CoolaKoffe: Du verkar också ha sålt smöret redan och tappat pengarna...VI VIKER OSS ALDRIG!! Vi var ruskigt bra ända fram till mållinjen, men vi hade inte marginalerna på våran sida idag...tyvärr... Vad är du för ett fan som har en sådan negativ inställning egentligen? Hjälp dom istället för att själpa dom....SKÄRP DIG FÖR FAN!!!
miffo: Du, nu får du fan lugna ner ditt negativa skriveri härinne. Malmö var det helt klart bättre laget idag, men vi får bara inte in puckhelvetet. Sluta var så jävla negativ i ditt tänkande, vi kommer att resa oss, så länge vi spelar som vi gjort i dom 2 föregående matcherna.Du har kanske inte hört tala om den ska ketchup-effekten va?...Vi kommer aldrig att vika oss, fatta det!! Det verkar som du redan har gjort det i allafall ditt miffo... Skärp dig!!!!
CoolaKoffe: Tycker lite synd om er. Tyckte personligen att Mif spelade riktigt bra. Oskärpa i avsluten samt storspel från vår målvakt grundlade segern för oss idag. Men, spelar ni så här borde ni kunna avancera upp några placeringar. I Nielsen verkar ni ha en blivande storspelare. Hoppas ni får behålla honom ett tag.
miffo: Varför så negativ??? Sitter här på isstadion och beskådar en härlig match där Frölunda har varit ruskigt effektiva. Första målet stod domaren för, som med sin skridsko gav Frölunda friläge vilket ledde till mål på returen. Andra målet är inget att snacka om. Liimatainen går bort sig helt och hinner inte tillbaka.
Om vi ska snacka om MIF Redhawks chanser så vet jag inte var vi ska börja. Man hade fem-sex chanser som SKA vara mål. Matchen borde egentligen redan varit punkterad. Hannula, Nielsen, Hammar och så vidare... Har aldrig sett en målvakt som Henrik Lundqvist ha sådan tur. Flera gånger var han rejält bortspelad, men räddade liggande flaxande... Nej, fortsätter MIF såhär så vänder vi snart.
Nubben: Det är väl onödigt att bryta din trend idag, eller?!.....
Jag hoppas förstås på en VF vinst men det blir tufft mycket tufft, men jag utgår ifrån att mina grabbar kommer att spela bra mycket bättre än sist match mot Er för då var det uruselt spel ifrån vår sida.
Jag börjar skämmas rejält nu, det var länge sen man prickade in ett tips nu... Så varför inte bruta trenden idag, genom att träffa helt rätt och samtidigt få 3 välbehövliga poäng till oss...
Nubben: Jag tror MIF har chans mot FBK ikväll också. Men det ska mycket till om vi lyckas. Kanske känner alla lag att MIF är värdelösa borta så dom tar vi lätt :-) Det kan vara MIFs chans, hehe.
Teus: Skön seger i afton mot exserieledarna! Men vi höll på att tappa allt. Vad tänkte P. Andersson på när han var nästan ren? Skjut mänska tänkte jag o skrek jag. Istället passar han, det är alltid bättre att skjuta!
Ja det stod om det löftet i Kvällsposten. Han fick också frågan om han skulle vilja forstätta i MIF efter att kontraktet gått ut, och svarade "Ja!". Annars brukar ju spelare oftast svara lite tveksamt, trots att de svara ja (t ex "som det ser ut just nu"), men här var det ingen tvekan. Jussi har vekligen ett MIF-hjärta. :)
Över till matchen. Härligt med 3 poäng mot Frölunda, Hadelöv var mycket bra. I sista perioden var lagen lite avvaktande, och väntade ut att det andra skulle göra misstag. Sen drog ju MIF på sig lite utvisning, vilket gjorde att Frölunda fick chansen att avgöra matchen. Men de lyckades ju inte. När sen MIF fick spela powerplay, så kände jag på mig att avgörandet skulle komma.
Trevligt att man kan se hockeykväll idag, brukar inte vara någon höjdare när de förlorar. Hoppas bara att de iaf säger någoting om matchen i studion. :)
Stefan: Skönt! Oväntad seger faktiskt. Hadelöv håller nollan för 3e gången denna säsong. Nu måste vi börja vinna på bortaplan också. Segern verkar rättvis om man kollar till statistisken, men samtidigt verkar det ha varit en medioker match.
Vi siktar in oss på ett klimax ikväll i följetongen hur man förnedrar experter i allmännhet och Challe Berglund i synnerhet. Se nu till att trycka dit de där göteborgarna så är glädjen delad !
Jepp, härlig hockey i andra perioden. Roligt att se att alla femmor i MIF kan snurra upp serieledarna. Synd bara att Lundqvist är som en vägg. Hadelöv har också varit mycket bra.
MIF var bäst under första halvan av perioden, sen hade Frölunda en stund med några farliga lägen (bl a frilägen). I slutet av perioden tog över igen, bl a hade Hannula bl a ett friläge.
Känns tyvärr inte så bra att MIF inte lyckas få håll på Lundqvist. Även om de än så länge har matchen under kontroll, så är Frölundas kontringar mycket farliga.
Vi var ruskigt bra ända fram till mållinjen, men vi hade inte marginalerna på våran sida idag...tyvärr...
Vad är du för ett fan som har en sådan negativ inställning egentligen?
Hjälp dom istället för att själpa dom....SKÄRP DIG FÖR FAN!!!