Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly seasong =)...

« · 712547 · » Till forumet

Sv: Silly seasong =)...
Teus: Du glömde länken men här kommer den.
Kommentera

svennis: Kan lägga till källan i form av en länk. Bad en tjeck berätta vad det stod i artikeln och han sa att Moravec lämnar Plzen.
Kommentera

MrRedhawks: Enligt TEUS på RS96 så står det att han lämnar Plzen,men inte vart.
Kommentera

Kan komma med ett tradigt besked.. allt tyder nu på att Moravec skriver på för sin gamla klubb Hz Plzen

så tyvärr får vi ej se Moravec i Malmö tröjan nästa år.. tycker det är svagt av Malmö att ej kunna knyta till sig honom ifall min källa nu stämmer...
Kommentera

Nubben:

Vi säger såhär...

Calle är som sagt klar.. Wahlberg stannar med högsta sannolihet.. då har vi 2.. Sen så tror jag även att Öberg stannar då har vi 3.. Öberg är isåfall tänkt för fjärde femman.. så som du sa då så räcker det med en "OM" inte Moravec stannar.. han är faktiskt center ju... .. Men som det känns nu så ska vi inte lägga en sådan stor press på Calle som han fick under Allsvenskan.. han är som sagt fortfarande väldigt ung å orutinerad om man ser till Elitserie spel..

Men vi får som sagt se vad som händer!!! det är en hel del på G iallafall..
Kommentera

nek97raj: En räcker, Calle är en som sagt o sen en till center som tänker framåt...

Sälen är den ultimata centern för en 3:e line. Vi får se hur man löser detta, det är som sagt på den här positionen jag har hört minst... Inga super stora namn så vitt jag vet.
Kommentera

Nubben: Söderberg är spelskicklig, Sälens förtjänster i huvudsak defensiva. En eller två Helminen-typer hade suttit som en sportmössa...
Kommentera

nek97raj: Ja man har Calle, och Sälen är nära nytt kontrakt, sen är det svårt o säga vilka de övriga blir. Men man har en del namn även här som man snckar med.

Måste dock säga att just på center positionen känns det faktiskt mest osäkert. Om vi inte får in en riktigt bra center utifrån så tror jag icke på laget. Iaf inte om man ska ta sig till slutspel...
Kommentera

Teus: En stabil målvakt är en viktig, om inte den viktigaste, byggnadsstenen i lagbygget. Storhetstiden för Mif började ju som bekant är med Pekka Lindmark.
I övrigt är anser jag att dagens Mif är i stort behov av spelskickliga centrar.
Kommentera

Onödigt att dra några slutsatser på Divis NHL-statistik denna säsong, med tanke på hur lite matcher han spelat och vilket skitlag han spelar för. Däremot är hans statistik i AHL inget vidare i heller och då gick Peoria Rivermen till slutspel. Nej, ingen Divis, då känns Hirsch som ett mycket säkrare kort.

Turek måste jag nog sätta en del frågetecken runt också. Han är en väldigt bra målvakt, men vi får nog räkna med att han missar matcher p g a skador. Men visst, jag hade nog inte klagat om han hamnade i Malmö.
Kommentera

Stefan:

håller med dig ang Divis... fattar heller inte där.. han har ett snitt på 4 insläppta per match.. då behåller jag solklart hellre Corey.. men om Turek ska vara med i diskutionerna så är det ingen tveka.. då kan Corey få röra på sig direkt å lämna plats för Turek..
Kommentera

MrRedhawks:

Turek, Noronen inte helt fel, men hur man ens kan fundera på Divis är för mig en stor gåta, hoppas innerligt att Peo Larsson snor honom till Skellefteå eller något ;)
Kommentera

Olsson:

Skulle det stämma med Turek å han skriver på.. ja då får vi hit en riktigt jäkla bra målis.. skickar med lite stastik på honom.. å ja det talar för sig själv att han är riktigt vass
Kommentera

Nubben: Då kan vi droppa två av de här tre namnen då. Reinhard Divis är en, Roman Turek är - enligt säkra källor - den andre. Sen tippar jag på att Mika Noronen är den tredje.
Kommentera

padda88: Jag blev väldigt förvånad när jag läste Sydsvenskan imorse...

En av målvakterna som man snackat med nämndes där, Osten kanske försa sig under intervjun? Jag vet inte...

Målvakten som nämdes var Reinhard Divis som spelar i St. Louis Blues.
Jag nämde ju för ett tag sedan att man var och drog i en NHL-målis. Men i själv verket är man uppe i tre målisar som stått i NHL nu. O då räknar jag inte in Corey såklart. Man jobbar hårt för att få hit en bra spelande back också.

