Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 127677 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
nek97raj: Det var rätt nära förra gången iaf, om bara MIF hade fått in ett til i slutet så. men men, nära skuter ingen get...

Ikväll blir det iaf vinst, det känns bara så i hela kroppen, så om du inte vill tippa resultatet så ta iaf o sätt en stensäker etta på lången ;)
Kommentera

Nubben: Då jag kammade noll på ditt förra tips, är jag lite skeptisk, men en tia kan jag väl satsa.
Kommentera

Då är det dags för match igen... Södertälje står för motståndet, de nhär matchen känns som en nyckel match. Vinner vi denna kan det verkligen börja gå uppåt i tabellen, men om vi mot förmodan skulle förlora den här matchen, så ser det verkligen inte ljust ut.

Jag tror som vanligt på MIF. Vi tvålar dit ssk idag med klara 4-1. Hadelöv gör en ny stormatch och Powerplayet får uttdelning idag...

MIF 4 - 1 SSK
Kommentera

nek97raj: Gör du så, jag förväntar mig 50% av vinsten, bara så att du vet ;)
Kommentera

Nubben: Ok, då spelar jag en hundring på det resultatet.
Kommentera

Då är det äntligen dags, ett möte som jag alltid ser fram emot lite extra är det borta mot FBK...

Det brukar alltid bli grymmt bra stämmning (alla vet ju att MIF och Percy är rätt hadtade i FBK trakter) i hallen och täta hårda tuffa matcher. PRecis så som hockey ska vara, Elitserien har blivit rent för mesig på senare år. En hård tacklig blir direkt utvisning även om den är helt regel rätt, sen kan spelare haka, hänga som ryggsäckar, slascha, m.m hur mycket de vill och domaren bara tittar på. SKÄRPNING !

Tillbaka till matchen ikväll. Detta är enormt tufft att tippa, men jag tror faktiskt att MIF lyckas ta med sig poäng, sen om det bli 3 eller 2 poäng vet jag inte. 2-3 är resultatet som kommer upp, sen om det är 2-2 efter full tid och vi får bonus poäng eller om det är 2-3 efter full tid är jag inte hundra på...

Men 2-3 bli det iaf ;)
Kommentera

Dår är det match igen...

Modo står för motståndet, det brukar blir jämna matcher när det är MIF-MOdo i Ishallen, så jag kan tänka mig ett oavgjort resultat sen sudden...
Eller en uddamåls vinst.

Hadelöv är i en mycket bra form och håller Modos målproduktin nere.
Men 2 puckar slipper igenom...

3-2 till MIF, där har ni tipset ;)
Kommentera

RasDen e skit cool skulle vilja ha en sån själv på mitt rum :D
Kommentera

Nubben: Ja det håller jag med om den var skitsnygg..
Kommentera

JoJo: Jag kollade på dem innan idag. Flaggan på Jussi är fin den...

Det har ni gjort bra ;)

Tycker dock att ni borde slänga upp något fint till Percy, det är trots allt tack vare honom vi har vårat kära MIF idag...
Det ska man inte glömma...
Kommentera

Rasmus89: En Aoutograf har man väl för att man träffat spelaren i fråga!? Annars är det väl ingen glädje om man inte träffat personen...

PS! Kolla in de nya tvåpinnsflaggorna på Redhawks Supports hemsida. Sjukt jävla snygga!!!
Kommentera

Samlade också på autografer ett tag. Hockeyspelarna bland mina autografer är gamla MIF-spelare, Patrick Roy och Sven Tumba. Annars har jag autografer från bl a hela bronslaget från 94, Stenmark, Fogdö, Beckham och Zlatan.
Kommentera

Rasmus89:

japp jag vet Rasmus... du skrev det nedan :)
Kommentera

Stefan: Jag har hela Anaheim,Detroit,Kings,Pittsburgh.New York Rangers aoutografer..jag har gretzkys,Lemiux,Forsberg och Sudden m.f min farbor har fixat dom åt mig...
Kommentera

CoolaKoffe:

kul CoolaKoffe :)

Själv har jag några matchtröjor hängandes med två olika årsgångar av MIFs autografer, ett x antal affischer med autografer.

