Någon som vet varför Hadelöv lämnade buren 6sekunder innan 2-1 målet föll? Det känns ju lite vanskligt att spela 6 mot 5 mitt i matchen. Enligt Swehockey står det bara att han lämnade buren, tog Lillis en chansning eller? Vore kul att veta varför. Gött iallafall att de kvitterat, hoppas att de kan vinna sista perioden och ta tre härliga pinnar till, vore ju inte fel ;-) . Sen kan man ju hoppas att både Timrå och Djurgården gör sitt jobb idag och piskar Södertälje respektive Leksand. MIF mot SM-Guld.
Tråkiga förluster igår, först Sveriges nederlag mot Kroatien i handbollen och tillråga på det så förlorade MIF en match som man lika gärna kunde ha vunnit, verkar som att de lag man hejar på, aldrig vinner nu för tiden :-( Nu ser kvalspelet myket nära ut även om Brynäs förlorade igår, jag tror Brynäs är just det enda lag som vi kan ta oss förbi för att undvika kval. Men vi ligger ändå 5 poäng bakom Brynäs och jag tror dessa poäng blir oerhört svåra att ta in. Brynäs kan spela värdelöst en match och nästa omgång så vinner man, därför tror jag det blir svårt att hämta in poängen.
Burra: Ja, Brynäs är väl den enda räddningsplankan, men likt Dig tror jag nu att MIF tyvärr får rikta in sig på kvalspel. SSK kniper nog en slutspelsplats på Luleås bekostnad.
Burra: Vår chans är givetvis att vi själva slår Brynäs, då är vi bara 2 poäng bakom om det ser ut som idag. En seger mot Brynäs är ett måste när den dagen kommer... Likaledes måste vi givetvis slå Leksand...