Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 182804 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
Teus:

Andra perioden var hästklasser bättre än första perioden.. 9-5 i skott till MIF i andra...totalt 21 - 9 till MIF.

MIF bör ha tagit ledningen med 1 eller 2 mål i andra målet, Hannula brände ex. ett friläge i slutet av perioden.

Men även Frölunda har haft några farliga anfall.
Kommentera

EFter 15 min av usel hockey från båda lagen, så kom MIF iaf igång lite. Rydmark träffade bl a stolpens utsida. Frölundas anfallsspel har inte synts till än, och de sista 10-12 minutrarna i perioden hade de typ ett skott på mål. Detta oroar mig, hade gärna sett att Hadelöv inte fick stå still för mycket i första perioden. För de lär säkert få till det i andra eller tredje, och då kommer det nog många skott.

Lundqvist i Frölundamålet är bäst på plan än så länge.
Kommentera

miffo:

MIF spelade upp sig lite sista 5-6 minuterna och var minst dåliga.... 0-0 är helt rättvist, men skulle nått lag haft ledningen så är det MIF men som sagt 0-0 stämmer överrens med matchbilden.
Kommentera

Låter ju inte så lovande Stefan. Men det är ju tur att inte Frölunda spelar på topp heller då, inte än så länge iaf. En match i tränarnas smak kanske ?
Kommentera

Stefan:
4447 är dagens publiksiffra, inte ens när serieledarna kommer på besök kommer man upp i 5000pers, och så hade man familjeerbjudanden.
Kommentera

Nubben:

9min 50sek innan MIF sköt första skottet på mål... trots 2min i powerplay.

Peter Andersson har redan varit av och blivit sydd efter att fått en klubba i ansiktet av Jonas Esbjörs som åkte på 2+2... Rydmark utvisad strax efter för hakning.

Nivån på passningsspelet från båda lagen är av lägre Hockeybockey nivå... ser ut som 5åringar som aldrig hållit i en klubba som försöker passa pucken så här långt.
Kommentera

Nån gång i livet ska det lyckas, en riktigt vild chansning...

MIF spelar ut Frölunda idag. Frölunda har ett bra lag det vet alla, men ikväll är de int epå spelhumör.

MIF 6 - 2 VF

många PP mål ;)

Man kan väl få drömma iaf, eller ?
Kommentera

anders:Nja d blir inte så många mål nu ikväll kanske 3-2
Kommentera

tjobba: Nä, det blir ingen överkörning mot LHC. Vi ska vara väldigt glada om vi får tre poäng. Spelar LHC som de gjorde mot Frölunda så blir det stentufft, men jag tror ändå på Mifseger, med 4-2. Avgörandet sker i tom kasse!
Kommentera

Nubben: köra över...skulle inte tro det... läge för X

Malmö-Linköping 2-2(1-0,1-1,0-1)
Kommentera

Nubben: Får hoppas att ditt tips är rätt. =)
Kommentera

Då var det dags att tippa igen. Man har ju inte varit lika fragångsrik den här säsongen som förra, men nån gång vänder det säkert ;)

ikväll kör vi över linköping

5-1
Kommentera

miffo: Det var lite trubbel med "övergångpapperna". Han skulle ju som sagt varit utlånad fortfarande men togs hem, och det är de papperna som drait ut på tiden...
Kommentera

Varför är inte Henrik Malmström med, har han blivit skadad eller något ?
För han är ju inte med i HV71´s uppställning heller.
Kommentera

Nubben:
Tror att det slutar 4-3 till HV efter straffar... (tyvärr)
Kommentera

anders: alltid lika trevligt att nån tänker i samma banor iaf ;)
Kommentera

Nubben: Tror på samma resultat som föregående talar, nämligen HV 2 MIF 3
Kommentera

Då är det dags igen SKÖNT. Mindre skönt att man sitter hemma, och inte kan se matchen. Men men så är det idag...

Målvaktsmatch idag igen. Som tur är så har ju Hade visat att han är tillbaka i form, och det kommer betyda mycket idag.

höövi 2-3 MIF

Så slutar det ;)
Kommentera

D va en mkt bra match d sköt 37 skott lr va d 31?? men skit samma d gjorde IAF bra match IAF hadelöv som gjorde en kanon match efter sin skandal matcher

kan d bli den andra borta segern efter ull tid på lördag??
Kommentera

miffo: Segern var enormt rättvis.

Vi lekte ut dem i 2:a borde haft 4 eller rättare sakt 5-1 efter den perioden, men men. 2-1 gick ju osso bra.

Hadelöv var tillbaka och var stabil...
Kommentera

2-1 till MIF, härlig och viktig seger!
Såg ut att vara en rättvis seger om man kollar till statistisken också.
Kommentera

Nubben: ja, det komemr nog bli jämnt, men jag tror på en 4-2 seger!,
ps. IDAG SKA PUBLIKEN HJÄLPA MALMÖÖÖÖÖ!!!!! ds
Kommentera

ÄNTLIGEN !

Hockeyn är tebax.

Hööve direkt, brukar bli jämnt och tätt. De lirar ju defensivt som tusan på bortais, men kontrar mycker bra. Idag blir det väl samma sak.