Nu kommer det säkerligen hända ännu mer under veckan, min telefon går varm här asso. Det är namn hit o klubbar dit, riktigt kul att det är ett sånt här drag kring våran "lilla" klubb!
Kommentera

Stefan: Vad säger du nu då? Det måste väl i alla fall kännas bra nu, med en fortsättning av schweizerosten i ytterliggare zwei jahre. Undrar vilka spelare det är han diskuterat med under hans tjänstefria veckor? Nubben några tips eller ledtrådar???
Kommentera

Och här är länken till hemsidan.
Kommentera

Magnus: Här kommer en länk till uppgifterna.
Kommentera

MrRedhawks: Officiellt har Osten 1+2 kontrakt där optionen på att bryta går ut 23:59 idag, alltså är det klart om inget annat framkommer vid midnatt.
Kommentera

pajo:

kan likabra lägga till.. inget är klart förän det är officiellt.. och det är det inte just nu.. så vi får vänta å se pojkar å flickor lite.. men visst känns han klar nu vår kära ost ;)
Kommentera

Magnus:
Skönt att Osten valde att stanna.
Tycker det visar att Malmö är att räkna med och nu tror jag vi kan räkna med lite nya namn de närmsta dagarna.
Kommentera

Magnus:

gott det är för f-n helt underbart.. nu kan silly verkligen börja =)
Kommentera

Ostbricka i båset två säsonger till, gott.
Kommentera

svennis: Hoppas som dig att hockeyns svar på Erlingmark får kontrakt!!

Inte för att jag är MIF:are, men Öberg var alltid en favoritspelare när han spelade i MoDo.
Kommentera

Stefan: Att Ahlstrand inte får något kontrakt.Det står i dagens sydsvenska.Och i och med värvingarna och paulsson och eriksson,så är frågan om sjögren o pitefoppa kommer att få kontrakt.vi kan ju inte bara ha grovjobbare.Men personligen så hoppas jag att öberg får nytt kontrakt.
Kommentera

padda88:

hehe självklart är jag optimistisk :)

Nu räknar jag med att Jan Öberg, Christian Sjögren, Patrik Ahlstrand, "Pite" Foppa får nya kontrakt så ser anfallssidan riktigt grym ut tycker ni inte det ;)
Kommentera

Stefan: Var nu lite optimistisk:) Han har framtiden för sig och under ostens ledning kommer han att få jobba för födan! Allt som saknas är en fortsättning av osten! Sista dagen imorgon och detta är nästan värrre än de sista 20 sekunderna av leksandsmatchen;)
Kommentera

MrRedhawks:

usch :/
Kommentera

Ja då var Fredrik Eriksson klar för Malmö
Kommentera

Usch vad det ska vara spännande så här års i silly. Man går verkligen bara och väntar på ett avgörande beslut i tränarfrågan. Förut tyckte jag tidsutdragandet talade emot Malmö, men nu har en svagt positiv magkänsla börjat infinna sig. Den som lever får se!
Kommentera

Stefan:

Jo jag trodde faktiskt inte vi skulle gå upp.. hade den känslan redan efter vinsten mot rögle i premiären.. varför vet jag inte.. men har sagt innan att grabbarna i laget ska ha en stor kredit till det dom presterade det var enormt grymt gjort..

Men nu är det ju andra förutsättningar.. så är det ju.. därför jag sa.. bättre vi väntar å se vad som händer innan vi verkligen kritiserar.. visst jag har kritiserat Paulsson.. men det är bara för att han bröt kontraktet när vi åkte ur.. som spelare har han mycket att även bevisa där.. vi får hoppas det är en hit,,, mer kan vi inte göra =)
Kommentera

får väl tillägga att jag hellre ser Fredrik Eriksson eller någon annan "yngre" spelare än en avdankad gammal MIF spelare iaf ;)

MIF har ju vana av att värva tillbaka avdankade spelare då gärna med förflutet i klubben.
Kommentera

MrRedhawks:

och det säger du som sågade MIFs chanser att ta steget upp med truppen man hade efter sista transferfönstret ;)

"man kan värva ett helt lag egentligen med medelmåttor som kan bli hur bra som helst"

du känner inga dåliga vibbar av det? Det var EXAKT så Leksand gjorde med Wallenberg, Steen x2 samt ett par mediokra utländska importer.

Men visst kan allt bli en ren bingo, men chansen är större att det blir flopp än flipp.

Och frågan är hur bra våran största stjärna (på pappret idag) är egentligen, Carl Söderberg fortsätter han utvecklas, kan han ta sista steget att bli en etablerad (bra) elitseriespelare? Det är ju trots allt skillnad på Allsvenskan och Elitserien, att Söderberg håller för Elitseriespel tvekar jag inte på, men som förste center mot Jönsson, Davidsson mfl har han troligen klasser uppåt OM han inte höjer sig ytterligare ett par snäpp.

