Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Mif-SSK

« · 366395 Till forumet

Sv: Mif-SSK
Så har Espen Knutsen presenterat sig för Elitserien igen!!!! 2 min för slashing! :)
Kommentera

Stefan: Nästa säsong kanske, om de får vara kvar! :) Sundblad är väl årets floppvärvning i ES vad jag kan se. Rydmark har i varje fall 57% vunna tekningar och bidrar väl därmed till något åtminstone.
Kommentera

Magnus:

mmm skönt är det verkligen, skulle dock vilja se Sundblad/Rydmark få hänga nån eller några puckar...
Kommentera

Gud så SKÖNT att vi fick in ett par kassar. Jag höll på att förgås av mina nerver.
Kommentera

Å vad håller FBK på med i kväll, syjunta?
Kommentera

MoK: Inga går in framför mål och mycket skott utifrån tyvärr. Men så blir det ofta när det går tungt för ett lag. Jussi trodde att det kan bero på att många känner sig osäkra och hellre passar än skjuter när man bör skjuta.

DIForever: Visst har vi ett dåligt lag, men såväl Brynäs Luleå och Leksand har minst lika sunkiga lag på pappret. Även SSK innan de värvade en massa. Ja till och med Tirmå har ett riktigt sunkigt lag och det har ju börjat märkas nu med 6 förluster på rad. hade vi bara fått normal utdelning i mål hade vi legat betydligt högre, om inte på slutspelsplats så inte långt ifrån. Det är mycket tillfälligheter som avgör hur det går för ett lag. En bra start ger massor av självförtroende och sen kan man ofta rida på den vågen hela säsongen. Tvärtom gäller också givetvis.
Kommentera

I dag måste vi ta 3p annars ser det mycket mörkt ut men det vet vi.
Jag har en önskan om att vår kära ståplats kan hålla låda hela matchen! Och bara krossa motståndar klacken.
Görs detta så kommer den sega sittplats publiken också att börja låta
och då får spelarna det stöd dom behöver.
Så sjung och skrik hela matchen även om vi får ett mål i röven för det är då det behövs som mest.

Mif mot slutspel!!
Kommentera

Magnus: tar inte mif tre poäng mot ssk är det för bedrövligt. men, många matcher kvar än, så även vid förlust kan man undvika kvalspel
Kommentera

DIForever: Njaee vi föll la lite ur ämnet kan man säga blir lätt så ibland : Men håller med dej till fullo om MoDo.
Kommentera

MoK: Näe, långt ifrån självklart... varför skulle Foppa & co. kunna göra det om inte ens laget de har nu inte klarar av att ligga höre upp?

Känns som att den här diskussionen inte hör hemma i MIF:s gästbok :)
Kommentera

DIForever: Nej jag tror inte heller MIF klättrar men chansen fin´ns ju fortfarande kvar menar jag. MoDo ja.... många besvikna supportrar där. Tänkt alla som nu är så självsäkra att MoDo vinner SM Guld nästa säsong om Foppa mfl kommer. Är det egentligen så självklart?
Kommentera

MoK: Tror inte det finns någon större chans att MIF klättrar till 9-10 plats. Håller med om MoDo, jag trodde de skulle vara åtminståne topp 5... underligt.
Kommentera

DIForever: Jo dåligt lag vet jag att dom har men trodde inte dom skulle ligga sist även om jag tippat dom 9-10 i tabellen men där kan dom ju iofs hamna innan det är slut. Tätt upp till 6e plats tom. MoDo är ju ännu mer förvånande att dom ligger där dom ligger.
Kommentera

MoK: Jag är inte förvånad över att MIF ligger där de ligger... jag sa innan säsongen att de har för dåligt lag, och det har vi fått bevis på.
Kommentera

Magnus: Tungt med 70 skott på 2 matcher utan några mål. Men Juha och gubbarna som brukar göra mål har dom tappat självförtroendet helt? Vart kommer skotten ifen? Är alla från blålinjen oich ur säva lägen? OK för att jag trodde Malmö skulle hamna långt ner denna säsongen men inte riktigt så här kanske.
Kommentera

MoK: Ja det är målskyttet helt klart, eller vad sägs om strax över 70 skott de senaste två borta mot Luleå och Brynäs men 0 mål? Enkelt svar, gör vi fler mål, stiger vi i tabellen. Gör vi inte fler, ligger vi kvar.
Kommentera

Magnus: och ändå ligger ni sist... jobbigt att dominera 33% av matcherna och ligga sist. Vart ligger felet?
Kommentera

