En stilla önskan är att MIF får lite flyt mot LHC, för en gångs skull. Laget behöver två vinster i rad för att restaurera ett kollektivt självförtroende i spillror. Kanske har det lossnat för målsprutan Sundblad nu?
nek97raj: Håller med om det du skriver. Hoppas nu att det lossnar för Sundblad nu när fösta mållet är gjort. Kan han hitta målet fler gånger dom återstående matcherna så kanske det lossnar för fler i laget vem vet. Hadelöv spelar ju som en gud just nu och försvaret verkar vara ganska stabilt det med. Så nu är det bara målen som skall till måtte det lossna nu och varför inte mot LHC i morgon.
pajo: Ja varför inte i morgon? Hopas verkligen men om Mif skall följa det gängse mönstret blir det en plattmatch i morgon. Tummarna hålls tills de vitnar att det inte blir så denna gång.
Lillis hoppas få in "någon spelare" innan deadline, undrar vem/vilka man rycker i?
Jag drar till med en riktig rövare och tippar att säsongens första mållösa match kommer i morgon... MIF-LHC således 0-0. Straffavgörandet drar ut på tiden pga för många missade straffar och matchen döms oavgjord... Vad sägs? :P
Magnus: Såg att den gamle räven Näslund lovordade MIFs kämpatag i SDS, en inställning vilket enligt densamme borgade för förnyad elitseriestatus. Jag vill bara instämma, laget har, tots all skit det fått utså, kämpat som djur i alla matcher (möjligen med undantag för 1-7 förlusten mot FBK). Trots tabelläget känns det därför bättre än på länge att vara MIF-anhängare.
nek97raj: Givetvis är risken att, om vi spelar som nu vill säga, falla ur minimal. Men Näslund påpekar också att vi saknar naturliga målskyttar. Det är kanon att Wahlberg och Magnertoft ligger så bra till i poängligan som de gör men det är inte deras uppgift i första hand.
Magnus: Jo, visst saknas målskyttar, de tilltänkta målskyttarna spm Staal, Rihiijärvi, och framför allt, Sundblad, har ju svikit. Mattsson är väl den enda målskytt av rang som man förfogar över. Botemedlet är att, likt Whalberg & Magnertoft, gå in och böka framför mål, och att fortsätta skjuta.
nek97raj: Jag håller inte riktigt med om att Staal har svikit. Jag har bara sett han göra en dålig match. Och ärligt talat, alla Sundblad-ratare: hur mycket har killen fått spela? Snittar han ens 3 min/match? Och på Rihiijärvi höjs förväntningarna för varje säsong, fastän att han (fan vad ont det gör att säga det) faktiskt är på väg neråt. (34 år gammal nu) Men visst, hade dom haft vars 5-10 mål till, så hade vi legat på en härlig slutspelsplats nu...