pajo: Hoppas ditt tips slår in. Hittills har pågarna inte lyckats vinna två matcher i rad. Man får hoppas att de inte ger handikapp den här gången. "Äckligt disciplinerat" bör vara mottot för dagen.
du vet att det finns en gästbok som heter Tippa matchen dit skall alla inlägg som man tippar just matchen även MIF Redhawks - Brynäs tipsen skall dit in.
Magnus: Tror det lossnade mentalt för Mif mot HV, hoppas jag iallafall=) 4-2 blir det för Redhawks ikväll!!!! Dessutom saknas ju Micke Lind och Ove Molin i Brynäs. Två oerhört viktiga kuggar!!!
70 Rodrigues: Jovisst, men vad är den segern värd om de får spö ikväll. Skulle de få stryk så är det så typiskt Mif. Man tror att de äntligen fått igång laget och så är de tillbaka på ruta ett igen. Känns ibland som att kämpaglöden är bristfällig i laget. Sedan så brukar Mif spela bra mot topplag men mindre bra och ibland bedrövligt mot mittenlag och bottenlag.
Överstegrisen: Eftersom Brynäs ligger 5:a av 12 lag så är ju dom ett topplag, så då ska ju MIF spela bra idag. Mycket kan hända än, när man är Brynäsare så är man luttrad..
70 Rodrigues: Brynäs är ett tillfälligt mittenlag på väg neråt. Överskatta inte Brynäs. De hör INTE hemma i den delen av tabellen. Skulle inte bli överraskad om de gör Mif sällskap längre ner i tabellen så småningom.
Ja, då har man fått det bekräftat, 2 av Brynäs mål är 100% Hadelövs förtjänst. Härligt! Världsmästerskap i att vara ojämn kanske? Bitter, jag? NÅGOT SÅ IN I HE*VETE!
Magnus: Lugna ner dig, de har bara gjort ett mål framåt också. Det om något är ju ännu värre. Man ska kunna vinna en hockeymatch även med 3 mål insläppta. Var är alla målskyttar???? Var är målsumparna Sundblad, Rydmark och Suursoo????
Till Hadelövs fördel skall jag ändå säga att han räddat ett friläge, men det räcker inte. Det betyder liksom inget när han släpper in puckar som inte ens är målchans.
Magnus: Ja men han är en klassmålvakt. Precis vad ett lag som Brynäs behöver. Mif behöver också en så stark keeper. Märkligt att de inte försökt att hitta någon. Hadelöv har ju tappat för varje år. Önskar verkligen att han kunde hitta tillbaks till den form han hade för några år sedan. Men tyvärr tror jag inte han gör det. Han behöver kanske ett klubb-byte?
Magnus: Möjligt att Hadelöv släppte in några lätta men va faan gör HELA laget??? Fattar det inte, trodde verkligen att segern mot HV skulle få det krampaktiga spelet att försvinna. Men icke det=( Snart halva serien spelad, nu sägs det att man kan se vartåt det bär. Men de har fortfarande häng på lagen ovanför. Men ta för faan tag i det nu gubbar, om 10-15 omgångar kanske försprånget är för stort. Och så hoppas jag att de äldre spelarna i laget lägger ner inställningen att det fixar sig. Dags att verkligen ta fram blåstället och grisa sig till poängen!!!!
Överstegrisen: Mot HV gjorde vi inte heller mål, då spelade Hadelöv som det är tänkt att man skall göra om man har så löjligt hög lön som han. Mot Brynäs spelade vi ganska lika på isen som vi gjorde mot HV, bra defensiv men dessvärre en målvakt med samma härliga nivå som Modos båda stolpskott. Hadelöv funkar när det funkar framåt eftersom det inte gör så mycket om man släpper in skitmål då. Men nu när det låst sig och vi sällan gör mer än 2 mål ja då funkar det inte om han skall ge handicap hela tiden. Jag skyller inte Mifs position på Hadelöv, sägar bara att han inte gör mycket för att förbättra den.
Chockerande fakta nummer 1: Magnertoft går snart om Jussi i poängligan. Det säger jag inte för att jag på något sätt tycker att Magnertoft är en dålig spelare utan för att han inte skall kunna komma i närhetan av de poäng som Jussi skall producera...
Magnus: Men du skrev att vi inte gjorde mål mot HV då? Vi gjorde ju ett spelmål, dock kanske lite turligt och ett mål i tom kasse. Jag får det till två mål, vad får du det till?=)
Såg just ilderna på TV sporten. Även om Brynäs andra mål var rikitgt snyggt vill jag nog påstå att även det borde Hadelöv löst på ett betydligt klokare sätt. Brynäs 3-1 var det löjligaste jag sett i mitt liv, det var ju inte ens nästan en målchans.
En fruktansvärd tur att inte Gunnar "jag är så störd" Johansson inte var med i hockeykväll. Kan inte med den karln. Kan alltså inte förstå hur han tänker. Han höjde i förre hockeykväll SSK till skyarna för att de satsade sig ur krisen och så rackar han ner på Mif för att de inte gör likadant. Men, för att satsa måste man ha pengar. Men det fattar väl inte en urfbk:are som han. Men han går väl och tror att det är lika lätt att satsa som för FBK som har pengar i mängder.
Kanske inte så underligt att han är tränare för Nybro. Det är väl hans kapacitet. Percy hade väl rätt om han, det enda han dög till i Malmö var väl att hämta kaffe åt Bäckis=)
Får väl förbereda mig på att det här inlägget raderas då det kan ses som ett personangrepp=) Men jag var bara tvungen att avreagera mig=(