Vi vann, då skiter jag i tipset, så länge MIF vinner ler jag =)
Idag har man ju gott o mobbat en Djurgårdare på jobbet hela dagen SÅ SKÖNT.... Han gnällde på utvisningar o domaren, han hade int eens sett matchen, sancka om att yra i natt mössan...
Fyra kedjor, tredje raka vinsten, 25 mål på de 5 senaste matcherna, 4 powerplay mål idag, Hannula har gjort 7 mål på de fyra senaste, Rydmark fortsätter producera poäng, MIF är uppe på slutspelsplats, +/- 0 i målskillnad.
Ser bra ut just nu, hoppas man kan bygga vidare på det. :)
Då var det dags för en fin match igen, MIF har ju som säkert alla vet 3 raka hemma matcher och 9 poäng på de här 3 matcherna är målet...
Först ut är Djurgåårn, de har verkligen tagit sig i kragen och kommit bort från botten, genom ett par vinster på raken. Nu är det MIF:s tur att göra det samma.
MIF vinner i dag, och det blir en rätt jämn match med mycket ge o ta. Men mitt tips lyder:
Redhawkmatte: Håller helt och hållit med dig, jag vill ju inte att hans storhetstid ska vara över, men han har varit såpass mycket bättre för några säsonger sen :-(
Men vi får hoppas han kommer igång, som det är nu så är han mer än lagspelare, precis som du sa.
Och RÄTT, Rydmark blir bättre ju mer ansvar han får, minns när han var kapten i fjor, när P. Andersson var skadad, då gick det skitbra för Malmö, 7 raka vinster, så jag skulle eg vilja haft Rydis som kapten i år, men det fick man ju inte, men Lima är säkert bra på det med, men ändå.
christoffero: Det vore riktigt dåligt om Mattssons storhetstid redan var över. Killen är ju bara 27 år och har dessutom en underbara teknik. Problemet är att han inte utnyttjar den. Han glider för mycket med i spelet helt enkelt. Han måste våga göra spektakulära och oväntade saker. Då blir Mattsson farlig framåt igen.
Rydis vekrar trivas som bäst när han får ta mycket ansvar och spela typ mer än halva matchen...
Vi vinner idag, det finns ingen annan utgång. Fast Leksand brukar alltid göra slumpmål och ta många poäng i våran egen islada. Men icke idag...
4-2
Så slutar det.