EFter 15 min av usel hockey från båda lagen, så kom MIF iaf igång lite. Rydmark träffade bl a stolpens utsida. Frölundas anfallsspel har inte synts till än, och de sista 10-12 minutrarna i perioden hade de typ ett skott på mål. Detta oroar mig, hade gärna sett att Hadelöv inte fick stå still för mycket i första perioden. För de lär säkert få till det i andra eller tredje, och då kommer det nog många skott.
Lundqvist i Frölundamålet är bäst på plan än så länge.
MIF spelade upp sig lite sista 5-6 minuterna och var minst dåliga.... 0-0 är helt rättvist, men skulle nått lag haft ledningen så är det MIF men som sagt 0-0 stämmer överrens med matchbilden.
Låter ju inte så lovande Stefan. Men det är ju tur att inte Frölunda spelar på topp heller då, inte än så länge iaf. En match i tränarnas smak kanske ?
9min 50sek innan MIF sköt första skottet på mål... trots 2min i powerplay.
Peter Andersson har redan varit av och blivit sydd efter att fått en klubba i ansiktet av Jonas Esbjörs som åkte på 2+2... Rydmark utvisad strax efter för hakning.
Nivån på passningsspelet från båda lagen är av lägre Hockeybockey nivå... ser ut som 5åringar som aldrig hållit i en klubba som försöker passa pucken så här långt.
tjobba: Nä, det blir ingen överkörning mot LHC. Vi ska vara väldigt glada om vi får tre poäng. Spelar LHC som de gjorde mot Frölunda så blir det stentufft, men jag tror ändå på Mifseger, med 4-2. Avgörandet sker i tom kasse!
miffo: Det var lite trubbel med "övergångpapperna". Han skulle ju som sagt varit utlånad fortfarande men togs hem, och det är de papperna som drait ut på tiden...
D va en mkt bra match d sköt 37 skott lr va d 31?? men skit samma d gjorde IAF bra match IAF hadelöv som gjorde en kanon match efter sin skandal matcher
kan d bli den andra borta segern efter ull tid på lördag??
Hoppas MIF har bättre inställning ikväll jämfört med Leksandsmatchen, då man förlorade matchen redan på försnacket. Ska iaf se matchen ikväll på Canal+ :-) Hoppas på MIFs andra bortaseger!
nek97raj: Jag tycker jag brukar vara det - men färgad är man ju alltid om man håller på det ena laget. Man följer ju spelet på ett annat sätt än vad man gör om man är likgiltig för vem som ska vinna närkamper, etc.
Match idag borta, mot ett lag som osso är på den undre halvan. Med andra ord en "6 poängs match"...
MIF har inte imponerat så värst på borta is, men nån dag måste det ju lossna rejält. Ikväll blir det poäng iaf, det båda tror och hoppas jag innerligt.
2-3
Hoppas nu att vi vinner !
Matcher sänds på Canal + (Bra för alla oss som har jobb där man börjar tidigt och inte kan åka på borta matcher p.g.a det)
Mattsson är inte i speldugligt skick än och det är ytterst tveksamt om han kommer att spela kommande vecka enligt Gunnar Johansson.
Och som svar till kritiken ang Malmströms ulåning och spel i matcherna mot MIF.
-"Vi lånar ut Henke för att han vill spela mer än vad han gör i MIF just nu och vi har ju kontrakterat honom för att vi anser honom vara en bra spelare. Om vi lånar ut honom för att få speltid i Hv71 varför då kräva att han INTE får spela mot oss? Då kunde vi likaväl behållt honom i MIF och stängt av honom från spel. Varför sen Linköping inte låter Casparsson spela när vi möter Linköping vet jag inte" efter samtal med Gunnar Johansson om Malmströms utlåning.
Andra perioden var hästklasser bättre än första perioden.. 9-5 i skott till MIF i andra...totalt 21 - 9 till MIF.
MIF bör ha tagit ledningen med 1 eller 2 mål i andra målet, Hannula brände ex. ett friläge i slutet av perioden.
Men även Frölunda har haft några farliga anfall.