Och från lite spelare i Engelska Premier League (Fotboll) bla Dion Dublin, Tony Adams och lite andra Arsenal spelare.
Kommentera

CoolaKoffe: Ja det var nog så 93.63 % det är väldigt bra
hoppas han orkar stå emot nu bara..
Kommentera

Nubben:okejje d e rätt coolt me atougrafer nu men runt 20 bryr man sig inte så mkt

å ja läste på hockeyligans nyheter

då hade Andreas Hadelöv den bästa räddningsprocenten hitills av alla målisar han hade nånting me 93,63 %
Kommentera

Portello: Ja det tycker jag med....Hehe ''Plånkan''
Kommentera

Rasmus89: Måste säga att det var en rätt skön kommentar av Percy angående plånboken :)
Kommentera

Portello: Ja var blev det av det...ja det blev inte det....
men MIF kommer igen nu när Juniorerna får lite speltid så
blir det nog bra..annars får väll Percy plocka fram plånboken igen.
Men jag tror att MIF kommer igen det var ju bara en match
nästa match tar vi mot MODO....Tycker själv att MIF borde köpa in
nån mer spelare för att få nytt blod i föreningen man kan inte bara
köra med det gamla vanliga.......Låt Juniorerna spela.....
Kommentera

Rasmus89: Vad blev det av de 4-1 som du pratade om hela dagen igår?;)
Hadelöv imponerade STORT igår, Landslagsklass helt enkelt.
Kommentera

Stefan: Helt korrekt, och, var det inte just meningen att SPELA in juniorerna i elitserietempo? Som det ser ut nu är det samma gubbagäng, minus ett par gubbar. Nä, lite ungdomlig speed och entusiasm är vad mif saknar.
Tänk om, Bäckman!
Kommentera

19 Nicke: jag har Gretzkys och Lemiuxs autografer plus hela detroit kings anaheim och colorado har också suddens m.f orkar inte skriva alla
Kommentera

Nubben: Haha d e schyst...ja fick Jonas therns landslags tröja me alla lagets autografer på, men morsan spola bort dom i tvätter:)..eller :(kanske...
Kommentera

CoolaKoffe: Det var ett par år sen men visst har jag samlat på autografer jag osso.
De finaste autograferna och två av de få som jag har kvar är som jag fick 1994, precis efter VM bronset i fotboll.

Ravelli och Brolin...

De satt rätt fint då ;)
Kommentera

Nubben:Man tackar har oxå Kristian Gahns atougraf från SSK
Kommentera

CoolaKoffe: Grattis Koffe ;)

Slit dem med hälsan...
Kommentera

Fick ett brev ida kl 12.15 öppnade ja den å en polare från Askersund som känner Hasselblad hade skickat MIF:s atougrafer Jussi,Hannula,Mattssons m.m

å ja fick två samlarkort av Hasselblad d enda som saknas e atougrafer på min svarta matchtröja
Kommentera

Stefan: Du har helt rätt, men samtidigt lika fel ;)

Nä jag bara skämta, du har rätt. Du säger precis det jag sagt hela tiden osso, matcha in juniorerna en o en i olika kedjor med 2 "rutinerade" spelare. Då kommer de utvecklas...

Men har MIF den typen av spelare som kan dra med sig en junior och lyfta upp en kedja, jag tvilar rejält när det gäller jut den biten, Tyuresson (när har är fullt frisk o i form) kan helt klart. Jussi osso. Men sen vetti katten om vi har fler som kan passa in med juniorerna...

tvärr..
Kommentera

Nubben:

kommer du ihåg de två rödhåriga pojkarna från Ö-vik? Gudomliga i anfallszon lika dåliga var dem i egen zon.. men de fick spela, de är numera bra i egen zon.

Får du inte spela hur i helskotta ska du förbättra ditt defensiva spel? Allt tränas inte in, det måste praktiserar på matcher.

Rydmark, Jussi, Valdix
Thure, Mattsson, Vas
osv osv..
Kommentera

svintoo:

den största sågningen är väl att svintoo lyckades se Petri och Nordgren vara inne på två baklängesmål...

