Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF mot 3 poäng

« · 217710 Till forumet

MIF mot 3 poäng
Tycker det är kul med diskussion, men det kvittar vad som sägs egentligen, svaret kommer på torsdag i vilkent fall som helst...
Kommentera

Sv: MIF mot 3 poäng
Nubben: Det har du rätt i men en del av det roliga är ju så här innan match när fansen sitter och triggar upp varandra och för sköna diskussioner.
Kommentera

Mälarmasen: Ja, så länge man snackar om matchen o så ja :P

Det brukar bli massa annat tjafs osso, o sen det med att vi missar slutspel, det är fakta. Men supportrar till LIF borde ju inte direkt vara "kaxiga" (säger inte att du e det), ni var i Allsvenskan för ett liiitet tag sen...
Kommentera

Nubben: Klart att vi inte ska vara kaxiga, absolut inte. Men lite gliringar får ni ju räkna med nu när det går bättre för oss än vad det gör för er.

Det jag skriver skrivs oftast med glimten i ögat och väldigt sällan på fullt allvar när jag skriver i andras gästböcker än i Leksands.
Tycker att även det är en del av hockeyn: att snacka och "retas" med andra suppotrar.. Det är oftast då som man får riktigt bra diskussioner.

Så när jag skrev det där om att vi går till slutspel och inte ni ska ni inte ta alltför seriöst. Jag är inte ens hundra på att vi går till slutspel. Men hoppas ju självklart på det.
Kommentera

Mälarmasen: Jag håller med till 100% , men tyvärr ser inte alla det så...

Tyvärr...
Kommentera

Malmö har inte vunnit någon match mot Leksand denna säsong, borde räcka som tändvätska kan man tycka. Men sen sitter väl det där med Brynäs i bakhuvudet, mycket hänger på kvällens match i Gevalia-land. Tar Brynäs 0 poäng i kväll kan Mif spela lite mer avslappnat och bara köra på. Vinner däremot Brynäs i kväll, ja då är det nerver som hänger flera meter utanpå skinnet hos pågarna.

Känns som om det är första (och förhoppningsvis sista) gången jag verkligen är en rejäl TIK:are i kväll, må Gud förlåta mig! :)
Kommentera

Nubben: Nä en del är ju lite speciella måste jag säga, tyvär.
Själv är jag en sån person som älskar att diskutera och debattera så jag försöker att hålla en viss nivå på mina inlägg men ibland så kanske man skriver ett o annat ord för mycket.
Kommentera

Magnus: ja, tyvärr känner man sig föranledd att heja på Timrå ikväll. Tror dock inte att de har ngn chans, Brynäs tar tre poäng ikväll.
Kommentera

nek97raj: Tja, vi får se. Tror att kaffesumparna är lite darriga i de små knäna de också. Dessutom är Tirmå i gunden ett bra mycket bättre hockeylag i år än vad Brynäs är. Men visst kommer Brynäs sälja sig dyrt i kväll, men jag tror inte de får en lätt seger.
Kommentera

Magnus:JA tror att MIF vinner me 3-1 Borgan storspelar
Kommentera

Smaka på denna, Luleå-Linköping efter första perioden, skott 2-9, mål 2-0. 0% på Sandberg, ganska overkligt faktiskt.
Kommentera

Härligt! 1-0 till Timrå som just nu dominerar kraftigt i Gävle. Kom igen Timrå! :)
Kommentera

Undrar om det var droppen som fick Brynäs bägaren att tippa för gott denna säsong. 2-0 en minut senare.
Kommentera

Magnus:

Go Timrå Go Timrå :)
Kommentera

Det var visst inte den slutgiltiga spiken, 1-2 efter att Bif tagit timeout. Innan var det Timrå förnedring, få se om det blir jämnare.
Kommentera

« · 217710