MoK: Ja i och för sig dominerar vi inte alla men en tredjedel skulle jag vilja säga.
Kommentera

Magnus: Jobbigt att dominera alla matcher och inte få med sej poäng kan man säga.
Kommentera

Så var det dags igen, en måstematch som vi SKALL vinna. Givetvis kommer vi som vanligt dominera och som vanligt får vi väl ingen utdelning. Det kommer bli otroligt tufft och jag vågar inte tippa, hoppas innerligt på tre poäng...
Kommentera

Kalle_S: Sen när har det blivit förbjudet att spekulera? Man känner igen mönster från tidigare matcher och kan därmed spekulera om hur det ser ut. Jag skrev också att det känns som, alltså inte att jag vet. Men att släppa in mål i 5/4 är inte på grund utav skärpa och koncentration utan slarv och oskärpa, det VET jag.

Oavsett så finns det MASSOR att jobba med för spelet funkar inte.
Kommentera

Magnus: var tredje match vinst gäller än...
Skönt med vinst idag, men, som sagt, bättre spel krävs.
Kommentera

mif4ever: Ja men det mest rättvisa mot Calle Söderberg är att låta honom utvecklas hela detta året i J20 - nästa år är han garanterat i A-laget. En sån talang!!
Kommentera

Knegoff: eller kanske Carl Söderberg från J20
Kommentera

mif4ever: Staalmannen är kung det håller jag om någon givetvis med om. Stalle Frans och en till i samma kedja hade varit fint. Varför inte Jimmie? Både han och Stalle har samma filosofi för att göra mål - kämpa in den... :)
Kommentera

Knegoff: där kan jag i och för sig hålla med dig frasse är väldigt duktig i år sen tycker jag att stalle håller hög klass han med. men vi skulle behöva ett par riktiga målgörare som det är nu så tycker jag att dom krånglar till det alldeles för mycket och i blatalle håller hög klass han med. men vi skulle behöva ett par riktiga målgörare som det är nu så tycker jag att dom krånglar till det alldeles för mycket och i bland spelar sig ur målsituationerna.
Kommentera

mif4ever: Det borde väl gälla alla i MIF i så fall. Jag har sett alla hemma liksom du - plus några borta - och förstår inte. Den kedjan tycker jag är klart bäst. Och Den spelare som gör bäst ifrån sig men får minst för det är Frans Nielsen som har "fel" kedjepolare. Han slår genialiska pass.
Kommentera

Knegoff: jag menar att jag har varit på alla hemma matcher i år och jag tycker enligt min mening att jag inte känner igen mattsson.han verkar darrig och slår många felpass
Kommentera

mif4ever: Den kedjan producerar framåt som en kedja bör göra. Trots att både Sälen och Mackan är rätt defensiva spelare. Mattsson är teknisk och mycket pucksäker. Jag förstår dig inte riktigt...
Kommentera

Knegoff: hur kan du säga att kedjan med Mattsson fungerar man blir ju rädd varje gång han är inne på isen han kan ju knappt slå ett pass rätt i år.
Kommentera

Kalle_S: Faktum är att det FINNS massvis att jobba med. Magnus har en bra koll förhållandevis till att han bor i Umeå och ser de två matcherna i Ö-vik varje år.

Som det är nu så är målvaktsspelet fortfarande instabilt. Och främsta problemet ligger i anfallet. Endast en kedja fungerar normalt (Mattsson-Sälen-Mackan), alla andra kör på 40-50% prestationsmässigt. Man har väldigt konstiga kedjekonstellationer anser jag, idag spelade t ex Sundblad-Nielsen-Svensson. Två ångvältar och en superteknisk flugviktare. Frans ska ha målskyttar brevid sig. Sundblad verkar ha glömt målsinnet i Tyskland.

Backarna fungerar, mest förvånadsvärt, bäst av lagdelarna. Klockrena backpar. Kanske Lusths förtjänst.

Härligt med vinst idag. Men vi har en lång väg att vandra, och det kommer inte bli kul med alla bortamatcher i följd senare på säsongen. Vi har spelat flest hemma av alla - och ligger näst sist.
Kommentera

Magnus:
Att skriva "Hoppas jag har fel men visst känns det som om det börjades glida igen när 2-0 var ett faktum" och "Finns MASSOR att jobba med för detta duger INTE i längden" när du inte ser matchen är ganska dåligt tycker jag. Om du inte ser matchen ska du inte uttala dig heller.
Kommentera

Jaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mina nerver höll på att krypa upp utanpå skinnet i slutet men Wahlberg fick rädda mig från mental kollaps och sänka sitt gamla lag. Lyckan är total, fram till nästa match vill säga.

