Gone: det är inte lönt du hoppar på Nicke för hans inlägg om 08.or och stöckhölmare för vi skåningar och alla andra MIF.are står bakom dem till 100%. du, jag tror inte det är dem i tunnelbanan som sitter och letar fram statistik. HockeySverige är stöckhölmsfixerat, sen får du tycka vad du vill.
Det är klart jag sa så...men man började ju ta sig en funderare när som säjer så i TV...jag var nästan bomb säker på att han satte mål 100 förra säsongen...men man tycker ju att man ska kunna lita på vad dom säjer i TV4.. Man ska vell inte behöva slå upp och kolla efter varje gång något så att man vet att det stämmer....Men jag tycker fortfarande det är en skam just från Stockholms media..jag har inte sackt från stockholm stad även fast det är dom man sätter i fokus hela tiden... när jag menar 08 regionen så menar jag det att dom bara värkar ha koll på vad som händer där och inte utanför...
Jag kan hjälpa er lite med statistiken då ni verkar osäkra allihop, även fast jag är från Stockholm och alltså inte vet något om någonting som händer utanför tullarna. Juha gjorde sitt 100:e mål i höktröjan för ganska exakt ett år sedan, januari 2001.
Det är helt ok att förlora om man kämpar och gör allt för att vinna. Om vi faller mot HV betyder det definitivt inte att vi förlorar hemma mot SSK två dagar senare.
Formstarka HV71 var att ta i. De förlorade senast mot Linköping med 1-5, men det var förmodligen underskattning. Tror dock att vi kan lyckas ta 3 poäng där också vilket är ganska viktigt. Annars kan det säkert bli 5-6 förluster precis som förra gången när vi hade en formkurva som pekade uppåt. Hoppas MIF har lärt sig från förra gången dock, vi kan inte vinna 7 matcher för att sen förlora 7 matcher i rad.
Jo och sen kan man bara njuta av 7:nde raka segern...hoppas det blir en vana:)!...
Nu är det bara att blicka framåt..på torsdag väntar formstarka HV och det blir en tuff match...där får nu MIF bevisa riktig kyla om man ska ta him 3 pinnar...för vi har ju tuffa matcher framför oss...HV borta FBK borta och Djurgårn borta.
vi har ett rätt bra lag kan man konstatera. det är ju fortfarande på backsidan som det läcker lite... ...det blir tufft borta mot HV71, men jaja man ska ju invänta Nubbens tips innan man uttalar sig=)
HAn ska ha ett klart plus i kanten, han smällde på, det behövs fler som gör det, vi hara bara Petrazek som gör det annars, så en till back med sånna kvalitéer lovar gott...
Han ska helt klart vara mer resten av den här säsongen, sen får vi se hur det blir inför nästa säsong...
Nubben: Jag förlorade fan på Atalant - Bologna. fan vad det är lätt att vara efterklok. dem hade 2-0 och en man mer, men släpper till kvittering i sista minuten, tugnt!
Längesen man såg MIF så bra som idag. Agressivt i både anfalls-och försvarszon och en 1-3-1 uppställnign i mittzon. Mycket bra!
Tipskungen? Jag trodde man var tvungen att komma top-tre totalt, närmare bestämt tvåa, i Rinksites första delrunda för att få det epitetet... Men behåll det du, jag klarar mig ändå.
Ytterligare en trepoängare, och totalt lekter med förlunda idag, itredje radade vi upp chanser, vad gjrde frölunda ? De låg under men vi knäckte dem totalt, underbart spel.
Sen till mitt tips...
Jag sa att det var osäkert innan och med Mussaka i alget borde jag ju givetvis ha förstått att Förlunda inte skulle göra mer än 2, men tipset 4-3 var inte fy skam, tycker det patenterade smeknamnet "tipskungen" passar bra på mig fortfarande =)
jo det ser bra ut. Lazio osäker. Jag tror på en tät match mellan MIF -VF. typ 3-1 eller ngt. nu måste jag snabba mig och lämna in mitt! alltid sent ute=)
På ett sätt så är straffar bra, man får se vem som har bäst nålvakt... Vi har Sveriges bäste vålvakt när det gäller frilägen och straffar, HADE äger på det området, därför vinner vi ofta på straffar...
Men det är klart att matcher ska kunna sluta x i grundserien... så bort med straffarna...
SÅ nu är det väl dags att släppa mitt tips inför den här matchen...
Men innan jag gör det så måste jag förklara en sak, att idag känns det oroligt, med Mussaka i första femman skador på flera spelare m.m känns inget 100%-igt säkert...
Jag får en känsla av 4-3 till MIF idag, men sen om det är efter fulltid eller efter förlängning/straffar känns mer oklart...
Jag säger 4-3 till MIF, men som sagt idag finns det lite osäkerhet med =)
Jo vi har ju det...men jag gör bara min plikt....Älska MIF REDHAWKS !och försvara mina hockey bröder och syrror från påhopp utanför...och det kommer jag fortsätta att göra in i graven...