Många frågetecken lär rätas ut på måndag när (om) "Osten" behagar att lämna besked om vad som sker.
Kommentera

Stefan:

hehe.. Lungna ner dig nu lite ;).. det kommer bra spelare.. man kan värva ett helt lag egentligen med medelmåttor som kan bli hur bra som helst.. PA värvar ett lag som kan spela SOM ett lag och inte där en skilda spelare bara åker å glider.. det är så man tänker.. man vill ha ett likadant lag som förra säsongens lag i sättet men man vill det ska vara ett par vassare.. så du behöver inte oroa dig ännu.. när laget är nästan klart å det kanske inte ser så vasst ut som vi naturligtvis ej hoppas.. då tror jag till och med att folk som Nubben mm kan börja oroa sig.. jag kommer nog göra det då ;)...
Kommentera

MrRedhawks:

"vi har bara hört rykte om det andra.. " vilket är nästan lika illa, att man ens ryktas vara intresserade av "medelmåttor" är illa. Dessutom att man bekräftar att man ÄR intresserade är riktigt illa.
Kommentera

Okej.. vi har fått ett nyförvärv i Paulsson.. vi har bara hört rykte om det andra.. vi gör såhär.. bättre att klaga efter truppen är spikad än nu.. för mer än 5 nya kommer komma.. var så säkra på det allihopa...

håll ögonen öppna de kommande veckan på officiella.. mycket kommer att ske..
Kommentera

eltifoso:

det är ju precis det jag menar, skall MIF klara av att ETABLERA sig i Elitserien så bör man ha en trupp av högre kvalite än spelare som Fredrik Eriksson som har problem att ta en plats i 4:a femmor i Färjestad, det visar vilken kvalite man bör ha i spelartruppen.

Och den typen av spelare har vi i MIF redan i Marcus Paulsson, Andreas Thuresson. Skulle MIF värva även Eriksson då har vi en 4:e line med "medelmåttor" och då är jag ändå säker på att fler sådana kommer att värvas in även om "storstjärnorna" som Nubben bubblar om säkert kommer att komma också.

Ett hett tips är att Moravec stannar (1st storstjärna), sedan kommer ett stycke målvakt som har fina meriter = 2st storstjärnor och sedan kommer ett namn till som skall räknas som storstjärna och därefter är butiken stängd på den fronten skulle jag gissa.
Kommentera

MrRedhawks: "jag tror såhär.. ;) att man även försöker uppgradera marginalspelarna något.."

luktar föra årets lif här, tex likt värvningen av steens, som var bland dom bättre i föra årets lag, men inte den typ på spelare som lif behövde(vi behövde målskyttar, spelupplägare och även än agiator). vi fick tredje line spelare delux

dom ända FBK splarna som IMO skulle tillföra malmö något(och samtidigt skulle kunna vara rimliga värvningar) är höglund och kåberg. om det gäller utfyllnad är det bättre och satsa på egna junisar och att värva från allsvenskan
Kommentera

Stefan: Fredrik Eriksson kommer inte saknas alls, helt rätt. Men han skulle säkert tillföra något i Er trupp i vilket fall. Han är inte helt oäven.

Anledningen till att han knappt kommer saknas är ju att FBK redan har hyfsade kedjor oavsett om han är kvar eller inte.

Nordström(?)-Jönsson-Pelle P
Andreas Johansson -Pirnes -Höglund
C. Söderström - Mathias Johansson -Jesper Mattsson
Kåberg - Micke J - Ledin

Fredrik blir liksom över, kanske stannar även Wallin då blir det trångt
Kommentera

Jag kan ju säga såhär... man ska ej bedömma ut spelare som ej fått chansen ännu.. vi har sett vad Paulsson kan å gett ställning efter det.. nu får han ändra på vårt sett att se honom som spelare..

vad gäller dessa fbk spelare så får vi se vad som händer.. inte lönt att spekulera ännu förrän allt är klart eller om det ens blir något =)...
Kommentera

Sibbe: Ja, Peter Andersson kan iaf inte jag klaga på. Förrutom att han lyckades knyta åt sig spelare som Moravec till ett allsvenskt lag, så verkar han även vara bra på att hitta spelare som passar in i laget.

