Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 214598 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
CoolaKoffe: Sandström blir ju sportchef, det är redan bestämt. Gärna Brithén och Lusth, om de har lust (haha), det viktigaste är dock att göra sig av med dödköttet, värva några BRA spelare, och fylla ut med Björk, Valdix, Vas och ytterligare juniorer av klass.
Kommentera

nek97raj: Jag säger inte emot, jag säger bara att 9 av pers klagade på dem innan, nu saknar 9 av 10 dem...

fattar det inte...
Kommentera

nek97raj:Tack vare d två så kom vi te semi ja hajade inte varför d sparkade d??
Kommentera

nek97raj:Glöm d Brithen å Mats Lusth ska va tränare nästa säsong å Tomas Sandström borde bli sportchef
Kommentera

Nubben: Wikegård och Lundh var ett perfekt tränarpar: En lugn, analyserande kille, och en engagerad gaphals. Nu är det två sömniga gubbar som inte tycks bli bekymrade hur många förluster som än radas upp.
Kommentera

CoolaKoffe: kommer ihåg massvis med klagomål på lillis o Niklas när de var här...

Nu saknar ALLA dem, hur går det ihop ?

(anklagar ingen) tycker bara det är humor
Kommentera

Blir det kvalserien så hoppas jag att Bäckman får sparken! Låt då Percy coacha tillsammans med Lundh, Percy!
Kommentera

nek97raj:Yeppz han va aldrig feg som Bäckman han byter inte femmor kanske 3 ggr per säsong
Kommentera

CoolaKoffe: jag saknar också Wikegård, där är vi helt ense
Kommentera

Ja menar i förr går =)
Kommentera

nek97raj: Man brukar inte rosa marknaden på bänken ? :P
Kommentera

nek97raj:Hörrö du måste skoja han spelade skit bra igår hörde att han fick ett par bra chanser å sen bänkar Bäckis han Ja saknar Wikegård han tog risker d gör inte Bäckman
Kommentera

CoolaKoffe: nja, Malmström har ju inte rosat marknaden precis, hellre då Thuresson, Hannula och Nielsen
Kommentera

nek97raj:JA skulle vilja se Malmström spela ikväll tesammas me Nilesen å Hannula
Kommentera

laking: Tyck vad du vill... MIF har spelat mycket bra stora delar av säsongen men tappat in nått skit mål här o var, man har inte "otur" en hel säsong, vi förtjänar int eslutspel i mina ögon, men en ES plats är självskiven för vårt lag.
Kommentera

laking: ja, just nu känns det som att man skulle vilja byta ut alla de som spelar ikväll, med undantag för Liimatainen, Hanulla och Nielsen.
Kommentera

Mitt tips e 3-1 te MIF å sen e d en sak som e dåligt:Bänka Malmström när han va på hugget... Å jussi spelar skit dåligt fast han får spela i första femman
Kommentera

Nubben: Tycker du verkligen att malmö spelar bra så ok.
men tycker du inte personligen att spelartruppen ser lite sliten ut och ändå kontrakterar niom dom.Konstigt tycker iallafall jag.
Kommentera

Nubben: blir det inte poäng mot LHC (vinst kan man knappast tro på) så blir det nog tyvärr kvalserien
Kommentera

anders: Visserligen brukar det vara så att man spelar bättre hemma än borta. Gäller dock inte HV71 om man ser det rent poängmässigt. Men jag tror faktiskt att ni tar en 3 poängare idag. Linköping har som sagt en enorm svacka för tillfället.
Kommentera

laking: Ligga sist, rätt avhängd med riktigt dålig målskillnad... Svårt att bara trycka det en puck / match. Det är dålig "form", man kan ha mycket bvra form o endå förlora, spela bra men inte vinna.

Eller det har du aldrig hör talas om innan ?
Kommentera

anders: det var inte det som var målet med mitt inlägg detvet väl alla om just det men nu är det så att linköping spelar hemma och det kan varken du eller jag göra nåt åt och dörför vinner Linköping mot pensionärsgänet Malmö
Kommentera

laking: Men lille vän, normalt sett så tar alltid hemmalag mer poäng än bortalag. Sedan så har givetvis inte Mif spelat bra borta. Och då så ligger laget så långt ner också!!! Men alla lag spelar alltid bättre hemma än borta!!!
Kommentera

Nubben:Jasså du tycker Linköping har dålig form om man jämför dom och er vem har tagit mest poäng ni som borta lag och dom som hemmalag
Kommentera

Nog tjafsat om allt annat nu, det är ny match ikväll och minsta 2 poäng ska det bli.

