Gone: det är inte lönt du hoppar på Nicke för hans inlägg om 08.or och stöckhölmare för vi skåningar och alla andra MIF.are står bakom dem till 100%. du, jag tror inte det är dem i tunnelbanan som sitter och letar fram statistik. HockeySverige är stöckhölmsfixerat, sen får du tycka vad du vill.
Idag känns det som att sviten kommer att brytas. Men jag skulle inte skämmas över att få stryk av HV. MIF har ju ändå en ganska så säker tabellplats och behöver inte oroa sig över att missa slutspel. Vi har fem väldigt svåra matcher framöver och här nedan följer mina tips på dessa! HV-MIF=3-2 s.d. En poäng tror jag att MIF tar ikväll MIF-SSK=4-1 Det kommer vara jämt men MIF vinner i längden DIF-MIF=2-3 s.d. Tufft o tätt men MIF kniper två poäng MIF-AIK=6-1 SÄKER seger mot ett givet kvalserielag FBK-MIF=3-1 Jämnt o tufft men tyvärr vinner FBK
Känner tyvärr likadant, Anders, men så är jag också en obotlig pessimist. Hiv lär vara på bettet ikväll. Får Mif bara slippa fler skador & sjukdommar så ska man väl kunna ligga rätt tryggt på en slutspelsplats. Och i så fall så är nog ditt tips för de kommande matcherna realistiskt.
det passar bra med ett os-uppehåll om tre veckor, så kan ju andersson, sandström, due-boije & hannula få rehabilitera sig ordentligt för att vara tip-top när det drar ihop sig.
Tipset inför ikväll kommer med en hel del osäkerhet. JAg tycker att den här matchen är den svåraste att tippa p åhela säsongen, finns inget direkt som är självklart nu...
Jag håller väl med, men hur mycket vet vi egentligen om grabben han kanske är enort lovande och det lär ju Gunnar Johansson vet om nånn. Vi får se som sagt han kanske kommer tillbaka till MIF, vet vet, vem vet ? =)
sant, man måste komma ihåg att färjestad redan har elitseriens i särklass bästa backar och att det är hård konkurrens. Fanns han är väl inte särskilt matchtränad, eller? Hur gammal e han förresten? Kan ju hoppas att han är spelskicklig, för såna backar har vi inte för många utav...=)
sant, man måste komma ihåg att färjestad redan har elitseriens i särklass bästa backar och att det är hård konkurrens. Fanns han är väl inte särskilt matchtränad, eller? Hur gammal e han förresten? Kan ju hoppas att han är spelskicklig, för såna backar har vi inte för många utav...=)
Han är typ 190 lång och tung, sark back med andra ord. Jag har sett honom spela ett par gånger och han är faktiskt riktigt bra, så vi kan ju hoppas att han trivs i laget och kanske förstärker till nästa säsong =)
eller vad tycker ni, ung och stabil, det behövs i MIF nu...
Om man får tro nubbens omdöme, och det bör man ju, så förslår jag "Lillis" att han drar ut bruntummen sin och ser till att "signa" den där FBK:aren på längre sikt.
Ja, om det är tänkt som en värvning på lång sikt är det kanon!, men annars tveksamt. Han lär ju ta plats som ett backpar, ääven när de andra är tillbaka från sina skador. Hasselblad har jag alltid ogillat, som ni kanske redan har hört ett antal ggr...
nej nej... as kul med en allstar match... 2 duktiga målvakter i syd, än om inte hadelöv fick vara med... men hade gärna sett han och gerber... men men.. juha och mika fixar biffen och visar var skåpet ska stå...
MIF kommer till stan och vi ska verkligen kräva e nvinst av vår grabbar ikväll, AIK spelr inte som ett elitserielag och sak därför få en lektion idag...
Mitt tips kommer här :
5 - 1
MIF kommer leka hem vinsten och Haelöv visar att Hardy gjort käpp rätt åt helvete FEL,som tog ut Tellqvist till OS !!!
Nubben, man kan ju alltid hoppas att Mif vinner, men då krävs att spelarna kör för fullt och att de skjuter oftare än mot Dif. En svår match, AIK lär vara på hugget. Jag vågar inte tippa.