Blev så intresserad att jag gjorde en beräkning på samtliga spelare i Mif av dags datum. Räknade ut hur många mål per match alla i truppen gjort under sin karriär.
Någon som känner sig manad att gissa hur det ser ut? :)
Redhawkmatte: Det är inte riktigt rättvist, det är målsnitt i hela elitseriekarriären och Hannula är väl inte rikitgt utblommad ännu får man hoppas. Rydmark vs. Mattsson däremot är ganska rättvisande.
Magnus: Där ser man! Ändå känns han inte som en typisk målskytt. Men jag tror att Mattsson och Hannulas dåliga målskörd beror mycket på spelstilen som Per Bäckman kör med. Speciellt Mattsson känns helt väck! Mattsson är inte längre en lirare utan mer en lagspelare...
Var det förra säsongens målsnitt du räknade ut eller??
Redhawkmatte: Rydmark har alltid (oftast) gjort hyffsat med mål. Bara på skoj räknade jag ut målsnittet per match i Elitserie och slutspel för fyra Miffare .
Juha Riihijärvi 0,40 mål per match Daniel Rydmark 0,29 mål per match Jesper Mattsson 0,22 mål per match Mika Hannula 0,17 mål per match
Man kan inte hänga upp varje gamal miffares tröja i taket.
men vi har ju fler än en miffare (som det är nu), iaf.
Jussi är självskriven, det kan ingen säga nått om. Han har varit klubben trogen...
Det finns massvis med spelare osm gjort mycket bra för MIF, men man måste se nått utöver det vanliga. Jussi vinner den interna poängligan alltid, är klubben trogen och är en helt grymmt trevlig kille utanför isen.
Helminen, Rydmark och alla andra i all ära, men den som ska få upp sin tröja härnäst är Jussi. Så enkelt är det...
Nubben: Jag har aldrig tyckt att Rydmark varit en målskytt heller. Men det är kul när även de äldre gardet kan överraska och visa att de också utvecklas!
Men egentligen, att Rydis är Mifs bäste målskytt är egentligen ett skämt! Spelare som Jesper Mattsson och Mika Hannula måste kunna producera betydligt mer mål. Hoppas även att Toivo Suursoo kan vara med och konkurera om bäste målskytt i Mif när han kommer tillbaka.
Nubben: Tror faktiskt också att Mif vinner med 3-2 ikväll... ...Hannula tycker jag var bättre än på mycket länge mot Färjestad senast! Han sätter säkert dit en, Daniel Rydmark visar säkerligen sin målfarlighet igen!!!
Jag tippade inte förra matchen, men nu är man tillbaka, och det känns som om allt kan hända ikväll.
Färjestad är ett lag som själv bestämer utgången av varje match, är de taggade och verkligen ger allt så vinner de mot så gott som alla lag. MIF brukar dock ha rätt bra statistik mot FBK och det är ju ett litet hatmöte, efter alla forna FBK:are som PErcy lockade hit för ett antal år sedan. MIF är inte omtykta i Fbk kretsar...
Men men, nock om allt gamalt drabbel, det är ju matchen ikväll som gäller.
MIF:s försvar ser mycket bra ut och Hade i målet är rena väggen (skandal att han inte är i Tre kronor, hade han stått i djurgården hade han säkert petat Liv). Målen är det som saknas... Humm
3-2 till MIF, i en tät och bra match, där Hade återigen blir tungan på vågen...
Nubben: Tror att matchen slutar 2-2 men jag hoppas på en Luleå seger. Skulle vara jättesnällt om någon vänlig själ som varit på matchen kunde skriva ett referat här ikväll.
Bort mot Frölunda, det är nog den svåraste matchen att tippa alla kategorier...
Det kan ju bli allt möjligt, man komemr ju ihåg ala konstiga resultat från tidigare år, över 10 mål i en mack t.ex...
men jag tror faktiskt att det blir en underhållande match. Frölnuda har haft flyt den senaste tiden, och visst har de ett mycket bra lag. Men jag tror att vi tar hem 2 poäng.
Linköping kommer ner, och jag känner faktiskt inget speciellt inför den här matchen. Jag ska ju gå på matchen som vanligt och ser fram emot det (som alltid), men nått resultat är väldigt svårt att säga.
Denna matchen känns väldigt öppen, Linköping har ett ok lag som kan vinna mot vem som helst men samtidigt förlora mot vem som helt. Tror dock att MIF kommer ha svårt att göra mål på Sandberg i deras mål.
Imorron är det dags för match mot Brynäs, och jag tänkte för en gångs skull gå ut tidigt o tippa.
Annars brukar jag ju vänta till sista minuten, men då hinner ni ju inte rusa o lända in ert tipps på oddset, så nu ger jag er lite extra tid. ;)
Imorron SKA vi vinna. Om vi inte vinner imorron så förtjänar vi att ligga sista i tabellen, så enkelt är det. Brynär har osso skador, plus att deras spel inte existerar. jag har sett två matcher med dem i år, och det jag har sett har varit pinsamt dålig. Framför allt offensivt.
