Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 188253 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
CoolaKoffe: Du verkar också ha sålt smöret redan och tappat pengarna...VI VIKER OSS ALDRIG!!
Vi var ruskigt bra ända fram till mållinjen, men vi hade inte marginalerna på våran sida idag...tyvärr...
Vad är du för ett fan som har en sådan negativ inställning egentligen?
Hjälp dom istället för att själpa dom....SKÄRP DIG FÖR FAN!!!
Kommentera

miffo: Du, nu får du fan lugna ner ditt negativa skriveri härinne. Malmö var det helt klart bättre laget idag, men vi får bara inte in puckhelvetet. Sluta var så jävla negativ i ditt tänkande, vi kommer att resa oss, så länge vi spelar som vi gjort i dom 2 föregående matcherna.Du har kanske inte hört tala om den ska ketchup-effekten va?...Vi kommer aldrig att vika oss, fatta det!!
Det verkar som du redan har gjort det i allafall ditt miffo...
Skärp dig!!!!
Kommentera

Dragan 2k:Yepp vi åker ut iår
Kommentera

CoolaKoffe: Tycker lite synd om er. Tyckte personligen att Mif spelade riktigt bra. Oskärpa i avsluten samt storspel från vår målvakt grundlade segern för oss idag. Men, spelar ni så här borde ni kunna avancera upp några placeringar. I Nielsen verkar ni ha en blivande storspelare. Hoppas ni får behålla honom ett tag.
Kommentera

FÖ FAN VIKKEN osis 3 sekunder kvar å träffar stolpen
Kommentera

Hannula verkar grinig idag, 3e utvisningen.
Kommentera

3:e feeman e d högt tempo bara om man sätter in Hammar i 1:a kedjan å Suursoo i 2:a kedjan då blir d tempo
Kommentera

Det verkar tydligt att MIF måste köpa en målskytt till nästa säsong. Kim Staal måste komma tillbaka.
Kommentera

Rickard: Har dom datorer på isstadion ?
Ser iaf ut som vi dominerar på skotten men MIF gör inte mål :-(
Kommentera

miffo: Varför så negativ??? Sitter här på isstadion och beskådar en härlig match där Frölunda har varit ruskigt effektiva. Första målet stod domaren för, som med sin skridsko gav Frölunda friläge vilket ledde till mål på returen. Andra målet är inget att snacka om. Liimatainen går bort sig helt och hinner inte tillbaka.

Om vi ska snacka om MIF Redhawks chanser så vet jag inte var vi ska börja. Man hade fem-sex chanser som SKA vara mål. Matchen borde egentligen redan varit punkterad. Hannula, Nielsen, Hammar och så vidare... Har aldrig sett en målvakt som Henrik Lundqvist ha sådan tur. Flera gånger var han rejält bortspelad, men räddade liggande flaxande... Nej, fortsätter MIF såhär så vänder vi snart.
Kommentera

0-2 till Frölunda, gonatt vårt kära MIF. Hoppas vi klarar kvalet.
Kommentera

CoolaKoffe: Verkar ha blivit negativ effekt av det CoolaKoffe, Hannula utvisad och mål i powerplay av Frölunda. Men något måste ju göras.
Kommentera

Nu har d bytt Hannula från 1:a kedjan te trejde kedjan där Suursoo spelade förut nu spelar han i 1:A femman
Kommentera

sannes:Ja tror att d blir som vanligt målsnålt P.S ja ska se matchen på com hem
Kommentera

Nubben: Det är väl onödigt att bryta din trend idag, eller?!.....

Jag hoppas förstås på en VF vinst men det blir tufft mycket tufft, men jag utgår ifrån att mina grabbar kommer att spela bra mycket bättre än sist match mot Er för då var det uruselt spel ifrån vår sida.

Må bästa laget vinna...eller hur det nu är.
Kommentera

Jag börjar skämmas rejält nu, det var länge sen man prickade in ett tips nu...
Så varför inte bruta trenden idag, genom att träffa helt rätt och samtidigt få 3 välbehövliga poäng till oss...

MIF 3-2 VF
Kommentera

miffo: hehe, vi kan ju bara hoppas =)
Kommentera

Nubben: Jag tror MIF har chans mot FBK ikväll också. Men det ska mycket till om vi lyckas. Kanske känner alla lag att MIF är värdelösa borta så dom tar vi lätt :-)
Det kan vara MIFs chans, hehe.
Kommentera

CoolaKoffe: haha, du har rippat tråden rakt av du ;)

jaja dags för tmatch igen, på bortaplan, det gör ju att man blir så där lagom munter.

Men ikväll tror jag MIF lirar tätt och Fbk får lite problem i inledningen, så därför klarar MIF av oavgjort.

3-3
Kommentera

Teus: Skön seger i afton mot exserieledarna! Men vi höll på att tappa allt. Vad tänkte P. Andersson på när han var nästan ren? Skjut mänska tänkte jag o skrek jag. Istället passar han, det är alltid bättre att skjuta!
Kommentera

Dragan 2k: Ja det blir väl som vanligt. Garanterat så har de en spelare från Djurgården i studion idag.
Kommentera

Teus: Tyvärr kommer de inte säga ngt om matchen. Den dryga halvtimmen är som vikt för Djurgårdens fenomenala form.