Vem denna Nordgren är vet jag inte, men Johan NORgren vet jag vem han är :)
Kommentera

Stefan: Alla tre, Valdix, Vas och Nielsen kan med lätthet prestera lika "bra" matcher som Linkan o Sandström gjorde förra säsongen. Om man ser till det offensiva.
Men det som oroar mig och förmodligen även Bäckman o Johansson är juniorernas svaga defensiv.
Det är tråkigt, men tyvärr är det så...

Eller tycker ni att jag har helt fel i det ?

Ta en spelare som Rydmark t.ex, han är enormt nyttig match efter match men för ingen beröm. Ingen ser det defensiva, alla stirrar sig blint på spelarna som gör målen... Rydmark har vuxit ut till en av ligans bästa defensiva forwards, och det är verkligen kul att se.

Jag tycker att det finns EN lösning och bara EN lösning på "problemet" med juniorerna. Ändra om lite i kedjorna, låt nån av joniorerna ta t.ex Hammars plats i 3:e linen. Missförstå mig inte nu, Hammar är helt underbar när han trapar igång på isen, men men det håller inte i längden ;)
Kommentera

svintoo: Vad jag vet har jag inte kapat någon, Andersson är en mycket bra back om än en långsam sådan. Finns ingen spelare i Mif jag kapat i mitt inlägg faktiskt och det finns ingen enskild spelare som borde bli kapad heller. Petri var inne på två baklängesmål, ja. Det ena var Hadelövs enda miss igår och det är ju knappast Petris fel att han får minus för det eller? Hävdar ändå att Petri totalt sett är Mif:s ganska oustanding bästa back tack vare sitt spel, fart och teknik. Andersson är given tvåa på samma lista.

Anderssom är ingen speedkula som sagt och jag tyckte bara att det var så osannolikt att han skulle åka ifrån en Luleå spelare som han faktiskt gjorde vid ett tillfälle. När jag läser kitt inlägg igen kan jag bara konstatera att jag faktiskt hylar Andersson även om jag tycker att han är långsam.

Finns det någon mer än Svintoo som uppfattar mitt inlägg som någon form av sågning så kan jag bara säga att så inte är fallet.
Kommentera

Stefan: Som jag skrev i en tråd tidigare så tror jag att MIF går till slutspelet också.
Kommentera

Magnus: tack för denna matchrapport från Ultima Thule, och den knivskarpa analysen.
Kommentera

Magnus:Så nu har då säsongen börjat då man så fort Malmö förlorat en match kan börja kapa spelare igen.
Otroligt att du kan sitta och säga tt Petri är sååååååå himla överläsen alla backar, jag var också på matchen i går men vad jag kunde se så var både Petri och Nordgren inne på 2 baklänges mål .

TYcker det är hemskt att kapa Andersson så som du gör, Visst är Petri bra men det låter på dej som om han är så överlägsen alla att dom kan sätta sina skridskor på hyllan.
Vad jag kunde se så var Andersson och Öhman inne på 0 baklängesmål och Petrasek och Lundberg bara på 1 bakåt.
Men vinner grabbarna igen på lördag då är väl alla jättebra igen,
otroligt efter 2 pmgånger av 50 att redan kapa.
Kommentera

Efter att ha varit på plats i Luleå kan jag konstatera följande:

Luleå verkar inte vara så dåliga som de ser ut på pappret.

Magnus Nilsson spelade som han gjorde i Mif men lyckades faktiskt göra mål ändå. Skulle ändå tror att han i slutändan kommer kosta mer än han smakar även för Luleå. Han är som Hannula fast utan något som helst spelsinne.

Hade Suursoo haft klubban i isen framför mål hade han noterats för säsongens första mål och hade Öhman tagit det lite lugnare hade han med största sannolikhet blivit tvåmålsskytt.

Hadelöv var, ja, omänskligt bra!

Nielsen och Valdix spelade lite i tredje, med Wahlberg om jag inte såg fel, och var heta men lite orutinerade.

Malmös passningsspel var, ja, omänskligt dåligt. Att Luleå vann skotten med 41-20 kan även tillskrivas Miffarnas heta önskan att passa en miljard gånger och göra vackra mål. Åtminstone 10 givna skottlägen passades bort till inget alls.

Liimatainen är så omänskligt överlägsen alla övriga backar som var på isen under kvällen. Han är i en egen division och det skottet, det skottet ska han använda ofta och lika hårt som igår. Petri är, lugn, stabil, jävulusiskt snabb på rören och åkte ifrån och runt alla han ville. Fler sådana backar i Malmö tack!