Så tipset blir som så här. 4 - 1 Hadlöv ska inte släppa två puckar mot BIF, det ska han inte... Men en trillar in, förmodligen i BoxPlay.
Då är det match igen, och på något konstigt sätt så brukar MIF altid göra bar matcher mot Djurgåårn, så ett X eller uddamålsvinst är itne uteslutet idag.
2-2 eller 2-3 det är resultaten som jag känner kan klinga in idag.
Själv har jag ju satt 2-3 på oddset så det får väl bli det idag...
Så här blir det also idag: DIF 2 - 3 MIF
Jag vågar mig på att säga det här osso, Hannula såg ruskigt het ut i 3:e förra matchen så han kan nog fortsätta med att göra nån poäng idag...
Idag kommer "hövej sjutti itt" hit till stadion och tror att de ska köra över oss. De har haft en bra inledning på säsongen med mycket poäng som följd...
MIF har sakor, HV har skador, båda lagen har målvakter som kan vinna matcher på egen hand... Den enda skillnaden mellan lagen är väl finnländarna. Hv har ett par riktigt duktiga finnar i laget, som gör att de mycket väl kan gå långt i år. MIF har Jussi, (den bäste finnen) men var är bredden ?
*Nubben saknar Helminen och de andra från guldåren*
Men men, hur går det ikväll, ja det vet jag faktiskt inte. Jag har ingen aning. Men tippa ska jag likförbannat...
Dagen tips bli:
3-1 till MIF. Allt hänger på Hadelöv, om han gör en kanon match kommer 3-1 att bli slutresultatet, om han gör en något mer mänsklig insats kan der mycket väl sluta 3-4...
Då var det dags för ny bortamatch, mot formstarka TIK...
Den här matchen är väldigt svårtippad eftersom man inte vet hur det ligger till med TIK, vänder allt nu och de faller i tabellen, eller är de extra ungriga och kommer ut idag och bara ska vinna. Humm jag vet inte riktigt viket tips som är det bästa idag.
Men 2-2 är ett resultat som jag mycket väl kan tänka mig att det blir. Målvakterna spelar bra, men 0-0 lär det ju inte bli ;)
så 2 - 2 Där har ni dagens tips, om än inte ett säkert tips idag... (Det kan ha något med att Nubben är grymmt bakfull och vet knappt vad han gör upp så här dags, han borde nog gå o lägga sig o sova ett par timmar till)
robbo-cop: det är för trist att varje gång mif börjar komma igång så skadas ett antal spelare, och då särskilt de som börjar visa god form. Nu blir det tungt, med en redan innan tunn trupp.
Magnus: jag hoppas verkeligen att det inte tog så hårt på suursoo....alla j**la ssk fans o spelare e en bunke loosers o dåliga förlorare...gå in o göra en sådan dumhet när det e så kort tid kvar av matchen..trodde att ssk var fairplayers...men dom har verkligen visat vilka rats dom e...dom förtjänar sistaplatsen... fan dom har sjunkit lägre än a i k på min hatlista...måtte den som gjorde bentacklingen få igen med samma medicin..... (med reservation för stavfel o annat...jag var förbannad när jag skrev detta)
Nubben: Är det bara ett uttänjt ledband så brukar man, för det mesta, kunna spela med ett specialskydd som ser till att inte knäet glappar. Är det däremot helt av eller delvis av så blir han borta ett par veckor.
Men är det inte konstigt att Suursoo alltid har skadebekymmer när han spelar i MIF Redhawks?
Nu har jag inte sett matchen, men tror du inte det beror lite på motståndet varför Peter enligt dig var sämre mot FBK? Färjestad har ju spelat lite ostabilt, men de har spelat bra mycket bättre än SSK.
Det är nog inte lätt när FBK drar igång sitt tempo. Är nog svårt för en 37-åring att hänga med där. Tycker att han gjorde ett kanonjobb då. Ikväll mötte de ett vad jag förstår mycket blekt SSK, som inte spelar världens bästa hockey nu!
Magnus: Jag såg det jag osso. Men knäskador är alltid konsiga. Jag har själv råkat ut för en ledbandskada.
Man kan känna sig väldigt bra efter en liten tid, men sen dagen efter kan allt ha ändrats. Vi får helt enkelt se vad som händer imorron och de närmsta dagarna...
Hoppas nu det var många som spelade på tipset idag.
Jag prickade ju in 4-1 idag... Skönt, skönt, skönt, och matchen i sig var ju väldigt skön att se. Det är bara så typiskt att man ska få skador på två viktiga spelare när det är på de här viset.
HAn borde få en lååång avstängning i mina ögon. JAg såg situationen väldigt bra från där jag var, och det var helt klart hans avsikt att skada Toivo... Det är skandal att sånna spelare får istid...
Nubben: ja, vi kör på det då, etta på lången. Själv är jag en obotlig pessimist, och tyvärr, som Mif-anhängare får man ju tyvärr ofta sin pessimistiska läggning bekräftad.
Någon som känner sig manad att gissa hur det ser ut? :)