Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 44017 · » Till forumet

Nubben tipskungen =)
Ja vad var det jag sa, 5-2 till MIF och så blev det osso. Jag sa att Hannula skulle regera och att Mackan (Magnertoft) skulle synas en hel del. Det är bara för underbart när man vet vad man pratar om...

Boråsindion, sluta kläcka ur dig saker här nu, vi vet vad du vill och ingen bryr sig, bara lägg ner...
Kommentera

Sv: Nubben tipskungen =)
Ja, en jävel till att tippa är du, nubben. Jag tippade dock rätt i att Hannula skulle göra två och Öhman ett mål.
Boråsindian: Piss-off!
Kommentera

nek97raj
vad fin du är i orden, har du precis lärt dej säga piss off, vad gulligt.
Kommentera

Väntar förväntansfullt på ditt tips. ska man satsa en 500-lapp på resultatet eller?
Kommentera

Boråsindian: Jaja, på söndag får ni se ett lag passera er i tabellen. MIF har tagit sikte på toppen och då kan ingen stoppa oss, inte ens frölunda! *flin*
Kommentera

skrattar bäst som skrattar sist =)
Må bästa lag vinna..
Kommentera

- Nu får vi Europas bästa hockeyarena
Percy Nilssons dröm uppfylld - får bygga idrottstempel i Malmö
Grattis, Malmö.
Percy Nilsson får bygga sitt hypermoderna hockeytempel.
- Jag var uppgiven i höstas, men nu får vi Europas bästa arena, säger han.
Tre våningar, 78 lyxloger och bara en kilometer från Öresundsbrons fäste.
Mifs nya hemmaarena blir den mest exklusiva och moderna i Europa.
Hela 16000 åskådare får plats och förutom ishockey är det tänkt att ha såväl hästhoppning, motortävlingar som konferenser och konserter i den.
- Det är bara fantasin som kan begränsa oss. Alla sorters evenemang kommer att passa in där, säger Mifs ordförande och byggherren Percy Nilsson.
Nu har kommunen godkänt planerna och bygget beräknas påbörjas 2004 och vara klart året efter.

"Nån kommer överklaga"
- Byggtiden är på ett år, men det är det minsta problemet. Någon kommer att överklaga, stadsarkitekterna vill sätta sin prägel på det och så har vi inte förhandlat klart detaljerna med kommunerna. Det tar tid men så här stora projekt, säger han.
Hockeyarenan är bara en del i Mif-basens plan.

Ligger nära Öresundsbron
Området på Hyllieslätten någon kilometer från Öresundsbrofästet ska även rymma hotell, shoppingcenter, nöjespark och andra sportanläggningar.
Totalt kommer "Percyland" att kosta fem-sex miljarder kronor, varav bara arenan går på 500-600 miljoner kronor.
Den kommer att finansieras av försäljning av de 78 lyxlogerna (för cirka två miljoner kronor per styck) och sponsorer.
- Jag räknar med att få öppna plånboken en del jag med, men betalar självklart inte allt, säger Percy Nilsson.
Vad kommer arenan att heta?
- Det är inte klart, men det är en bra möjlighet att delfinansiera bygget. Jag skulle inte ha något emot om den hette Carlsberg eller Tuborg Arena, så vi kan flirta lite med danskarna.
För att det här ska fungera måste vi ha evenemang 175 dagar per år och då måste vi satsa på danska besökare också.
Kommentera

Frölunda Indians! vad mer behöver man säga?!
Scandinavium, vilken arena.
Goa gubber vilken hejjar klack!!!!
Frölunda går till final i år!!!!
Malmö åker ut efter första omgången, om dom ens kommer med till slutspel vill säga!=)
Kommentera

