David Nyström är ej klar för spel i Norge det har dementeras idag men det har sagt att han har fått ett bud från en Norsk klubb, så Malmö håll er framme och knyt till er Nyström till oss innan det är försent,,
svennis: Jo jag har fått det intrycket också. Han som det ryktas om Toni Mäkiaho eller vad han heter är ju också en sådan spelartyp. Det är inte riktigt sådana vi behöver uten mer playmakers ala jussi. ÄR jag ute och cyklar ir vad?
Läste i en artikel att David Nyström har sagt nej till all utlandshockey, men där står också att, enligt vad hallandsposten skriver så är han inte aktuell för Malmö mer men Nyström vill avakta och se om, Hammers ska satsa om inte vill han till en klubb som satsar och då ligger inte Malmö så bra till just nu med bara ett nyförvärv ......
Nu måste det för fan hända något, så segt har det inte varit sen min gammle mormor går med rullatorn för fan, kom igen nu Malmö lite action.
Om vi ska upp direkt till elitserien måste vi visa framfötter, och sen kan man undra vad fan Peter Andersson håller på med, ända man hör är rykten hit och dit, ge oss svar på tal nu Peter. bjud dom där extra pengarna i månaden smakar det så får det fan kosta vi ska tillbaka så enkelt är det och just nu kan vifan t.o.m åka ut........
MrRedhawks: Hemskt vad du tjatar. Jag är helt kolugn(vilket jag inte brukar vara).Jag tror att de väntar på Percy´s pengar innan de börjar att agera.Skulle han inte komma med de utlovade pengarna så är jag hel övertygad om att Redhawks kommer att gå i konkurs. Då får någon ta tag i det och börja om div 2.Vi har då stommen i J-20 laget och med en liten spetskompetens så blir det nog endast 1-årig.
MrRedhawks: Jag gottar mig inte utan bar en realist.Jag kanske är negativ men så är jag många ggr till naturen.
Enligt dagens Kvp så lämnar även Hammar Malmö. Det måste vara något sjukt när även sådana spelare med mif hjärta lämnar. Jag skulle inte förvåna mig att Osten börjar tveka.Då står vi utan tränare också. Jag hoppas att någon på Mifs kansli läser på denna sidan och gör ett klarläggande på deras hemsida om vad som verkligen händer
svennis: PÅ Mifs hemsida skrivs bara sådant som är klart. Inga spekulationer på något håll publiceras. Vi kan därför glömma att de skriver spekulationer om eventuella nyförvärv.
Hammar har nyss skrivit på ett nytt kontrakt på 1 år däremot. Förefaller märkligt att de skulle släppa honom direkt då, om de inte har flera bättre spelare på ingång.
Det kan vara så att Hammar har fått reda på vilka namn som är klara/på G till klubben och då kanske han känner sig att det kan bli tufft att ta en plats i laget.
Men jag tycker Hammar gör rätt, han säger att han inte kan ge 100% och då gör han helt rätt för annars så drabbas laget av att en spelare inte ger 100.....
Nu väntar alla spänt på om Malmö ska presentera några spelare, mitt svar på det NEJ, om ca 2 veckor tror jag det kommer att börja hända saker, och det är just därför jag inte ska bry mig mer, alla rykte är som sagt bara rykte, det är ju inte ens säkert att Mäkiaho skriver på, men som sagt ingen vet någonting, inte ens Peter Andersson och Malmö Redhawks verkar det som men jag hoppas jag har mega fel på det.....
Ch. Sjögren, en helt ok spelare till allsvenska Mif. Han har rutin, är en retsticka hatad av motståndarlagen och älskad av egna supporters. Dessutom visade han under Timråtiden att han besitter en kvalitet som kåsör, skulle förslagsvis kunna användas för att få fason på Mif´s urusla hemsida. Har man platsat i Djurgården, Timrå och Brynäs, då bör man väl platsa i Allsvenska Mif!
kvasten: "Har man platsat i Djurgården, Timrå och Brynäs, då bör man väl platsa i Allsvenska Mif!"
Ja, om man har för avsikt att stanna i Allsvenskan är han väl ok, inte annars. Men kommer han får han väl visa att han har mer än vad han visade i Brynäs senast.
förhoppningsvis kan Juni månad bli en trevlig månad för alla Malmö fans, enligt rykten så ska man bla presentera intressanta namn, men som sagt det har man sagt innan med, Vad gäller Käkiaho så har jag hört något om att han skulle (enligt Peter Andersson) skriva på efter han har varit på semester. men inget är klart så man ska inte ha för stora förhoppningar förrän klubben har presenterat han som en i familjen :)
Första matchen spelas den 28 september, och då börja återtåget mot elitserien
Men Peter o gubbarna har en del intressanta spelare på G nu. Inom två veckor lär vi se hur det har gått. Antingen har vi en stark trupp redan då, eller så har vi jack shit.
Men då är ju frågan i så fall varför han skulle välja Malmö nu när laget inte ens spelar i den högsta serien?