Älska Mif! Men utdelningen återigen skral och baklängesmålen allt för lätta. Finns MASSOR att jobba med för detta duger INTE i längden.
Kommentera

Är helt och hållet övertygad om att det blir 3 friska poäng idag, det ska det bara bli efter den miserabla lilla bortaturnén vi varit på och kammat noll när vi borde tagit minst 3 poäng.
Nihlstorp vill inte förlora en match till när han får chansen och spikar igen totalt.
Kommentera

Frisco: Ja han har en otroligt otacksam uppgift gode Robert. Att stå i Troja lär i varje fall ge honom något att göra. Att peta både Nihlstorp och Hadelöv i Mif lär bli tufft.
Kommentera

Frisco:

där ser man, tack för informationen Frisco :)
Kommentera

Magnus: Håller med, det är inte så att vi gnällisar ger upp och skiter i allting. Men, man blir så knäckt o lessen när det finns spelare som bara åker omkring och glider på isen ibland. Och så kan de kvittera ut sexsiffriga belopp i månaden. Då blir man förbannad och samtidigt ledsen=(

Skulle ALDRIG sluta hoppas på mitt kära Mif. Hoppas bara spelarna har den inställningen hela säsongen och inte bara i vissa matcher?
Kommentera

Ett öga rött: Skulle aldrig sluta följa laget, bara det man blir så trött och knäckt när man själv lägger ner så mycket energi, kärlek, hopp och tro på ett lag. Sen ser man att alla inte ger 100% hela tiden på isen, det gör så j*vla ont och det känner säkert du också. Jag hoppas och tror att vi kan ta oss till slutspel på något sätt, det kräver mycket svett och blod och jag hoppas att alla på isen representerades Mif är villiga att ge det.

Alltid Mif
Kommentera

Ett öga rött: Brynäs hade samma problem förra året. Är man ett fan så ställer man upp i vått och torrt oavsett hur bra eller dåliga laget är.
Kommentera

Hallå?
Nu tycker jag att gnällrövarna här inne får skärpa sig.
Visst, det är tufft, vi har höga förväntningar på våra pågar,
och det får vi absolut lov att ha. Men man undrar ju hur folk
kan lägga all sin ork och energi på att snacka skit,
istället för att stötta. "-Jag ska sluta följa laget" , "-jag har slutat bry mig". Vad är det för snack?? Själv kommer jag vara där om det så blir nedflyttning! Det är mycket tillfälligheter i hockey, små marginaler, (klyscha på klyscha) :-) Folk säger kris, jag säger: hade det varit två vinster till på de här 10 första så hade vi legat mitt i tabellen, då hade ingen pratat om kris. Så kom igen nu. Vi får kanske titta oss i spegeln, (se Mif-loggan på bröstet) och tänka: ja, nu j*vlar.
Så nu tar vi SSK imorgon, gör vi inte det så är det till att ta nya tag till på tisdag.

Vad som än sker...
Kommentera

Danne_L: Vet inte riktigt, för jag har tappat intresset en del del sen ser jag såpan och då kommer intresset tillbaks, fast sen kommer förlusterna igen.
Kommentera

Thomas:
Nejdå, men den lär knappast göra saken bättre för spelare och fansen när det går dåligt.
Kommentera

Danne_L: Har inget i mot dokuspåan, jag tycker fortfarande den är kul att se, tror knappast att mif hade spelat bättre utan den.
Kommentera

Nubben: Kan bli tungt imorgon att ta poäng av SSK, dom har väl förlorat dom senaste 5 matcherna nu och lär vara taggade. Men se till att vinna nu så kan Frölunda ta er på tisdag :)
Kommentera

Nubben:

Hmm..ska bli skoj att se dokusåpan nästa vecka. Ni är fortfarande lika positiva till den?
Kommentera

Magnus: mmm, 3 poäng ska vi ha imorron !

Tappar vi den matchen osso ser det verkligen tungt ut.
Kommentera

Magnus: Precis, seger är det som gäller. Sedan hur spelkvalitén blir är en annan sak. Tycker att Mif måste ta och skärpa till sig, de är bedrövliga!!!!
Kommentera

Mif-SSK
Seger ett måste, för båda lagen. Vi får ta match för match nu, bita ihop och glömma det som varit. SSK har 5 raka förluster och måste vinna, vi ligger sist och måste vinna. Kommer säkert bli usel hockey av två darriga lag. Men jag skiter i allt vad spelkvalité heter, 3 poäng på vilket sätt det än blir. Vi måste bara slå SSK.
Kommentera

« · 366395