Hade varit bättre med en Arena på ca 10.000 åskådare liknande Löfbergs Arena i Karlstad. Tycker det är synd att det ska bli en Arena som liknar Globen. Isen kommer att bli sämre antagligen i den nya arenan eftersom man kommer bli tvungen att smälta den och sedan frysa kanske flera gånger i veckan. Globen är känd för att ha en av Sveriges sämsta isar och så kommer förmodligen det att bli med MIFs nya hall också tyvärr. Dessutom kanske stämnnigen försvinner på läktarna om arenan står halvtom. Jag tror knappast Percy lyckas fylla jättearenan till varje match. Möjligen kan vi få en publiksiffra liknande den i Frölunda men knappast över 8000 i genomsnitt.
Nä en Arena på 10.000 hade varit ett rimligare alternativ tycker jag, men självklart hoppas jag Percy lyckas fylla den någon gång per säsong.
Kommentera

Men just nu har ju frölunda haft över 11000 åskådare!=)
Kommentera

11.000 , då fattas det väl 5.000 innan MIF nya Arena blir full. Man kan ju hoppas att publiken i Malmö kommer vara likna trogna som i Frölunda :-)
Kommentera

Miffo: Isen i Malmö Isstadion är säkert elitseriens sämsta. Pucken studsar och har sig. Det är väl för att det är för varmt eller nåt. vet av egen erfarenhet...
Kommentera

Sundis om du är rik så sätt en 500 lapp...

=)
Kommentera

Becka, har du ens sett på hockeyn i år ? Värkar inte som det...

Tror du själv på det du säger ?
Kommentera

det mesta beror på hur biljettpriserna kommer att vara. om de sänks med 50% så lär det komma över 10 000 till dem flesta matcherna och fulsatt kanske vid toppmatcherna. Det gäller att göra reklam för MIF och arenan, locka danskarna och ha ett bra evenemang före matcherna och i pauserna. Om man kommer in i en positiv trend med publikentillströmmningen rullar det bara på. Om jag känner Percy rätt så kommer han att värva ett antal stjärnspelare till den säsongen arenan stå klar och kommer att locka publik.

Miffo: håller dock med dig om att det blir jäkligt svårt att fylla arenan. hoppas man kanskärma av den, vet inget om det...
Kommentera

nej, rik kan jag inte säga att jag är. men man kan ju bli det om man satsar en 500-lapp hehe. nej, att satsa en 500-lapp på matchen är helt för osäkert!=)
Kommentera

Sundis och alla ni andra som sanckar om arenan...

Litar ni inte på Percy ? Vad tror ni att han är ?

Han kommer se till att vi kommer ha Europas bästa, modernaste och snyggaste arena det är jag helt säker på...

Vänta osh se, han är ingen dum 08:a som bygger en ny Globen...
Kommentera

jag litar till fullo på Percy! skrev jag nåt negativt?
Kommentera

11 000 på läktarn, trots att det inte blivit guld på 37 år... imponerande
Kommentera

är det nåt han verkligen är bra på så är det sånt här!
Kommentera

skalpjägaren, går du bara på hockey för att laget vinner guld ?

Man stöttar laget oavsett hur de ligger till i tabellen, annars är man fan ingen sann supporter....
Kommentera

Nubben tror du jag går på hockey för att Frölunda vinner sm-guld? Missade du nåt? Vi har inte vunnit på 37 år, var ett tag sen vi var i final, och ändå sitter jag där varje match, och skiker och vevar. Och frölunda fortsätter att ha sveriges största publik. Och det är inget medgångspack ska du veta.
Kommentera

Precis, jag håller med dig, det är så det ska vara, varken ni i gtb eller vi här nera är medgångs publik... Tillskillnad från de i stöökhöölm ...
Kommentera

Carlsberg eller Tuborg Arena hade varit lite coolt. :)

Klicka på länktips, så kan ni se en bild som var i någon kvällstidning för något år sen på hur det ska se ut i hallen. Det är ju säkert bara någon idé de hade då och de har kanske ändrat lite sen dess, men det kommer kanske se ut ungefär så.
Kommentera

nubben: ööh? Inte för att jag är part i diskussionen, men tyder inte frölundasupp´s intresse på att de går på hockey _även_ om de inte vinner guld..? Stackarna har ju inte vunnit något sedan Tage Erlander var stadsminister...
Kommentera

Det var Aftonbladet som hade den artikeln... Men den kommer inte se ut så, det har ändrats fram och tillbaka flera gånger sedan den artikeln kom ut...
Kommentera

Gone

läs min senaste kommentar till honom...

