ska vi snacka dåtid, kan jag ju börja rabbla resultat mellan RBK-MIF på 80-talet...hehe!
Det är långt till kvalserien och det är nog ingen i varken Rögle eller MIF som vill snacka om den, men tänk OM.....ujujujujuj ;-)
Kommentera

« · 17771