Om de inte säger ngt om Timrå är det skandal.
Kommentera

Stefan:

Ja det stod om det löftet i Kvällsposten. Han fick också frågan om han skulle vilja forstätta i MIF efter att kontraktet gått ut, och svarade "Ja!". Annars brukar ju spelare oftast svara lite tveksamt, trots att de svara ja (t ex "som det ser ut just nu"), men här var det ingen tvekan. Jussi har vekligen ett MIF-hjärta. :)

Över till matchen. Härligt med 3 poäng mot Frölunda, Hadelöv var mycket bra. I sista perioden var lagen lite avvaktande, och väntade ut att det andra skulle göra misstag. Sen drog ju MIF på sig lite utvisning, vilket gjorde att Frölunda fick chansen att avgöra matchen. Men de lyckades ju inte. När sen MIF fick spela powerplay, så kände jag på mig att avgörandet skulle komma.

Trevligt att man kan se hockeykväll idag, brukar inte vara någon höjdare när de förlorar. Hoppas bara att de iaf säger någoting om matchen i studion. :)
Kommentera

Stefan: man får gratulera till segern i kväll. Kan inte säga annat att ni förtjänade denna vinst.
Kommentera

miffo:

första perioden sög fett... men andra och tredje var faktiskt rolig att se på.... riktig kämpa hockey.

Jussi har gett nyårslöfte att MIF går i slutspel berättar Rydmark :)
Kommentera

Stefan: Skönt!
Oväntad seger faktiskt. Hadelöv håller nollan för 3e gången denna säsong. Nu måste vi börja vinna på bortaplan också. Segern verkar rättvis om man kollar till statistisken, men samtidigt verkar det ha varit en medioker match.
Kommentera

Stefan:

3-3 i skott.... 24-12 totalt

12 skott för offensiva serieledarna det är IMPONERANDE!!!
Kommentera

Stefan:

slut 1-0
Kommentera

Stefan:

2sek kvar.. Jussi utvisad. tekning i MIFs zon
Kommentera

Stefan:

Mycket nära 2-0...... i tom kasse.

Icing av Frölunda
Kommentera

Stefan:

Frölunda tar ut målvakten nu...
Kommentera

Stefan:

1min kvar och Frölunda tar timeout... tekning i MIFs zon.
Kommentera

Stefan:

Magnertoft hade båda chanserna.

1min kvar nu.
Kommentera

miffo:

mindre än 2min kvar nu... nära 2-0 flera gånger nu, Lundqvist räddar Frölunda nu
Kommentera

Stefan: Konstigt att Arne klagar som är Frölundare.
Kommentera

Hejja MIF :=)
Kommentera

Stefan:

Arne och Ankan skyller på domaren detta mål, han har gjort en bra match men utvisningen var för billig..

den var billig, men ändå en utvisning om man ser efter regelboken.
Kommentera

Fan nu blir det så där jäkla nervöst igen, hoppas inte MIF spelarna känner likadant som jag :-)
Kommentera

Stefan:

3min kvar...
Kommentera

Stefan:

Rydmark målskytt, tekning bak till till back, Norgren rensar framför mål och Rydmark petar in returen efter skott från blå av Jussi
Kommentera

Ser ut som att Timrå kan gå upp i serieledning ikväll om MIF vinner, men jag vågar inte säga något ännu.
Kommentera

Stefan:

1-0 i p.p
Kommentera

miffo:

4min
Kommentera

Hur mycket är det kvar av matchen ?
Kommentera

Vi siktar in oss på ett klimax ikväll i följetongen hur man förnedrar experter i allmännhet och Challe Berglund i synnerhet. Se nu till att trycka dit de där göteborgarna så är glädjen delad !
Kommentera

miffo:

Hammar skottfintar, passar till Peter Andersson som helt ren väljer att försöka passa vidare istället för att panga in puckskrället..

Nu åker Peter Andersson ut..
Kommentera

Där kom PetraSÄCKS obligatoriska utvisning.
Kommentera

miffo:

Nej. Det var lite osäkert innan matchen om han skulle vara med, men han har lirat hela matchen och verkar inte besväras av det.
Kommentera

Teus: Hannula i friläge, är inte han magsjuk ??
Kommentera

Stefan:

Jepp, härlig hockey i andra perioden. Roligt att se att alla femmor i MIF kan snurra upp serieledarna. Synd bara att Lundqvist är som en vägg. Hadelöv har också varit mycket bra.

MIF var bäst under första halvan av perioden, sen hade Frölunda en stund med några farliga lägen (bl a frilägen). I slutet av perioden tog över igen, bl a hade Hannula bl a ett friläge.

Känns tyvärr inte så bra att MIF inte lyckas få håll på Lundqvist. Även om de än så länge har matchen under kontroll, så är Frölundas kontringar mycket farliga.

Bäst på plan är fortfarande Lundqvist.
Kommentera

« · 188253 · »