Jag håller med honom till 100 procent
Kommentera

Oj... man kanske ska låta bli att traska till köket mitt under ett svar... lätt att någon hinner svara i mellan... ;)
Kommentera

Gone: alla vi väl se ett sm-guld till sitt favoritlag, eller?
Kommentera

ytterligare en som har lite humor iaf, Sundis... =)
Kommentera

Skalp: Ja... det misstänker jag. Varför undrar du det?
Kommentera

Gone: ett tidigare inlägg, men du kan nog glömma det nu tror jag...
Kommentera

Boråsindian, ja det är jocke... hehe inte direkt världens bästa hockeylirare men han ska ju vara 8:e back i laget så det är väl respektabelt =)
Kommentera

Nubben, ska du ut ikväll ? Om du inte har något planerat så häng på oss, vi ska dra över till Köpenhamn...

Vet inte riktigt var vi ska än, men det lär bli som vanligt ;)
Kommentera

Jag var i "packeland" (Danmark), på nyår, vi var på Diskotek IN...

Pallar inte dra dit idag igen, jag har planerat en lugnt hemma helg för en gångs skull... Var hemma och tog det lugnt igår, och tänker nog göra det idag osso.

Vara med nån polare och kolla film eller nått, inget festande idag =)
Kommentera

Men Matte ! Hur ska man då kunna ha kul ?

Man måste ju ha med dig för att det ska bli riktigt drag, det vet du ju om... Kom loss nu, jag kan tom bjuda på en hel del, vann lite pengar här om dagen :)
Kommentera

Lägg ner nu, jag ska ta det lugnt den här helgen, hade det varit nått här i stan kanske man hade hakat på.

Men jag pallar inte växla pengar, och dra över dit och allt, det går snabbt och är egentligen inga problem, men idag ska jag ta det lugnt , ok ? =)
Kommentera

Ni har det bra däe nere i skåne, som kan åka över åk dricka billig öl. Det är så att man blir lite avundsjuk.
Kommentera

Ja, det är skit skönt att bara ta tåget över och ha det underbart i danmark, men när man har planerat annat behöver inte folk tjata på en =)

eller har jag fel ?
Kommentera

Nej, jag håller helt och hållet med dej. Vill man ta det lungt då ska man få göra det. Utan att dom tjatar på en.
Kommentera

Matte det är lugnt.

Det är talibanerna som tvingar mig att skriva. De har hittat ett nytt pappersblock och hotar med att göra nya plan...
Jag fick flera i ena ögat igår, har ont ny , *snyft*
Kommentera

Lyssna på BORÅSINDIANEN nu, han har helt rätt för sig =)
Kommentera

Som sagt det är lugnt, altid roligare om du är med, men om du nu ska göra annat så är det helt ok...
Kommentera

Haha, mitt lilla talibanskämt igår gillades tydligen igår, det har blivit bortplockat. men du (malmöiten) kan fan skriva vad fan du vill om dem och det där om rakhyveln var tydligen också oki=)
Kommentera

gillades tydligen inte
Kommentera

hehe, vad skrev du igår då ?

jag såg det aldrig =)

skicka det i ett brev =) ?
Kommentera

Sundis, ditt skämt gillade visst =)
Kommentera

crille

Ja jag har också hört det...
Vi får väl helt enkelt vänta och se om han får nån istid eller inte =)
Kommentera

Ja det stämmer, han ska tydligen vara klar nu...

Men jag tror dock inte att han kommer hoppa in och spela lika mycket som de övriga backarna i laget, inte direkt iaf
Kommentera

Enligt Svt text är han klar också. Hoppas Musakka är en spelare som kan tillföra laget något och inte bara ta på sig massa utvisningar. Men MIF kanske vill ha med sig en riktig tuffing i laget. Musakka, är en rätt god maträtt iaf :-)
Kommentera

« · 44017 · »