En liten undran. Är det någon som har lite insyn i klubben som vet vad klubben gör med spelarnas matchtröjor efter säsongen. Det brukar ju vara standard att varje säsong ändra på stilen på tröjan, och då undrar jag om det går att lägga vantarna på en av förra årets tröja kanske?! Går de på någon form av auktion eller slängs de bara, vad händer med dem? Tacksam för svar av någon som vet. MIF mot SM-Guld.
stämmer bra det... matchtröjorna återvinns i juniorlaget. Har försökt få MIF göra som Timrå, Björklöven, MoDo dvs auktionera ut tröjorna på nätet men det är inte intressant tyvärr :(
Apropå ingenting så har Jimmie Svensson inget kontrakt till -2004 som det står på din sida Jojo... dock är förhoppningarna att han skall skriva på ett kontrakt i morgon Torsdag!
Hur som helst ha det trevligt här inne alla.. nu sticker jag iväg på kryssning till Helsingfors.
Förstår inte varför man inte säljer ut tröjorna. Risken att gå minus på det hela är ju obefintlig. Det är ju bara att sätta ett minimipris på alla tröjor och skita i att sälja dom som inte ger vad en tröja kostar att köpa in. De man inte säljer skickas till juniorerna och sen köper man nya för dom som man lyckas sälja.
Tycker rent av att det är lite taskigt att inte ge supporortrar/sponsorer den möjligheten att köpa in en spelartröja.
Dessutom skulle man ju t o m garanterat tjäna pengar på det eftersom alla tröjor man säljer ger plusresultat, även om det mest troligt handlar om rätt små summor i sammanhanget.
Stefan: Tycker nog det är bättre att behålla alla tröjor inom föreningen så de finns möjlighet att någon gång kanske få se dem igen.
På tal om Lövens auktion så är den ett dunderfiasko just nu (stänger 17:00 i kväll). Anledningen till auktionen var att dra in pengar till föreningen (varje tröja kostar ca 2000:- i inköp för klubben) och just nu ligger snitt budet på 1594 kr. Endast 4 tröjor har bud på 2000 kr eller över (Magnus Österby är en av dem, 2000 kr). Alexander Beliavski drar ensam upp snittet med 4500 kr.
Slutsats: Vill en förening tjäna på en auktion måste man ha något mer att erbjuda än en Allsvensk trupp. :)
Magnus: De minimerer da tabet ved at sælge trøjerne...Tænk, hvis de slet ikke solgte trøjerne, så havde de tabt 2000 kr. pr. trøje, nu "nøjes" de med at tabe 400 pr. trøje...det var vel egentlig godt nok at de gennemførte auktionen after all...
Magnus: Det borde bli extremt lönsamt för JOFA-lag som Färjestad och MODO som åker omkring i vad vi skulle kalla "Replica". De lär de väl kunna köpa loss för en hundring eller två, sen köper fansen dem för 1500:-... Det kallar jag lönsamhet!
Deras tröjor är tunnare än tunna! Fladdrar i vinden och går sönder vid beröring.
Johan: Ganska märkligt att ett lag med FBK:s ekonomi inte lägger ner lite pengar på att ha rejäla tröjor. MoDo förstår man nu, det är lite fjällräven och gummistövlar som gäller där! :)
Kanske beror deras goda ekonomin just på detta?! Jag tror allt MIF lägger ner alldeles för mycket pengar på och åka o se snygga ut. Varför inte satsa på gamla hederliga nättröjor med hål stora som i fotbollsmål?! Kanske kunde vi sen sälja själva färgerna till nått företag eller så... Vad sägs om att ha Skånetrafiken som huvudsponsor?! Så hade vi fått lite större variation på dräkterna från säsong till säsong oxå... Jag menar grönt, gult, lila, vitt...dom byter ju färger på bussarna som en annan byter kallingar. ( Jaja...kanske inte ändå :o9 ) Och bara tänk på vad vi tjänat in stålar på resandet!
Va sägs? E det inte lite väl idéfattigt i MIF-styrelsen... Förresten så fick jag upp en alldeles strålande idé till nu! Det snackas om strejk bland lapplisorna nu i dagarna... Varför inte passa på o trycka upp egna bötesblock där alla bötespengar går direkt till MIF??! Laglösheten lär ju vara total när lappmiffarna drar ut på fältet... Vi snackar enorma summor här alltså! :oO