Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

« · 464757 · » Till forumet

Sv: Nubben tipskungen =)
pajo: Mkt nöjd. Nu är det bara lite småsaker kvar och sedan skall vi nog få fason även på 040-området:

Förtydliga, inte fötydliga.
08-området, inte 08 området.
FBK - Mif 4-2, inte 2-4.....
Kommentera

Huge: Vaknat på fel sida idag ? ;)
Kommentera

Nubben: Jag tycker visserligen att det var vi som gjorde modo dåliga
det var inte många fel som gjordes i försvaret den matchen Andersson plockar bort Foppa i varje byte sen tog Niiniima över när Andersson fick 10min så där håller jag inte med sen varken såg eller hörde jag nått från luleå matchen men vinner man och håller 0.an på borta is så kan man inte spela dåligt.
Sen skall man naturligt vis se på villka matcher som man skall ta poäng i helt klart SSK & Mora är helt klart två av dem. sen är jag oxå nöjd med 1p i dag men jag tippar fortfarande 2-4 :-)
Kommentera

Huge: Humor har du i alla fall :-)
Kommentera

Nubben: Nädå, inte alls. Det här med hur man skriver eller säger ett matchtips eller resultat har jag tagit som min käpphäst här på sidan.
Brukar återkomma i ämnet ungefär var tredje månad. Då har jag samlat på mig så många exempel att det börjar klia i fingrarna.
Nu är det lugnt igen fram till mars.... ;-))
Kommentera

pajo: Det är väldigt enkelt att vinna matcher när laget man möter går på halvfart och när de väl får lägen så missar man katastrofalt.

Modo kunde ju inte ens trycka in pucken när man hade öppet mål.

Men nog om de matcherna, jag säger inte att laget spelade dåligt. Jag säger bara att 3 poäng mot två svaga lag inte alls gör mig optimistisk inför matchen ikväll. Så effektiva som Timrå var i tisdags. Så effektiva har jag inte sett vårat kära Malmö sen början på 90-talet.

De vi behöver är poäng, en till förlust-svit. O den här säsongen slutar i kvalserien. Jag har varit väldigt optimistisk hela den här tiden, men nu börjar t.o.m mitt tålamod ta slut.

6 poäng på de kommande 3 matcherna är banne mig ett krav!
Kommentera

Huge: Hörs i mars då ;)

ha det trevligt & gott nytt år på dig!
Kommentera

Nubben: Precis. Lagom till slutspelet, för dit skall vi väl med respektive lag... ;-)
Kommentera

Huge: Hoppet är det sista som överger sägs det ju.

Hoppet är nog det enda vi har kvar här nere. Blir det inte minst två vinster på de tre kommande matcherna så ser det kört ut.
Kommentera

Nubben: Ähh, du minns väl hur det var ifjol när ni såg totalt avsågade ut och vi klarade oss med ett nödrop.
Nu är det ju 25 omgångar kvar och mkt att spela om. Det här tabellstirrandet tycker jag många har börjat med alldeles för tidigt.
Ena dagen över strecket och allt är frid och fröjd, nästa dag under detsamma och allt är pest och kolera.
Än är det väl inte dags att kasta yxan i sjön.... :-)
Kommentera

Huge: Sant, men trots seriens bäste målvakt vinner man inte enkelt. MAn måste ha minst en naturlig målskytt.

Riihijärvi o Jesper Mattsson saknas här i Malmö, när det gäller alla poäng som de bidrog med varje år. Kvittade vem de spelade med, de öste in poäng varje år.

vi har bra målvakt, bra backar. Men våra forwards har helt klart varit knappt godkända så här långt. Många som underpresterar. Men om man kollar lag för lag har vi inte seriens starkaste offensiv. Tyvärr.
Kommentera

Petrasek leder den interna skytteligan, det säger det mesta...
Kommentera

Idag och på torsdag... Det är nu det kommer avgöras!
Kan vi ta två vinster o få känning igen?
Eller kommer vi åka på stryk igen?

