Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Mif Redhawks!!!

« · 20620 Till forumet

Mif Redhawks!!!
ssk är ett kval lag
vänta bara
alla nykommlingar har "nybörjar" tur
men ssk och linköping får möta Leksand eller något annat sop lag
så de så

Mif Redhawks kommer...

// Blixten (Värmlands Miffe)
Kommentera

Sv: Mif Redhawks!!!
kvallag, som så ofta nu för tiden glömmer man ihopskrivningsreglerna. denna anglifiering av språket är en styggelse.
Till innehållet: Tur kan man nog inte tala om, tyvärr ej heller otur i Mifs fall. Låt denna bortkastade säsong bli ett lärospån för kommande säsonger. Percy Lundh et consortes, värva spelare i lägre serier istället för avdankade d:o. Ha en mer ödmjuk inställning. Träna power play. Försök inympa lite kämpaglöd i spelarna.
Kommentera

Reflexion på Bäckis uttalande i KvP idag: "Jag är inte besviken..."

1. Han är iskall och vet saker som ingen annan ännu har sett?
2. Han har redan gett upp. Insett att hans "terrorcoachning" inte funkar på luttrade gamla gubbar (sorry, kunde inte hjälpa det).
3. Han VILL få sparken, av anledningar som står skrivna i stjärnorna.

En sak är i alla fall helt säker. Man känner inte igen Bäckman. Allra minst på det emotionella planet.
Kommentera

Jag ser en tydlig parallell till TFFs misslyckande. Tränaren bestämde att laget skulle spela på ett sätt det ej hade förutsättningar för, med känt resultat. Bäckman skulle göra Mif snabbare. Det torde vara svårt med "oldboys-spelare". Nu torde man försöka spela efter sina förutsättningar. Utnyttja tyngden och spela snålt och defensivt, "äckligt disciplinerat" som en framgångsrik Mif tränare en gång sa.
Kommentera

Och, för ävelen, bänka Sandström och Dy-Bojen!
Kommentera

FÖRSLAG!
Hela laget inklusive Bäckman-Johansson tar en överlevnadsvecka under uppehållet.Motto:En för alla_alla för en!!
De är välkomna till Kiruna- Här har de gott om utrymme!!!
Kommentera

Kan inte skada! överlevnad är ordet
Kommentera

Undrar om Malmö skulle slå Leksand om de möttes idag?
Kommentera

Troligen inte.
Kommentera

När du säger det så verkar det inte helt osannolikt. Vi får väl stå ut med att de styrande i våra två stora malmöföreningar inte insett att vi är som fans i stort, dvs att vi gärna ser att våra lag vinner.
Det är mycket snack & lite hockey nu Bäckman!
Kommentera

Kommer vart då om jag får fråga? Sist i serien om du frågar mig vilket du givetvis inte gör men tendensen är tydlig, det kan ingen säga emot!
Kommentera

« · 20620