LHC är som alla vet inne i en enorm svacka och lär inte resta sig, det ska man ta o utnyttja. Tyvärr kommer vi väl backa hem o säkra i början, vilket säkerligen kommer straffa sig, (utvisningar och möjligen nått mål i baken)...

Men jag tror trots detta på en vinst.

1-4 3 poäng ikväll...
Kommentera

sektionU: "Gör så"

Du menar att du vill se oss köra över dem ? ;)
Kommentera

Nubben: gör så
Kommentera

Hemmamatch ! Det är nästan så att man inte hittat till isstadion nu juh, var evigheter sen sist ;)

Idag kör vi över Mödö, rätt lätt.

5-1
Kommentera

CoolaKoffe: Jag hoppas verkligen att resultatet går in, eller iaf 3 poäng, men men. Vi får ju helt enkelt vänta o se, eller ja, jag kan inte se det =(
Ska lira två matcher med fotbollslaget i korpen ;)
Kommentera

Nubben:ordinarie
Kommentera

CoolaKoffe: på ordinarie tid eller efter sd ?
Kommentera

Nubben:ja tror 4-3 te MIF
Kommentera

Dags för sosta bortamatchen på våran "turne", skönt. Men jag tror faktiskt vi kan få det svårt ikväll, det brukar alltid komma någon sorts reaktion matchen efter en viktig vinst. Antingen lossnar allt och man leker hockey igen, eller så blir det en plattmatch, jag hoppas givetvis på det 1:a, men tror tyvärr att vi mycket väl kan losa idag.

Jag tippar dock oavgjort, det känns som en klar möjlighet iaf.

3-3

Sen tar höve den extra poängen. tyvärr.
Kommentera

Det blir 0 poäng för Mif i kväll igen, ingen tvekan om det.
Kommentera

Nubben: Känns som att vi vinner ikväll, det lossnar på nått sätt. Frölunda är ju också i en svacka vilket de inte är så vana vid som Mif!
Kommentera

Så vitt jag vet har MIF vunnit alla matcher när dom varit med på Canal+, man kan hoppas den trenden håller i sig även ikväll.
Men 6-1 till Frölunda är mitt tips.
Kommentera

Med tanke på hur det har sätt ut den här säsongen, man har sagt ooo ikväll vinner vi borta, sen har vi åkt på däng.

Så idag säger jag istället att det blir 0 poäng, vi åker på däng.
Hoppas på att detta ska innebära att vi tar 3 givetvis ;)

så tipset lyder 5-2
Kommentera

Nubben: Så lite rätt som du haft denna säsongen så tror jag nog att vi tar ditt tips med en nypa salt=)
Kommentera

Idag blir det faktiskt 3 sköna poäng...

MIF kommer spela lika diciplinerat som tidigare och släpper inte till mycket medans SSK drar på sig nårga utvisningar, och vi utnyttjar det.

ssk 2-4 MIF
Kommentera

1-0 TE MIF!!!!!!!!!!!

First Period
05.56 0 - 1 EQ MIF 13. THURESSON, Marcus
(55. ANDERSSON, Peter)
Kommentera

nek97raj:Vi kanske spelar skit bra i första perioden å sen släpper d då slpper vi in 2-3 mål i andra perioden
Kommentera

tar inte pågarna poäng av "knätofsarna" så vete fan om det inte blir kvalserien, då förtjänar man nästan att hamna där.
Kommentera

Nubben: Låt oss hoppas att Du får rätt, det var ett tag sedan (tror du tippat litta för mycket med hjärtat).
Kommentera

dansken99:Ja tror 4-3 te MIF efter straffar
Kommentera

miffo: Tur att du är optimistiskt idag *ironi* . Tror du inte på ditt lag? MIF mot SM-Guld 2003
Kommentera

4-3 till Leksand efter ordinarie tid är mitt tips.
Kommentera

Jaha, bortamatch ikväll igen. Vi kommer säkert spela bra men vi förlorar som vanligt i slutminuterna.
Kommentera

Nu e det dags för match igen, så lägg ner allt snacka om tränarna, iaf för nu...

Viktigt att få en bra start på våran "road-trip"...

Men som alla vet så är vi inte ligans bästa bortalag....

Men ikväll blir det 2 poäng.

3-4

PP lossnar och gör så att vi får in ett par mål....
Kommentera

Shit happens. FÖRLUST..igen!! otroligt..
Kommentera

Svehla55: Självklart skall man stötta sitt lag. Men det finns inget som säger att den där ketchupeffekten kommer. Till slut så börjar grabbarna fundera mer o mer och till slut så stämmer inte spelet alls!
Kommentera

« · 214598 · »