Jag hoppas och tror på vinst idag, Nurminen spikar igen. 3 pinnar och sen ytterligare 3 pinnar mot Mora på torsdag. Det är allt som räknas just nu!

Tipset:

Malmö 3-1 SSK
Kommentera

Puh, 3 bärgade och 3 kvar. Vi klarade det "enkla" motståndet. Nu väntar veckans prov, om backarna hjälper Pasi till 100% och inte till 90% som idag kan vi ta Mora.
Kommentera

Magnus: Det är som du säger, bara 3 pinnar som gäller. Men om vi nu mot förmodan tappar poäng mot Mora, så tror jag på en skräll omgången efter.

Djurgården har vunnit för enkelt två gånger redan, det är verkligen dags att vi visar dem hur bra vi är.
Kommentera

4-2 blir det idag, tänker inte motivera det alls ;) Det blir 4-2 så enkelt är det.
Kommentera

Verkar som om Kangasniemi får sitta och Norgren spela idag enligt swehockey, ofattbart...helt sanslöst ofattbart om det är så.
Kommentera

Magnus:
Var det inte Kangasniemi som fipplade med Leksand i slutet på förra säsongen? Håller inte han måttet längre?
Kommentera

Nubben: det finns väl ändå ingenting som tyder på 4-2 i dagens match. Låt mej istället säga att det blir en förkrossande moraseger. Ett rimligt resultat skulle kunna vara 2-6. Det är mitt tips i kvällens drabbning!
Kommentera

Metal Guru: Nix, Leksand gjorde klart med Miska inför denna säsong. När de åkte ur var han inte så sugen längre. I Mina ögon Malmös bästa defensiva back. En av få med + i statistiken.
Kommentera

wille: Tror det blir som du säger 2-6 till Mora !!
Efter redan 8 minuter ligger MiF under med 0-2 !!
Hoppas MiF vänder det !!
// Robin
Kommentera

Coolrobbie: Gamla Mif hade säkert gjort det, men årets? Nja, knappast va.
Kommentera

Man önskar att vi hade tillgång till samma spetsar som Mora, Linköping, Timrå m.fl. Vi hade också behövt få några lätta mål i någon match. Framför allt hade vi behövt spelare som kan fixa lätta mål när de känner för det. Våra ES-spelare räcker inte till där och våra två NHL-förstärkningar fram är mer grovjobbare än artister.
Kommentera

Magnus:
Ja, jag är ivarje fall nöjd med att ge gamle gubben Lusth en virtuell käftsmäll, förklädd till Mora-seger.

Vadå, jag avståndstuff?
Kommentera

Metal Guru: Man ska inte slå de som redan ligger, du stog väl upp när du träffade Lusth senast. :)

:)? Jag har inte tid med :)...:( menar jag givetvis...
Kommentera

Stod menar jag också givetvis och inget annat...
Kommentera

En skön meningsväxling från presskonferensen att begrunda:

- Skönt att Cleary och Horcoff fick göra mål. De har slitit hårt i tre matcher utan att göra mål.
Harald Lückner om två av sina stjärnor.

- Skönt jobb du har, Harald! Tre raka vinster och forwards som inte gjort mål på tre matcher. Måste kännas tungt!
Björn Kinding om Haralds problem.
Kommentera

Magnus:
Jag är inte bara långsint och avståndstuff, jag är lite småtaskig också.

Tack för en god match, Malmöfans.
Kommentera

Metal Guru: Å varsågod, vi är så gilvmilda och vänliga...mot alla.
Kommentera

Dags för match igen...

Vi kunde ju haft ett bättre sätt att ladd upp än vad som är fallet nu. Ingen Hannula, ingen McLean eller Söderberg. Nye Mowers har inte anlänt till klubben... Dessutom ingen Niinimaa längre.

