Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Mif MÅÅÅÅLLLLL

« · 34129 · » Till forumet

Sv: Mif MÅÅÅÅLLLLL
Älska Mif!
Kommentera

Ändå starkt gjort att hämta upp 0-3! Och två mål i samband med powerplay (Rydmark & Lindquist).
Kommentera

Uss, straffar e nervöst :)
Kommentera

Äsch Mattson missa
Nu kan Hv71 avgöra
Kommentera

Nu vart det 1-2 tydligen
Måste ha varit nån målkamera situation
Kommentera

där loosa vi :/
Kommentera

Jag klarar inte av detta, fan kan inte sitta still!!
Kommentera

Japp där försvann den tränden också.-.-
Kommentera

Jaha
första förlusten på straffar
inte bra!!
Kommentera

Nåja, iallfall en bra match av mif..
Kommentera

1 poäng iaf, alltid nåt.
Kommentera

Straffar är en totalt ovesäntlig trend, hela detta jippot med straffar är sjukt. Men nu är det som det är.

Synd att Jussi och Mattsson darrade lite, 2 poäng hade varit bra.
Kommentera

Men vi åkte ner till 9e plats i tabellen
Kommentera

Skönt med en poäng iallafall. I den här matchen så såg man hur viktig inställningen är. Dålig inställning i första och givetvis så ligger vi under då men sedan rycker vi upp oss och med bättre inställning så kvitterar Mif till slut. Spelar Mif med den här inställningen samt håller sig till sitt sorts spel så blir vi svårslagna i fortsättningen.
Kommentera

HV 71 hade 0-3 i strafffar före matchen och Mif 6-0. Hade tjänts skönt att vinna mot dem, men poängen är välkommen!
Kommentera

Ja nu möter vi luleå här näst, en match som också kommer att bli tuff, men jag hoppas att spelarna är kloka och tar med sig andra och tredje perioden mot Hv, då kommer Luleå att få det svårt, men det ser ju fortfarande tungt ut just nu, det lutar åt att vi får kämpa oss till den sista slutspels platsen.
Kommentera

känts skall det vara
Kommentera

Luleå blir svårslagna. De har spelat bra, men saknat det lilla flytet på sistone. Mif kanske är pågång igen, vem vet när det gäller Mif?
Kommentera

Alla matcher är tuffa för Mif nu, men Luleå kommer slita som bestar. De har halkat efter lite nu och MÅSTE vinna.
Kommentera

Sundis>Det heter varken tjänts eller känts utan känns!!!!!!!!
Kommentera

Ja men man ska inte tänka så mycket på Luleå, dom ligger inte långt ifrån MIF och dom har i stort sätt samma problem att varje match är en ödes match... men jag tyckte nog att Ola Nilsson borde få måtta målet nån gång under straffarna...
Kommentera

Sant! tack för upplysningen. Jag som yrar!!!!
Kommentera

För första gången lossnade pp, 2 mål för första gången i år. Dessutom helt tätt bakåt i boxplay, trots att Andersson inte var med som brukar få slita då. Positivt. Av möten med topplagen nu gav vi HV och DIF en match, positivt.
Kommentera

Mycket viktigt att powerplay fungerade. vi bör ha ett bra spel med dem spelarna vi har så hoppas det fortsätter lika bra som idag...
Kommentera

Jo, det gäller att vara med från början, då finns chansen. Är Mif med inför slutperioden blir det minst 1 poäng. Luleås nerver är nog i darrning nu. Jävla synd att Mif förlorade mot ett sånt lag som AIK bara.
Kommentera

visst. det är positivt med pp mål, men en förlust är alltid en förlust.
MIF var starka och vände NÄSTAN. synd att vi bröt en sån fin svit på våra straffar. tyvärr så klättrar vi åt fel håll i tabellen.
Bättring!
Kommentera

Jag har sänkt mina förväntningar på Mif nu så att man slipper bi besviken. jag är nöjd med en slutspelsplats. bara det blir ett slutspel, för det är så jäkla skoj. kanske lite tidigt att snacka slutspel redan...
Kommentera

hehe jag tycker det går uppåt för mif
Kommentera

Kanske för tidigt men jag chansar.

