Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nyförvärv!!!

« · 540252 · » Till forumet

Nyförvärv!!!
Nu vill man gärna se att det händer något nu när "Osten" är klar. Det ska vara han som bestämmer vilka han ska bygga ett lag på om det nu går att få dom som han vill ha, Varför inte Dieter Kalt. I dags läget har vi 2 backar och en av dom asså Johan Norgren vill Percy köpa ut och det gör han isåfall rätt i. Någon som har hört om någon är mycket nära klubben i dags läget. Det ända man har läst är ju det med LILJA.

Någon som har hört något???????????

"vi ska tillbaks"
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Har du inte sett att det finns en tråd som heter nya spelare.För övrigt så finns det gott om rykten inte bara Lilja. Du har kanske hört om Casparsson vilken jag tror hade varit en bra värvning.Backen från Oskarshamn som det ryktades om är skrinlagt. Vi får nog vänta någon vecka på innan det händer något. Osten och Peter måste få en chans att snacka ihop sig, Dessutom så har Osten ett uppdrag framför sig i VM.
Kommentera

Varför inte värva Rickard Persson ???
det skulle sitta fint ju....han är ju Malmöpåg inte sant eller vad tycker ni om det???
Kommentera

Pasi Nurminen klar för Pelicans enlig deras hemsida, nytt rykte Malmö jagar en finskt toppmålvakt.....
Kommentera

MrRedhawks: Det finns många intressanta namn.

Sen hoppas jag för allt i världen att Peter A ser till o studera hockey VM rejält. Under förra årets VM såg man en viss Martin Plüss som verkligen visade hög klass. Vi alla vet hur det gått för honom i Frölunda i vinter.

Det måste inte tvunget vara Svenskar eller finnar som ska komma. Jag säger att nu är det verkligen dags att tänka stort. Få några toppnamn men även värva på bredden. Juniorerna är bra, mycket bra. Men stommen kan inte bestå av juniorer. Vi har EN back som håller bra klass just nu, och en grym talang på backsidan. Vi behöver verkligen får hem Lilja, o så kanske Casparsson som det snackats om länge.

Men det kommer hända mycket den kommande tiden. Vi får helt enkelt avvakta o se.
Kommentera

David Nyström kan bli det första nyförvärvet enligt hocheycentralen så är han extremt högaktuell. Så här stod det..

Målskytt till Malmö??

25-årige David Nyström spelade JVM 2000 och hade samtidigt två raka säsonger med 20 mål i Troja i början av 2000-talet. Efter tre något tyngre säsonger i Skellefteå och Halmstad, kom forwarden så igång igen på allvar och smällde in 28 mål den här säsongen. Nyström har tidigare provspelat med Malmö och det faktum att MIF degraderats, lär knappast ha minskat klubbens intressse för Halmstads målkung.

--------------------------------------------------------------------------------

. 04/05:

Matcher: 40
Mål: 28
Ass: 14
Utv: 38
Kommentera

MrRedhawks: Rickard Persson kommer från Östersund ,spelade div1-hockey där när Leksand värvade honom .
Gjorde fem sesonger i Leksand innan han kom till MIF , och var kvar hoss er i två sesonger .
Kommentera

MrRedhawks: Nyström.... skall ni värva en gammal Frölundait ja det är kanske det ni behöver :)
Kommentera

Träffade Krueger igår på stan, snackade lite om David Nyström och Krueger sa att Nyström sa att han vill spela med Malmö nästa år, kan detta stämma, sen sa han att en gammal kung är på väg tillbaks till Malmö. möjligen JUSSI??
Nu vill vi gärna se ett nyförvärv det känns klent för tillfället....

Vi ska TILLBAKS.....
Kommentera

mok: Han är helt klart ett intressant namn.

De närmsta veckorna visar vilket håll truppen kommer gå. Antingen kommer det se riktigt bra ut, med spelare som Lilja, jussi och Nyström. Eller så kommer det se nattsvart ut.

