Hmm allså, tycker inte det känns som man bara kan klaga på mifs backar. Känns som forwards borde göra mer. 2 perioder 9 - 15 i skott... allså, det e grymt sjukt att mif leder skotten o ligger under med 4-1. Sen har jag svårt för Bäckman som hela tiden säger att mif spelar bra. uss..
nä inte när de säger på radion att de är långsamma och trötta slutar säkert 8-1 till BIF Och jag håller på mif så det är säkert ett lite underdrivet resultat
Skåne verkar lite på gång, en match kvar i gruppspelet i morgon mot Dalarna. 3 segrar och 1 oavgjord har det blivit med målskillnaden 23-5...något för Mif att titta på. :)
Antingen tror han på Bäckman som menar att det kommer bli bra eller så låtar han Bäckman gå (misstag enligt mig då jag tycker han får ordna upp vad han påbörjat). Själv så lever jag antingen i en fantasivärld eller så har jag rätt, jag är inte orolig av någon anledning. Visst, det suger ruggigt nu men jag är helt övertygad om att det släpper. Samma sak har hänt förr...fast mitt i säsongen istället för början. Under Lahtinen hade man en period (minns inte året) då man förlorade 7 matcher på rad innan hans beryktade ketsup kom. :)
Luleå kommer inte åka ner, fast man ska aldrig säga aldrig men jag tror inte det.
Var det linköping som var rätt bra när de var uppe senast o alla börja tjata sen när våren kom så låg de där alla nya lag brukar. eller var det något annat lag?
Och man vet inte om man har lust att se framåt till MIF-HV71
Men vad jag tror laget bör snacka igenom är
1:) Percy ska personligen skälla ut spelare som Sandström, Linkan,Thuresson, Rydmark mfl men särskilt dom spelarna.
2.) Bäckman bör snacka igenom dom här matcherna nogrant med spelarna, och visa vad dom gjör för fel.
3.) Tränarna bör dra igenom all taktik som behövs för att klara sig kvar och kunna spela stabilt i Elitserien för att det verkar inte spelarna ha nå humm om.
4.) VÅRA KÄRA MIF/SUPPORTRAR bör skriva ner all kritik och visa vad dom verkligen tycker om MIF/s tabbliga spel, det kanske får dom att börja o tänka på hockey igen.
5.) Jag tycker att man kan kladda ner en banderoll med massor av kritik mot MIF spelarna,,, för att visa att dom måste börja o kämpa för laget. och visa att det finns dom som verkligen älskar MIF REDHAWKS och mår dåligt av spelarnas pinsamma inställning till MIF.
Laget måste lära sig att spela en HEL match. Det är inte första gången i år som vi tappar matchen efter en period. i HV71 matchen förlorade vi andra perioden med 4-0, samma mot Modo. Idag släppte vi in 3 mål på de första 15 minutrarna. Det är som att spelarna inte kan koncentrerar sig och kämpa en hel match. Speciellt när vi kommer i underläge med 3-1 så verkar vi helt enkelt ge upp. Vad MIF behöver nu är ett uppehåll så man lungt och sansat kan gå igenom vad som är fel. MIF kommer nog köra väldigt hårt vid landslagsuppehållet som brukar vara i oktober/november. Det brukar ju vara någon landslagsturnering vid den här årstiden.
Nu får det vara nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Percy,du får ge spelarna ett ultimatum,antingen får spelarna ta sig i kragen och börja spela som ett lag och kämpa,eller så får han säga till dom att dom kan söka sig någon annanstans.
Att börja att hårdträna tror jag inte att backerna orkar med dom verkar slutkörda redan.inför prestationslöner i stället då kanske det blev en uppryckning så som dom spelar nu skulle det inte räcka till vatten till katten...
Varför inte införa torped hockey i mif och dumpa några av de dåliga backarna och värva några nya snabba spelare. Jag tror att exempelvis sandström,hannula mfl kan passa som torpeder och lyfta mifs spel.
Nu får ni väl sluta klaga på BACKARNA i mif, ska bara backarna KLARA AV ALLT .Vem gör alla mål framåt ? ska backarna göra det också.Nä börjar bli trött på allt klagande på backarna se till hela laget i stället på vem som producerar framåt
Backarna får nog inte så mycket stryk i kväll det blir nog Ola Nilsson som får det den här gången. 5 skott i första perioden 3 insläppta sen plockade bäckman ut honom .VAR SYSSLADE BACKARNA MED DÅ?????
ja 8-0 det är ju alltid nått