Djurgåårn på borta is, utsålt Globen talas det om... Tuffare match får man leta efter, men vi brukar ju alltid spela bra mot djurgåårrn, så varför inte ta med några poäng hem idag ?
Jag tror på en målsnål tillställning, där målvakterna kommer avgöra, bästa målvakt för dagen kommer stå som vinnare efter slutsignalen...
Undrar hur länge spelarna orkar förlora innan de byter klubb. Jag tror vi kommer tappa halva spelartruppen till nästan säsong då flera kontrakt går ut.
Stefan: Det handlar lite om inställning, men inte på det sättet som alla säger. Lag som är i poängbehov ofta vill för mycket. Framförallt i början av matcherna, det leder till en del misstag när man är för taggad och det leder till baklänges mål.
Men sen är det i match efter match, billiga skitmål som kommer mot oss i början av matcherna iaf på hemma is. Inte sett nån borta match i år :/
Stefan: Precis. Jag ser gärna att vissa av de högavlönade spelarna försvinner mot yngre hungriga spelare men en ljus framtid för både dem och klubben...
Jussi och Sundblads kontrakt går ut efter säsongen, har svårt att se någon av dem få nya med det spel de visat upp hitills denna säsong.. deras löner kan man hitta mycket bra spelare för och yngre.
Det är så himla konstigt med MIF. När vi väl släpper in ett mål så brukar puckarna rulla in, det är som att spelarna ger upp när vi får ett tidigt baklängesmål. Förra matchen mot Brynäs var likadan då vi släppte in 2 mål inom loppet av några minuter i andra perioden.
Joakim Lundberg -2004 Johan Björk -2004 David Petrasek -2004 Magnus Österby -2004 Petri Liimatainen -2004 Peter Andersson -2004 Jan Hammar -2004 Marcus Magnertoft -2004 Frans Nielsen -2004 Juha Riihijärvi -2004 Jesper Mattsson -2004 Mikael Wahlberg -2004 Niklas Sundblad -2004 Toivo Suursoo -2004
Robert Borgqvist -2004
Nästan hela laget alltså, 15 spelare, enligt mif.nu Spelar jag defititivt tror blir kvar
Frans Nielsen Jesper Mattson Marcus Magnertoft Micke Wahlberg Jan Hammar Daniel Rydmark Kim Staal
Johan Björk Magnus Österby Peter Andersson
Det är kära miffare allihopa.
Tror dessa kommer lämna främst av ekonomiska skäl då de har höga löner och inte gör sig god för den i dagens läge.
Juha Riihijärvi Petri Liimatainen David Petrasek Niklas Sundblad
där ser man vad man har på sin egen nedlagda hemsida :D Dessa tror jag ligger i farozonen att få lämna efter säsongen av diverse anledningar, Peter ANdersson lägger nog av, Liimat flyttar och tjänar mer kosing på andra håll, Jussi får inget nytt kontrakt vilket inte Sundblad eller Suursoo heller får: Joakim Lundberg -2004 David Petrasek -2004 Petri Liimatainen -2004 Peter Andersson -2004 Jan Hammar -2004 Juha Riihijärvi -2004 Niklas Sundblad -2004 Toivo Suursoo -2004
Jag tror på en målsnål tillställning, där målvakterna kommer avgöra, bästa målvakt för dagen kommer stå som vinnare efter slutsignalen...
2-2 vid full tid kanske ? :P