Där finns även en del andra namn som är i kontakt med klubben. Saker o ting började hände dagen efter att "Osten" blev klar som tränare. Han är en repekterad profil i hockey europa.
Kommentera

Nubben: Respekterade tränare är aldrig fel att ha i en klubb för spelare som har fötroende för honom drar ju sej gärna dit. BLir intressant att se vad ni får ihop o hur ni skall kunna hävda er nästa säsong.
Kommentera

Andreas Lilja klar för Malmö   EXTRA EXTRA
Kommentera

MrRedhawks: Då får man gratulera till ett kanonförvärv. Hoppas att den mentala biten inte blir jobbig för honom när han återkommer till Sverige igen. Han gav ett rakryggat intryck vid presskonferensen som Mora höll i. Samtidigt undrar man varför spel i Skåneklubben är bra nu men dög inte ifjol.
Kommentera

Dragan 2k: Jag lovar dig att det beror på att Lilja fick det kontrakt han borde fått i fjol. Lilja tränade med Mif hela sommaren i fjol (som vanligt) och sen trodde Mif att han skule spela för oss oavsett vad han fick i lön. Så han fick ett skambud med känt resultat...
Kommentera

MrRedhawks: hehe, japp det är helt underbart.

Andreas ställer upp. Gör Kim det samma? Den frågan kan man ju ställa sig=)
Kommentera

Dragan 2k: Kan säga som så här...

Andreas fick ett riktigt dåligt bud från klubben inför den här säsongen. Men det var inte bara pengarna som spelade in. Man sa till honom att han inte var rankad som en back i första backpar ens. Man tyckte han skulle vara 4-5:e back o få istid/ansvar därefter...

Vi vet alla hur det har gått. Vi hade behövt Andreas redan förra säsongen, men man kan inte undgå att le en dag som den här. Det är underbart när de egna grabbarna ställer upp för klubben!
Kommentera

Magnus:

ställer mig MYCKET tveksam till att Kim skulle ställa upp på detta sätt tyvärr :/

Och jag bävar för Liljas besök i Göselgårdsishall i vinter, dvs laget som hellre hatar Malmö och dess spelare än hejar på sig eget lag.
Kommentera

Nubben: Där ser man. Kul att han ställer upp för föreningen när de verkligen behöver all hjälp man kan få för att skapa förutsättningar inför framtiden att på allvar konkurrera om ädla medaljer igen.

Sedan värmer det alltid när man ser att klubbkänsla och klubblojalitet finns kvar i dagens mer penningsorienterade marknad. Kenny Jönsson för ett tag sedan, Andreas Lilja idag...och kan man hoppas på en viss Lundqvist i Frölunda också.
Kommentera

Stefan: Det får framtiden utvisa. Men när man får "osten" som tränare och fixar Lilja som första värvning. Då kan man inte klaga.

Andreas är ett proffs, och han kommer göra ett kanon jobb nästa säsong, det är jag övertygad om.

Var liiiite optimistisk nu, även om det sitter hårt inne efter de här åren som varit ;)
Kommentera

Skulle suttit fint om David Nyström skriver på plus en riktigt bra Målvakt det skulle varit pricken över i:et, hehe,jag skrek ut min glädje när jag såg beskedet på Malmös sida.....

Har funderat, visst kunde Malmö försökt värva Jens Nielsen han är ju en riktigt måltjuv eller vad säger ni andra????

Vi ska tillbaks!!!!!

Kommentera

Dragan 2k: JApp, håller med till 100%, det är underbart med killar som verkligen låter hjärtat gå före plånboken.

Glöm inte Norström (i mina ögon fortfarande en av världens bästa defensiva backar) som spelat i div 1 (!) med AIK.
Kommentera

MrRedhawks: Där finns mååånga agenter som herr Andersson o Percy sitter o snackar med redan idag.

Vet dock inte om Jens är en av spelarna det dras i ;)

Men många vill avvakta till efter VM. Jag tippar på en mycket intensiv tid i slutet av VM, när lagen åker ut på löpande band. Då kommer trupperna fyllas på rätt rejält.

Kommentera

Nubben:  Det låter så jäkla underbart, att vara RÖDHÖK är så jäkla fantastiskt, men som vanligt kommer väl publiken svika nästa säsong vilken jäkla stil dom har, hoppas den eventuella kvalserien slutar med ett lyckligt slut nästa säsong :) ... Stod i sydsvenskan för typ en vecka sen att Percy sa att Lilja ska vara  Kapten om han kommer så nu har vi väl fått vår nya kapten......
Kommentera

MrRedhawks: Det är dock upp till Osten att sätta ut sin kapten, men visst är Andreas en av kandidaterna ;)

Percy är kung, men inte gud! =)
Kommentera

Nubben: Peter Andersson säger till kvp att det kommer fler, och det hoppas jag verkligen.....frågan är när???
Kommentera

Jag vill gärna se att man värvar Hv71´s Kalle Sahlstedt.. vad tycker ni om det???
Kommentera

Nubben: Lilja... ingen annan som vågar värva han kanske :)
Kommentera

Jippi äntligen klassförvärv. Så himla gött! Hoppas man får se ett par st till av ES klass i alla fall!
Kommentera

mok: haha, kan säga att där var 5 st ES-klubbar och ett antal ute i Europa som var o drog i honom.