Tipset lyder:
3-2

Hadelöv lirar stabilt igen, och 1:a linen blir tungan på vågen för oss.

God fortsättning på er alla !
Kommentera

Nubben: Inte många skott på mål för MIFs del idag heller. Men dessto bättre utdelning. Hellre få bra skott än många dåliga :-)
Kommentera

2-2

OJ OJ OJ

Vad skönt
Kommentera

Aj då...

2-1 nu...

kom igen nu
Kommentera

1-1 fortfarnade...

och PP nu. *hoppas på 1-2*
Kommentera

Stefan: Tyckte det stog 0-1 till MIF först ???
Kommentera

miffo:

nu står det iaf 1-1 efter dryga 8min
Kommentera

Målsnålt lär det nog bli, iaf från MIFs sida om man spelar lika dåligt som senast.
Kommentera

2-3

Målsnålt och tätt, det kan nog bli förlängning idag kanske....

eller ?

;)
Kommentera

miffo:Yeppz d står juh överallt te å me puckprat
Kommentera

Nubben: Ska Borqvist få chansen idag igen ?
Han borde få stå fram till jul tycker jag.
Kommentera

4-1

Borgqvist matchens lirare...
Kommentera

Nubben: ja, en helvetes skitdag har det varit. Jag kräver MIF-seger som en viss kompensation!
Kommentera

Nubben:Du håller väl me Svenskafans lr??
Kommentera

Dagens match är faktiskt rätt simpel att tippa, om man nu tror att allt är raka puckar och enkla lösningar. Men så enkelt är det inte.

Håve kommer spela defensivs som vanligt på bortaplan och kommer som vanligt få in några skitmål...

4-3

Så slutar det (om nu det finns något som är rätt med denna dagen, allt har varit upp och ner tycker jag)...
Kommentera

Hen-rink:

det låter helt kanon det...ser ifram emot matchkommentarer från dig.

Nu skall en febersjuk Wädel hoppa ned i soffan och mysa av värmen från mitt täcke.. usch va kallt det är..... brrr
Kommentera

Hoppas MIF har bättre inställning ikväll jämfört med Leksandsmatchen, då man förlorade matchen redan på försnacket.
Ska iaf se matchen ikväll på Canal+ :-)
Hoppas på MIFs andra bortaseger!
Kommentera

nek97raj: Jag tycker jag brukar vara det - men färgad är man ju alltid om man håller på det ena laget. Man följer ju spelet på ett annat sätt än vad man gör om man är likgiltig för vem som ska vinna närkamper, etc.
Kommentera

Hen-rink: Hyggligt, och, ja, försök vara så objektiv som möjligt!
Kommentera

Nubben: Du har fel. 4-2 blir det har jag ju sagt. Det kan du ju inte bara ändra på så där...? ;-)

Skriver ett referat senare ikväll här, om ni vill höra hur det sett ut. Ska försöka vara objektiv. Inte så lätt alla gånger.

FORZA lhc.
Kommentera

Nubben: vad sägs om 0-10? slår det in blir jag rik!
Kommentera

Match idag borta, mot ett lag som osso är på den undre halvan. Med andra ord en "6 poängs match"...

MIF har inte imponerat så värst på borta is, men nån dag måste det ju lossna rejält. Ikväll blir det poäng iaf, det båda tror och hoppas jag innerligt.

2-3

Hoppas nu att vi vinner !

Matcher sänds på Canal +
(Bra för alla oss som har jobb där man börjar tidigt och inte kan åka på borta matcher p.g.a det)
Kommentera

Nubben:

du är välinformerad :)

Mattsson är inte i speldugligt skick än och det är ytterst tveksamt om han kommer att spela kommande vecka enligt Gunnar Johansson.

Och som svar till kritiken ang Malmströms ulåning och spel i matcherna mot MIF.

-"Vi lånar ut Henke för att han vill spela mer än vad han gör i MIF just nu och vi har ju kontrakterat honom för att vi anser honom vara en bra spelare. Om vi lånar ut honom för att få speltid i Hv71 varför då kräva att han INTE får spela mot oss? Då kunde vi likaväl behållt honom i MIF och stängt av honom från spel. Varför sen Linköping inte låter Casparsson spela när vi möter Linköping vet jag inte" efter samtal med Gunnar Johansson om Malmströms utlåning.

Ligger något i det va? :D
Kommentera

Nubben:Yepps

Mitt tips asså Målskyttar

1-0(Rydis)2-0(Jussi)3-1(Hannula)4-2(Thompa Sjögren itom kasse)
Kommentera

CoolaKoffe: Samma tips som mig, jaja.

Då får jag väl hoppas att ditt tips går in ;)
Kommentera

Nubben:Ja tippar 4-2

ja ska sematchen på com hem
Kommentera

Sundis: Det tar nog ett litet tag till, vad jag har hört så rör det sig om 1 - 2 veckor till...

Men de uppgifterna vet jag inte alls om de stämmer.
Kommentera

Vet någon när Jeppe Mattsson är tillbaka?
Kommentera

« · 182804 · »