Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF - MODO

« · 54372 Till forumet

Sv: MIF - MODO
Stefan: Vad tycker du om Jockes kvittering då? Du som inte verkar gilla ´tur´-mål menar jag... För övrigt var 0-1 matchens snyggaste balja.
Kommentera

MIF spelade upp sig i tredje och spelade även ganska bra i sudden, men så kom MoDo's turmål i slutet. Fast Högardh hade ju ett friläge då han träffade stolpen under ordinarie matchtid, så det var ju bättre att han satte den i sudden...Men det är ändå kul att MIF knipper en pinne mot formstarka MoDo.

Nu är det bara 4 matcher kvar, och största hotet till 5-6-platsen är Luleå (9 poäng efter).
Kommentera

Musakkas kvittering räknas till kategorin målvaktstavla... inget flipperspel behövdes för att göra mål där.. .visst var det tur..

Lite skillnad på tur när en motståndare gör bort sig själv...ungefär som MIF försvaret när Hlinka gjorde 1-2... backarna i MIF gick bort sig vilket inte får hända...hade det inte hänt hade Hlinka inte gjort mål precis som med Musakkas mål.... normalt tar säkert Lundström hans flipper puck..

Men Öhmans och Högardhs mål föregick av rena flipperspelet innan och det är TUR och inte pga individuella misstag.

OM du sen tycker att 0-1 var snyggast... hmm då delar vi absolut inte synen på snygga mål.

Tycker du att MIF spelade roligast idag oxå?
Kommentera

"Man såg ju de Högardh petade in den me skridskon!!"

Ja det gjorde han, men det var inte medvetet. Han låg ju ner med ryggen mot Hadelöv.
Kommentera

Jag har inte sett matchen än, bara snabbspolat igenom den. Jag har aldrig någonsin tyckt att mif spelar roligt. De är bra i närkamperna dock men jag gillar snarare speed. Förmodligen kommer jag att tycka att modo spelade roligast, men det är än så länge en gissning. Får man fråga vilken kasse du tycker var den snyggaste då? Den enda som överhuvudtaget kan konkurrera är 1-2 baljan men den räknar jag bort eftersom killen inte hade ens minsta möjliga motstånd mot sig. Bra idé av backarna att åka och hålla var sin sarg när puckföraren kommer rusande i mitten...
Kommentera

Så du har aldrig tyckt att Mif spelat roligt herr Gone? Då tyckte du förmodligen att Djurgården spelade krocket när Mif och Dif möttes i finalen 92 eller? För det spel (om man får lov att kalla det för spel) som Dif presterade då med ca 2000 icingpuckar per match var något av den mest meningslösa ursäkt till hockey jag sett.
Kommentera

« · 54372