Men han valde ändå klubben i hans hjärta. Härligt att se. Bara o hoppas att Henke gör det samma för er.
Kommentera

Nubben: Varför valde han inte klubben i sitt hjärta säsongen som gick då?

Henke kommer säkerligen dra till NHL om det kommer igång vilket jag har full förståelse för.
Kommentera

mok: Det handlar lite om principer också! Han kände sig antagligen förolämpad av lönen, som han blev erbjuden! Han kan ju trots allt inte spela gratis!
Kommentera

padda88: Nej visst skall man inte spela gratis men hur kan han då spela i MIF jämfört med NHL om det kommer igång....
Kommentera

mok: Din fråga har jag ju redan indirekt besvarat i ett tidigare inlägg =)

Inte bara pengarna som spelade in...
Kommentera

padda88: Lilja forever, haha
Kommentera

mok: Handlar om klubbkänsla också lille vän!
Kommentera

padda88: Du lille vän hade han haft klubbkänsla så borde han aldrig spelat i Mora.
Kommentera

mok: Nu får du faktiskt ge dig.

Lilja är en skånepåg rätt o slätt. Malmö är hans lag. Det kan inte ens du ha missat ;)
Kommentera

Nubben: Onej det vet jag men om han nu har sådan klubbkänsla och pengarna inte spelar så stor roll eftersom han väljer MIF framför NHL. Vad gjorde han då i Mora?
Kommentera

mok:

Intressant fråga. Enligt expressen ska han nu tjäna 250 000 i månaden i Malmö, det kallar jag inte småpengar...
Kommentera

Sibbe: 250 000 är bra pengar för hockey i sverige men jämförelsen vi hade var med NHL och då e ju 250 000 småpengar
Kommentera

mok:

Naturligtvis. Men jag tänkte på varför han valde Mora när han kunde tjäna bra i Malmö ändå. Fast Percy hade visserligen inte inlett "satsningen" då...

Jag försvarar din synpunkt mok ;)
Kommentera

mok: asso jag har sagt det 10 gånger här inne innan...

han blev tillsagd att han skulle rankas som en 4-5:e back. Han skulle få ansvar/istid därefter.

Pengar är inte allt.
Kommentera

Nubben:

sorry, didn´t know.

Jag ifrågasätter inte Liljas klubbkänsla utan tyckte bara det var ett konstigt val. Men nu har jag fått förklaringen ;)
Kommentera

Sibbe: Det kommer inte dröja länge innan nästa nyförvärv kommer även om Percy har tagit "semester" rån sin post, det är ändå Percy som bestämmer vilka som ska komma och inte komma till Malmö....

Vi ska tillbaks!!!!!!
Kommentera

Sibbe: Lugnt

I dagens penga-kåta samhälle så är det inte svårt att tro så om alla spelare. De flesta går ju faktiskt till den klubb som är beredd att punga upp mest klöver. Tragiskt men sant.

Men hur är vi själva? Tar inte vi det jobb som betalar mest?
Kommentera

Nubben: Men går man till den föreningen som betalar mest pengar hela tiden tycker inte jag kan man tala om klubbkänsla.

Sen e det kanske lite att ta i att jämföra med våra jobb eftersom vi inte är fostrade och upplärda på samma ställe. Sen kan jag faktiskt inte påstå att jag skulle byta jobb bara för att jag får lite mer pengar, finns andra saker som spelar in.
Kommentera

mok: Men asso herre gud. Nu får du ge dig ;)

Har jag nånsinn sagt att Lilja bara går till klubben om betalar mest? Nej tävrt om. PEngar spelar stor roll. Men inte allt, att ens klubb inte litar på en och vill satsa på en, medans en annan vill... Då är det klart att det kan väga över.
Kommentera

Nubben: HEhe ge mej... hur gör man då??
Kommentera

Peter Carsparsson verka vara extremt nära en övergång till Malmö nu..läs länk
Kommentera

MrRedhawks: Även Dieter Kalt är aktuell enl hockeycentralen. Spelarstatstik 04/05:
52 matcher
30 mål
34 assist
58 utv min
Kommentera

« · 540252 · »