Känns lite tidigt för panik. När vi vet vem som kommer vara tränare, så lär ju nyförvärven börja dyka upp. Först då vet vi vilken väg de valt att gå. Som optimist så antar jag de känner till att Leksands väg inte var den bästa. ;)
Kommentera

Stefan:

Svårt att visa sorg över en spelare som det ryktas om kommer försvinna när man vunnit SM guld tre dagar tidigare....så dra inte för stora växlar över det =)

Förstår att ni är skeptiska angående Eriksson. Han är inte en stjärna på något vis och ska sanningen fram var han inte bra under grundserien, men då var å andra sidan hela laget dåligt. Vill dock betona att det är en spelare med stor potential och får han mer speltid kan han säkert blomma upp och spela riktigt bra, precis som han gjorde hela slutspelet...

Tror faktiskt ni kan känna er trygga, ni har en väldigt duktig sportchef i mina ögon...
Kommentera

Stefan: Nu går du händelserna i förväg, man jagar spelare. Sen vilka som kommer det vet ingen just nu, inte ens Peter sjäv.

Det är långt kvar till nedsläpp, var liiite optimistisk nu. Annars kanske du får äta upp orden sen =)
Kommentera

värt att tillägga är att Leksand gjorde samma misstag förra säsongen som MIF ser ut att göra i år.

Med att övervärdera "icke" etablerade spelares kunskaper, men visst kan det bli tvärtom och bli full bingo och alla slår igenom och spelar över förväntad nivå men det är tveksamt som sagt.
Kommentera

Nubben:

hehe nädå, men skall vi (Malmö) klara sig kvar i Elitserien håller det inte att värva marginalspelare som Fredrik, Paulsson mfl

Skall man värva spelare så skall det vara spelare som FÖRSTÄRKER laget, skall man värva spelare för att gå in i 4:e linen så kan man använda sig av juniorer likväl som dessutom är BILLIGARE.

och namn som Eriksson, Paulsson är namn som inte lockar större namn till klubben heller likaså befintliga spelare som Wahlberg att klottra på ett nytt kontrakt.

Riihijärvi - Söderberg - Moravec??
Skoog - Björk

Tomik - Wahlberg?? - Matthiasson
Frylén - Hersley

Jadeland?? - Jan Öberg?? - Kim Staal??
Sekeras - Robin Jonson?

Paulsson - Thuresson - Fredrik Eriksson??
Norgren?? -

ser inte alltför imponerande ut va?
Skoog, Björk, Hersley med inte alltför mycket meriter från Elitseriespel samt klarat av det, lägg därtill Sekeras med det spel han visade upp i Kvalserien samt en Robin Jonsson som imponerat i EN säsong i Färjestad + en mindre stabil Johan Norgren som lär få nytt kontrakt. Illavarslande

Jag ser med skräck framemot en kommande säsong om det blir som det ser ut tyvärr :/ Om Stalle, Jadeland, Eriksson, Norgren, Jonsson alla får en plats i laget med befintliga spelare.
Kommentera

MrRedhawks:

om man tittar i FBKs forum tex så ser man att de inte verkar ett dyft ledsna över att tappa Fredrik vilket talar om vilken marginalspelare det handlar om, en spelare som inte visar upp ett dyft på 50matcher i grunderserien för att det skall vara värt att signa om honom, för att sedan göra ett bättre slutspel med 2mål i avgörande matchen.

Tveksamt om det är sådana marginalspelare vi skall ha, då kan vi likväl behålla Christian Sjögren som med största sannorlikhet tjänar mindre och vi redan VET accepterar en undanskyfflad roll i 4:e linnen där han skall böka och stöka.
Kommentera

Stefan: Har du gått igenom en personlighets föränding på gamla dar eller? =)
Man känner inte alls igen den positive o glade Stefan, det klagas på allt nu för tiden tycker jag. Skärpning Stefan lille ;)

Tillbaka till ämnet. :P
Man kan inte värva toppnamn enbart, vi ska ha ett lag som ska kriga på varje kväll i alla lador runt om i landet. Killar som Eriksson är mycket värda i mina ögon. Huvudsaken som kommer avgöra är om han vill komma till Malmö. Peter är väldigt noga med att bara värva spelare som verkligen vill spela för oss, o inte bara hämta ut lönen...
Kommentera

Nubben:

Nä de har du väldigt rätt i!

Jag hoppas att det stämmer, vill verkligen att Jonsson stannar. Han har vuxit enormt denna säsong och är det någon lagdel jag är orolig för så är det backsidan, Hamr och Hållberg är två tunga förluster som inte Niskala väger upp för...
Kommentera

Sibbe: Ja jag tror att Jonsson stannar hos FBK, men inget är ju säkert förrän papperna är påskrivna. Det vet vi alla :P
Kommentera

Stefan:

jag tror såhär.. ;) att man även försöker uppgradera marginalspelarna något..
Kommentera

« · 712547 · »