Peter Andersson slog en Luleåspelare i kappåkning om pucken(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Om det beror på att Luleåspelaren varit på isen i en halvtimme eller om Luleå faktiskt har en spelare i laget som i verkligheten åker långsammare än Andersson låter jag vara osagt. I övrigt är Anderssom en extremt stabil back men långsam, även i tanken ibland tyvärr. Men han drog bort några Luleå spelare så det sjöng om det vid något tillfälle och då kunde man ana den där filuren från 92 igen.

MIF:s spelsysten är extremt smart med tanke på materialet och kommer mest troligt fungera mycket bra med tiden. Men en sak måste Bäckman & Johansson berätta för spelarna; att skjuta är ALDRIG fel men att passa blir OFTA fel.

Luleå vann rättvist, men hade Mif gjort 2-0 (vilket det fanns några riktigt heta bud på) i första hade Mif utan tvekan vunnit matchen. Luleå var klart störda av att ligga under och Hannulas utvisning och pp målet väckte dem till liv igen.

Jag har ärligt aldrig varit i en hall med så mycket folk och så lite tryck. Stod långa stunder och njöt av fläktarnas sus under matchen. Skandalöst dåligt av Luleåfansen att inte ens försöka stötta sitt lag mer än när de gjorde mål. Men, det är ju norrbotten...varför låta något om man kan vara tyst! ;)
Kommentera

CoolaKoffe: nja, "Burra" är inte vad han varit, och Musakka har aldrig vatt nått (möjligtvis en grekisk maträtt)
Kommentera

Stefan: En helt riktig tolkning.
Vad skottstatistiken, som i sig är helt ointressant, anbelangar, så är den alltid "biased" i Luleås hemmamatcher. Jag vet, för jag har sett flera matcher därstädes.
Kommentera

Stefan:D va ju oxå rungt å losa Burra å Jocke Muusakka
Kommentera

Portello: Ja men på pappret så är dom andra lagen mycket bättre
men Luleå är inte dåliga..
Kommentera

Portello:

typ som många av oss Miffare tror om årets MIF då.

Jag personligen anser att laget ser jämbra om inte bättre ut iår jämfört med förra säsongen.

Visst ser det tungt ut med spelarförluster som Linkan, Sandström... men man bör se efter vad de presterade på isen... får juniorerna chansen så bör det inte bli sämre iaf..
Kommentera

Stefan: Fattar inte riktigt varför Luleå är så nederlagstippade av alla utanför Luleå iår. Laget är flera klasser bättre än förra året .
Tror personligen att denna säsong kan bli mycket rolig.
Kommentera

lizzard:

antar att nek97raj menade att man slarvade bort tre poäng igår.. genom att matcher mot Luleå ska man vinna hemma som borta, att sen matchen blev som den blev är en annan sak.

Då alla tips tyder på att MIF och Luleå kommer att slåss om platserna där nere..så är det just "bottenlagen" MIF måste slå då även på bortaplan.
Kommentera

nek97raj: Vet inte om jag håller med om att Mif slarvade bort poängen igår Luleå var överlägsna 41-20 i skott säger väl allt..
Kommentera

nek97raj: Tvivlar starkt på att Luleå kommer i slutet av tabellen, plats 4-6 skulle jag tro.MIF tror jag också kommer att gå till slutspel.
Kommentera

Portello: Både Luleå och Mif lär hålla till i de nedre regionerna, och följaktligen är det viktigt att ta poäng i dessa matcher. Mif slarvade därför bort tre viktiga poäng igår, men, serien har ju precis börjat, så ingen panik än. Det blir något helt annat när Luleå kommer ner till civilisationen, skulle jag tro.
Kommentera

nek97raj: Ni lär inte vara enda laget som lämnar Coop Arena utan poäng.
Skulle Hadelöv inte ha storspelat så skulle matchen slutat 6-1 , minst!
Kommentera

anders: man får hoppas att det blir bättre fart på anfallsspelet i nästa match. Inte meriterande direkt, att förlora mot Luleå.
Kommentera

CoolaKoffe: Kändes som en rätt väntad förlust!
Kommentera

« · 127677 · »