Nu är nållåttorna på AB ute och cyklar igen. Ny ranking av fans - denna gången utan fotbollsfans. (Hela artikeln finns som länktips).
Bland de 20 bästa finns inte MIF Redhawks, men däremot följande "grymma" supporterskaror: IFK Vänersborg, Plannja, Björklöven, Bajen Bandy, Linköping, Växjö Lakers, Villa/Lidköping... Jag medger att jag inte/sett alla dessa lags klackar men Bajen Bandy har jag sett och om de är topp 20... Ja då är inte Juha Riihijärvi viktig för MIF - om vi säger så...
Så grymt typiskt att dessa rankingar ALLTID baserar sig på enstaka massinvasioner i avgörande matcher som typ: finaler elelr avgörande kvalmatcher.
Suck. Ny cykeltur med Aftonbladet. Blir så trött på att de har en massa avlönade sosse-journalister som inte har något vettigare för sig än att ranka klackar fem-sex gånger om året...
Johan: Å andra sidan är väl inget som kvällspressen skriver något att haka upp sig på. Jag menar tidningar som en dag kan skriva "fiasko" och två dagar senare "succé" om samma lag/idrottsman/kvinna är ju omöjliga att ta på allvar. Det enda jag kan säga från min avsides utsiktspunkt är att Mif har en lojal kärna av fans som består och är äckligt diciplinerat lojala i hela landet. Tyvärr har stödet på hemmaplan stagnerat och fallit kraftigt bakåt. Hur Löven kan vara med på listan är för mig en gåta. Visst är det omänskligt tryck på Löven-Skellefteå matcherna men sen då? Ja en liten, liten, liten kärna fans som är väldigt bra men absolut inte på något sätt bättre än vad stödet är i Malmö för Mif. Men som sagt, vem bryr sig om vad Extrabladet, KvällsPressen, Aftonbrevet och allt vad de nu heter överhuvudtaget skriver?
Magnus: Har sett två Malmö-matcher i år, där Malmö spelat hemma och redhawkssupport, förtjänar verkligen INTE att vara med på den listan, urvalet av sånger är under all kritik och stödet i MED OCH MOTGÅNG har varit sisådär och jag är inte ensam om dessa tankar, men jobba på så kanske ni oxå kommer in på listan
Bland de 20 bästa finns inte MIF Redhawks, men däremot följande "grymma" supporterskaror: IFK Vänersborg, Plannja, Björklöven, Bajen Bandy, Linköping, Växjö Lakers, Villa/Lidköping... Jag medger att jag inte/sett alla dessa lags klackar men Bajen Bandy har jag sett och om de är topp 20... Ja då är inte Juha Riihijärvi viktig för MIF - om vi säger så...
Så grymt typiskt att dessa rankingar ALLTID baserar sig på enstaka massinvasioner i avgörande matcher som typ: finaler elelr avgörande kvalmatcher.
Suck. Ny cykeltur med Aftonbladet. Blir så trött på att de har en massa avlönade sosse-journalister som inte har något vettigare för sig än att ranka klackar fem-sex gånger om året...