Plats 1 är vigd för FBK

Plats 2-3 gör Dif och HV upp om.

Plats 4 är vigd för MoDo

Plats 5-10 gör Mif, Frölunda, SSK, LHC, Brynäs och Luleå upp om.

Plats 11-12 AIK resp. Timrå.
Kommentera

hehe tycker intre du om aik snyft
Kommentera

tror du aik kommer sist?
Kommentera

ditt tips är identiskt med mitt om jag skulle tippat!
Kommentera

Hoppas värkligen att Bäckman är förståndig och kallar med sig förstärkningar i form av juniorer mot Luleå, har man 4 spelare borta så måste man fylla ut truppen så att spelarna inte sliter ut sig, det vore också skoj att få höra lite nya namn i radion, Valdix Nielsen och Nielsen borde få sjänna på A-lags hockey nu, det är ju också ett en bra sjans nu för dom när vi som sackt har många skadade.
Kommentera

Har inget emot AIK, men det ser tufft ut nu. De ligger 10:a men har spelat två matcher mer än de andra lagen.
Kommentera

Vas ska det vara, inte två Nielsen
Kommentera

Ja, Mif skall plocka upp juniorer tycker jag. måste våga ge dem chansen, där finns talang!
Kommentera

Luleå (B)
MoDo (B)
Timrå (H)

Sen får grabbarna en behövlig vila för att slicka såren och gneta in kombinationer och fasta situationer.

Kan vi ta 5 poäng på dessa matcher är det bra.
Kommentera

Ja, 5 poäng där är bra.
Visst, en match i taget men dessa matcherna här nedan är grymt viktiga!

32 2001-12-13 Malmö Isstadion MIF Redhawks Timrå 19:00
33 2001-12-26 Stångebro Ishall Linköping MIF Redhawks 16:00
34 2001-12-30 Malmö Isstadion MIF Redhawks Linköping
Kommentera

minst 6 poäng där tycker jag!
Kommentera

19 Nicke>Håller med dig, dags att låta våra juniorer få känna på den riktiga hetluften nu. Men se till att placera dom med rutinerade pjäser som Sandström o Jussi bl a.

Sedan ska jag bara klanka på din svenska lite, hoppas du inte tar illa upp?

sjänna är fel det heter känna
sjans är också fel det heter chans
Kommentera

Jag tror att juniorer i laget skule bli en bra injektion!
Kommentera

Gammalt blandat med ugnt är en bra kombination brukar det heta!
Kommentera

ungt
Kommentera

Anders>> Hehe... Jo men det viktigaste är vell endå att du förstår vad jag menar..
Kommentera

Malmö vände och vann efter straffar>> så står det på Redhawkssupport "hehe"
Kommentera

kul att Linkan gjorde mål förresten. har fortfarande inte släppt hoppet om att han kan bli en bra tillgång och målskytt för laget. Han har gjort ett par bra matcher nu ju...
Kommentera

Saker som INTE är bra.

Mattsson är i laget för att göra mål, hans facit på de 10 senaste matcherna: 4 assist.
Thuresson har alltid varit en pålitlig poängmaskin, facit senaste 10: 1+3
Linkan har ett stort spelsinne och kan slå totalt geniala passningar, på senaste 10 har han: 3+2. Bara två assist och fler mål än ass. är inte bra. Han borde få spela med någon som förstår honom och hänger med, Jussi?, Burra?
Vi producerar på tok för lite mål med tanke på vilka forwards vi ställer upp med.

Saker som är positiva:
Jussi håller trots att det inte går så bra som brukligt, 6 poäng (5+1) på senaste 10 är hyffsat.
Linkan 5 poäng senaste 10 är på rätt väg.
Burra 5 poäng senaste 10 är också bra.
Framför allt, försvarsspelet har skärpts till ordentligt.
Kommentera

Det beror nog på att aftonbladets hemsida sa 3-4. Det ändrades dock snabbt till omvänd ordning.
Kommentera

Burras första mål idag, vilket är bra!
Kommentera

Ja, det är många som har mer att visa i Mif...
Kommentera

« · 34129 · »