Så åkte vårt kära Mif på ännu en förlust och rejält också. I och för sig mot serieledarna men 6-1 är alldeles för stora siffror. Vad kan detta nu bero på. Det finns säkert massvis med olika anledningar som t ex oflyt, oskärpa i avsluten m.m. Men jag tror att nyckeln till allting är försvarsspelet. Jag sade innan säsongen började att Mifs akilleshäl denna säsong kommer att vara försvarsspelet och de alldeles för sega backarna. Och i nuläget så har jag fullständigt rätt. Mif har för dåliga backar helt enkelt och detta medför att anfallsspelarna får gå ner i egen zon och hjälpa till. Detta får då till följd att målproduktionen hämmas för anfallsspelarna vågar ju inte gå upp och trycka på när laget har ett sådant oroligt och lojt försvarsspel som vi har. Varför köpte Mif Norgren och varför behöll man Hasselblad o Due-Boje. De är inte bra och det är egentligen bara ren och skär sanning. Peter Andersson är inte heller någon stjärna defensivt sett men han kompenserar det med sin utmärkta offensiva stil likaså Öhman. Lundberg o Petrasek är stabila elitseriebackar och hänger med bra. Ni övriga miffare kan tycka att jag är negativ och bara hackar på Mif men öppna ögonen och se det som alla andra lag och experter ser. Försvaret är Mifs stora akilleshäl!!!!!!!!!
Varför ska det alltid skyllas på backarna så fort det blir baklängesmål, forward och centrar måste väl också hålla sina gubbar eller?Nä det var en dålig ursäkt att skylla allt på backarna dom är ett lag tillsammans .Målen jag såg på tv var ganska billiga tyckte jag men visst Hadelöv kan ju inte ta allt själv