NuMo: Asso Salo i all ära, han är en ok målis fortfarande. Men han har sett sina bästa dagar.
Jag bara hoppas att han inte blir en avgörande faktor ikväll. Varken gör en kanonmatch, eller tabbar sig. Jag vill se en bra match, där bästa laget vinner. Inte varit så varje match här nere i år. Ofta Malmö som trycker på o spelar bra, men släpper till nån kontring och vips så har man uppförsbacke.
Glöm inte att vi är överlägsna mästare i uddamålsförluster. Tror inget annat lag ens når upp till våra vader på den punkten i år. Enligt statistiekn skall Salo släppa in 0,47 mål mer än Nurminen! Ska vi fortsätta med att ta målvaktsstatistiken för lag vinner vi med 2,69-2,22 :D
Magnus: Tror fortfarande på 4-1, trots din väldigt innehållsrika statistik ;)
Men om Kinding kör med Hammar - McLEan - Matthiasson som förste line vettefan hur det ska sluta. Isf måste Hannula & Melin göra allt framåt känns det som.
Sen kan man ha Hammar, Hummlan o de övriga få slåss om väldigt lite istid i 4:e line. Tycker enbart man ska släppa in dem på isen direkt efter PP/BP när man behöver vila de övriga o komma rätt i bytena.
Magnus: Tycker fortfarande det är tragiskt att Hammar får spela med NHL-killarna.
Hammar är en ES-spelare av mycket låg klass, han har inget i en line med två NHL-killar att göra. Men men, jag hoppas att det funkar ikväll. Mycket som hänger på de två kommande matcherna som sagt.
Man får ju snart köra, lär ju bli lite fler bilar idag =)
Nubben: Hammar är som han är, han är inte någon målskytt men han gör sitt jobb utan att gnälla. Hade precis som du hellre sett någon mer målpotent herre på den positionen men urvalet är begränsat. Söderberg? Även han är främst en framspelare.
Magnus: Söderberg vore en perfekt kille att slänga in där. Han är fortfarande "lärling", han utvecklas nått enoemt för varje vecka som går tycker jag. Han lär sig desto mer hockey i den omgivningen än av att sitta o frysa på bänken.
Hammar har fått sina chanser, tycker det är på tiden att man vågar sätta ihop klassspelare med talanger. Det har funkat förr.
Men nog om Hammar. Han kämpar på, och visst han gör "sitt jobb".
NuMo: Vi behövde den mer än ni, vi har låååååååångt kvar att klättra och massor att arbeta med. Nurminen ger oss en helt annan stabilitet i egen zon än vad Hadelöv kunde erbjuda i år.
Då kammade man in 1450:- på grabbarnas sköna vinst idag, underbart.
Härligt att där var lite folk på matchen idag osso, vi hade det riktigt trevilgt på läktarna. Laget fick stående ovationer, för ovanlighetens skull, i slutet.
Nubben: Det var Dig väl unnt, spelvinsten alltså, och det är alltid roligt när optimister får rätt, och pessimister, som undertecknad, får fel :-) //Ragnar
nek97raj: Det finns mycket info som inte kommer ut förrän samma dag som matchen spelas. Om någon spelare har en kännig i en ljumske eller om han vaskar om i femmorna. Sånt kommer inte ut förrän nån timme innan nedsläpp ;)
Men men, förmodar att det är samma lag som sist. Hoppas dock att han INTE använder någon 4:e line. Laget funkar bäst på tre kedjor.
Men tipset lyder som följer... 2-3 Jämnt, tufft och en hel del utvisningar. Nurminen kommer vara tungan på vågen, antingen en kanon match till o vinst. Eller så släpper han in nått enkelt mål idag o vi kammar noll. Men jag tror på första alternativet!
Två raka vinster gör att man vågar sticka ut hakan lite? Nej inte den här gången Timrå är mycket bra, man har dessutom haft 4 förluster i rad nu... De kommer säkert hit taggade och ute efter 3 poäng.
Jag tror dock det blir en jämn historia ikväll. 2-2 kanske?
nek97raj: Jag hoppas på 3 pinnar, men poäng idag hade varit mer än ok för min del.
Grabbarna måste ta poäng i säg 4 av 5 matcher, då kommer slutspelsplatsen vara vår. Men det är lång väg kvar, vi har inte vunnit nått SM-guld bara för att vi vunnit mot ett blekt Modo, och ett mycket svagt Luleå.
nek97raj: Bara att hoppas på laget nu. Vi har slått två lag som varit riktigt svaga. Nu väntar Timrå, det är först idag vi kan se vad grabbarna går för.
Tre raka vinster, och ingen kan kalla oss för solkara jumbos längre.
pajo: Vågar inte tippa så "vågat" nu. Känns som att nu blir laget antingen fågel eller fisk. De kommande tre matcherna kommer avgöra hur säsongen slutar känns det som. Bra spel och poäng i alla tre, slutspelet here we come!
Losar vi mer än en av dem då är jag nästan benägen att "ge upp" slutspels snacket...
Nubben: Jaha. Så när man spelar borta då vinner man med 2-4 och när man spelar hemma då vinner man med 4-2. Jag är normalt ingen ordmärkare, men jag har svårt för folk som skall krångla till det i onödan. Man vinner med 4-2 och man förlorar med 4-2. Att det skall vara så förbannat svårt att fatta... ;-)
Nubben: Man måste våga tro på laget att vi rasade samman totalt mot Timrå är mycket svagt efter den öppning laget bjöd på. hade vi bara fått in 1 eller 2 mål så hade matchen sett anerlunda ut. nu rasar allt efter att Tik får i mina ögon 2 skit mål och Nurminen får en dålig start på matchen. När sen den 2:e perioden börjar som den gör så är det inte konstigt att man ger upp även om jag kan tycka att man får bita i det sura och bara köra på. Det är som sagt inte rätt mot fansen på läktaren att bara vika ner sig som man gör. med det spel laget visar mot Mdo och Luleå så vågar jag tro på en seger i kväll.
Ikväll blir det vinst, känns bara som om det lossnar för vissa ikväll. O Nurminen kommer säkert spika igen.
Tipset lyder:
4-1 till vårat kära lag.
(Har själv varit inne o satt en 500:ing på att det ska bli vinst ikväll. Ger 1450:-)