Hur ska vi ens kunna göra mål på LHC över huvud taget, undrar man...

Man vill vara optimist o man vill verkligen att laget ska få lite medgång så att det kanske kan lossna inför slutstriden.

Men imorron åker vi på fjärde raka förlusen mot LHC i år. Vill inte ens tala om siffror, spelar ingen roll ju. 0-1 eller 9-10, det betyder samma sak.

Vi kammar 0...
Kommentera

Nubben: Skitsnack! Jag är i hallen och vi leker hem en enkel trea utan att svettas! ;)
Kommentera

Magnus: Jag är alltid i hallen.
Det brukar inte innebära 3 päng så värst ofta tyvärr...
Kommentera

Nubben: Upp med hakan...jag tror att Malmö kan skrälla....inget lag längtar efter att komma till Malmö och lira hockey...det brukar bli tuffa matcher!
Kommentera

knutarne: Det var en jämn och seg match.

Tills vi fick två utvisningar emot oss (5 mot 3 för LHC)... Där blev det 1-2 till LHC och så var ytterligare en förlust uppsatt i tabellen.

Fy fan säger jag bara, det är fan inte lätt att hålla på Malmö just nu...
Kommentera

Nubben: Synd att ni inte mäktade knyta till säcken mot äckel-LHC. Hur tycker ni att Matthiasson varit så här långt? Inte nå´n poängkung va..??
Kommentera

Nubben: Jag lider med dig.....det behövs ett lag i Skåne! Vad ska man annars göra på vintrarna!
Kommentera

Ivanhoe: Han är ok, kämpar på. Men han är verkligen ingen poäng kung nä.
Det jag "stör" mig på när det gäller Matthiasson är att han drar på sig väldigt många onödiga utvisningar. Så även idag, 1-1 vi har tryck och han kommer i litet gruff med M.Johansson i LHC. Då drar han av honom hjälmen o åker på en 2:a...

När sen Norgen gör en hård tackling väljer dommar Uffe att ta ut honom. 5 mot 3 ...

0 poäng till oss, som vanligt.
Kommentera

knutarne: Visst behövs det ett lag i Skåne.

Men serien är lång, än har vi inte gett upp.
Kommentera

Nubben: Nej, verkligen inte. Hoppas och tror att Hobér grejar detta! Och 10 omgångar är mycket.....däremot måste ju nyförvärven komma igång....känns som om MIF har drabbats av samma sjukdom som AIK har i fotboll, dvs att bra spelare som värvas inte lyckas!
Kommentera

Med tanke på förutsättningarna gör vi en ganska bra match. LHC:s toppkedja är löjligt bra trots att vi lyckades plocka ner dem nästan hela matchen.
Kommentera

Nubben: Nä, Matthiasson är väl ingen matchvinnare direkt. Går laget bra, så går han bra. Har inte laget flyt, så lyckas inte heller han. Hoppas att ni får flytet med er i fortsättningen.
Kommentera

Ikväll kommer Frölunda på besök. De åkte på en rejäl förlust senast och kommer säkert vara hel taggade till mötet med oss.

Men för en gångs skull känns det som att vi kan ta 3 pinnar, vi har ju t.ex Hannula och McLean tillbaka.

Ska bli kul o se vad Mowers kan tillföra nu när han har några träningar i kroppen.

Tipset...

4-2 (Om inte H.Lundqvist står vill säga)
Kommentera

Nubben:

Ujuj va utspelade Malmö var under de två sista perioderna, ikväll var det faktiskt klasskillnad. Något behövs i Malmö, och det kvickt för det ser inte bra ut alltså...
Kommentera

Danne_l: Utspelade o utspelade...

Vi tog några dumma utvisningar. Och herr Lindh tog en del tveksamma utvisningar. Det var ju helt och hållet ert PP som avgjorde.
Utan utvisningarna hade vi vunnit, det är jag helt säker på. Så gott som varje match avgörs i PP7BP numer.

Vi har ett katastrofalt PP, och ett rätt dåligt BP osso. Inte så värst konstigt att vi ligger där vi ligger.

Men allt går i vågor, jag tror fortfarande att vi kommer knappa in på lagen framför. Men även jag börjar tro på kvalserien för andra året i rad...
Kommentera

Nubben: Under dom 2 sista perioderna hade ni inte en chans. Hade er målis inte spelat så som han gjorde så hade det glidit in några puckar till. OCh utan PP så hade ni knappt gjort mål alls.

Och vad höll alla små RS supportrar på med? Försöka hetsa till bråk i pausen? Nått av det mest patetiska jag sett på länge.
Kommentera

mok: Som sagt, jag är en person du ör en annan. Jag tycker en sak o du en annan. Men en sak kan ingen neka till, det var utvisningarna på Malmö som avgjorde matchen. Nog snackat om det.

Jag struntar i vad några enskillda människor gör.
Alla lag har några personer som beter sig på ett mindre bra sätt då o då. Även ni, så är det bara.
Själv sitter jag ner varje match, har inte haft något med klacken att göra på flera år nu. Tycker hockey ska upplevas med någon/några bra polare (som älskar hockey) på sittplats.

Vi är nere för räkning just nu, det är väldigt lätt att sparka på den som ligger. Men vi kommer resa oss, var så säkra.
Kanske inte i år, kanske inte ens nästa år. Men vi kommer vinna SM-guld igen o vi kommer sluta före både VF o alla andra lag som ligger i toppen av ES just nu. Var så säkra, allt går i vågor...
Kommentera

Nubben: Ja men e ju alltid lite hemmablind som det heter inget snack om saken alltid svårt att vara neutral när det är ens eget lag som är inblandat.- Visst är spelet i PP och BP avgörande. Har alltid vart kommer alltid att vara men man kan ju oxå fråga sej varför Malmö åkte på så många utvinsingar?

Visst har alla lag sin beskärda del av idioter inget snack om saken men det var ruggigt länge sedan jag var med om att det provocerades så mycket som igår. Förstår inte vad det ger dom som håller på?

Visst går allt i vågar det är ju så men tror det kommer ta ett bra tag innan Malmö är med och slåss i toppen igen om inget stort händer inom föreningen. VErkar vara stora problem då tom läkaren tjatar till sej ett lagstraff där Frölunda går in och punkterar matchen. Risken finns ju dock att ni inte klarar kvalserien o då går det snabbt neråt.
Kommentera

mok: För det första så är där omgångar kvar att spela, allt kan hända...

För det andra, vi klarar nog av kvalserien fin fint ska du se. Var samma snack förra året o då lekte vi oss igenom den.

Så vitt jag har förstått det så var det inte ens vår käre läkare som snackade med domaren. De som var i spelargången hörde iaf inte att han sa ett ljud. Domaren fick "lite" fel för sig o gav oss ett lagstraff där vi sedan släppte in det avgörande målet...

Men serien är lång, jag gnäller inte. Säger bara att det är väldigt mycket mer än detta som gått emot oss i år. Jag säger som jag brukar, tur förtjänar man, och tabellen "ljuger" inte. Vi har varit sämst, totalt sett. Men fan heller så mycket sämre som vi ligger. Måååånga poäng har försvunnit p.g.a av andra faktorer/domare o.s.v ...
Kommentera

Nubben:

Nja, Sylvegård erkänner ju själv att något dumt sades i spelargången så nog var det rätt alltid.
Kommentera

Nubben: Malmö ligger där dom ligger, för dom är helt enkelt inte bättre. Jag tror som mok att ni kommer få det mycket svårt i kvalserien, om ni nu hamnar där. Det är som du säger många matcher kvar. Så allt kan hända. Hoppet är det sista som överger en.
Kommentera

« · 464757 · »